معروف ترین اژدر آمریکایی به ارتش آلمان ملحق می گردد!، عکس

به گزارش وبمستر وبلاگ، بنابر آخرین گزارش های منتشر شده، وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی اژدرهای سبک وزن Mk-54 به آلمان را تایید نموده است.

معروف ترین اژدر آمریکایی به ارتش آلمان ملحق می گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بر اساس اعلام آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده (DSCA)، برلین تا 80 فروند Mk-54 را از ریتون به مبلغ 300 میلیون دلار درخواست نموده است.

وحشت شدید آمریکا و کره جنوبی از این هواپیمای مخوف آقای اون!

اژدر پرتابه ای زیر سطحی است که برای مقابله با سکوها، کشتی ها و زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این پرتابه، خود پیشران (موتور سرخود) است. موتور اژدرها اغلب الکتریکی هستند اما اژدرهای با نوع پیشران راکتی نیز وجود دارد. اژدرها را می توان از قایق ها، ناوچه ها، ناوها، زیردیایی ها، سکوب ها، بالگردها و هواپیماها پرتاب کرد.

در اغلب اژدرها، پرتابگر دارای یک تیوب پرتاب بوده که اژدر با یک بوستر کوچک راکتی و یا پمپی پرتاب شده و به درون آب می افتد. اما در بعضی نمونه ها اژدر از کریدور مخصوصی که زیردریایی حامل وجود دارد شلیک می گردد. در بعضی نمونه ها اژدر از هواپیما پرتاب شده و به صورت هواسرشی با کمترین شیب مایل به درون آب افتاده و به سوی هدف حرکت می نماید. در بیشتر نمونه هایی که از بالگردها شلیک می گردد اژدر با یک چتر کوچک وارد آب می گردد.

اژدر mk-54 با طول دو متر و 60 سانتی متر و قطر (کالیبراسیون)، 324 میلیمتر و سر جنگی به وزن 45 کیلوگرم HE با قابلیت تعویض با انواع دیگر و سرعت حرکت، 45 نات برابر با 23 متر در ثانیه و برد بین 8 تا 11 کیلومتر و قوص تا عمق 800 متری و قابلیت هدفیابی، ساخت کشور آمریکا است.

اژدر سبک MK 54 به وسیله کمپانی ریتون ساخته شده , پراستفاده ترین اژدر سبک وزن در دنیا است که از تکنولوژی های مدرن و کاربردی اژدرهای MK 50 و MK 48 ADCAP بهره می برد.

این اژدر قابلیت پرتاب همزمان از 20 پلتفرم نظامی را داشته و از کشتی، هلی کوپتر و هواپیماهای با بال ثابت نیز می توان آن را علیه زیردریایی ها در هر عمقی که باشند پرتاب نمود.

اَبَرسربازهای چینی با تجهیزات مایکروسافت/ عکس

گورستان بزرگ تانک های صدام حسین / عکس

آزمایش پیروز سیستم موشک فریب لاکهید مارتین

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 997

به "معروف ترین اژدر آمریکایی به ارتش آلمان ملحق می گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین اژدر آمریکایی به ارتش آلمان ملحق می گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید