جاذبه های فرهنگی و تاریخی پارک هزاره شیکاگو

به گزارش وبمستر وبلاگ، پارک هزاره یکی از محبوب‌ترین و باشکوه‌ترین فضاهای عمومی در شیکاگوست که حتما باید در برنامه سفرتان به این شهر بگنجانید. این پارک 24 هکتاری در مرکز شهر شیکاگو واقع شده و جاذبه‌های متعددی برای گردشگران و مردم محلی دارد.

جاذبه های فرهنگی و تاریخی پارک هزاره شیکاگو

در ادامه راهنمای کاملی برای بازدید از پارک هزاره شیکاگو می‌خوانید:

موقعیت پارک پارک هزاره در مرکز شهر شیکاگو واقع شده و از طریق خطوط متروی زرد، آبی و سبز قابل دسترسی است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه خیابان رندولف است که در خط آبی واقع شده است.

ساعات بازدید پارک هزاره در تمام روزهای هفته از 6 صبح تا 10 شب به وقت محلی باز است. در تابستان می‌توانید تا ساعت 11 شب هم در پارک بمانید.

قیمت بلیت ورودی ورود به پارک هزاره رایگان است و نیازی به خرید بلیط نیست. البته برای تعدادی از جاذبه‌های درون پارک مانند برج شهر و فضای هنرهای نمایشی جی پریتزکر باید بلیط جداگانه‌ای خرید.

جاذبه‌های اصلی پارک پارک هزاره دارای جاذبه‌ها و امکانات متعددی است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید:

  • فواره Crown Fountain: این فواره دو برج مکعبی 15 متری دارد که روی آن‌ها تصاویر صورت انسان پخش می‌شود و آب از دهان آن‌ها جاری است. کودکان می‌توانند در حوضچه‌ی فواره بازی کنند.
  • مجسمه Cloud Gate: این مجسمه به شکل لوزی بزرگ فلزی است که بازتاب‌دهنده است و منظره اطراف را منعکس می‌کند.
  • باغ Lurie: این باغ 5 هکتاری در گوشه جنوب شرقی پارک واقع شده و دارای گل‌ها و گیاهان متنوعی است.
  • پل BP: این پل پیاده معلق به طول 300 متر یکی از نمادهای پارک به شمار می‌رود و منظره‌ی بسیار زیبایی از پارک و ساختمان‌های اطراف دارد.
  • برج شهر Skydeck Chicago: می‌توانید با آسانسور به طبقه 103 برج ویلیس بروید و از منظره منحصربفرد شیکاگو لذت ببرید.

فضای نمایشی جی پریتزکر این مجموعه شامل چندین سالن اجرای موسیقی و تئاتر است که در آن‌ها کنسرت‌ها و نمایش‌های متنوعی برگزار می‌شود. با خرید بلیط از سایت رسمی می‌توانید از این برنامه‌ها تماشا کنید.

رستوران‌ها و کافه‌ها

در پارک هزاره رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها غذا بخورید یا قهوه یا دسر بخورید. رستوران Park Grill منظره بسیار زیبایی از فواره Crown Fountain دارد.

خرید سوغاتی

چندین فروشگاه سوغاتی در پارک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی‌هایی مانند لیوان، بشقاب، تی‌شرت، کارت پستال و ... با نماد پارک بخرید.

دسترسی برای معلولان

تمام قسمت‌های پارک برای افراد دارای معلولیت قابل دسترس است. پارک دارای رمپ‌های ورودی، آسانسور، ویلچر و سرویس‌های بهداشتی مناسب برای افراد دارای معلولیت جسمی است.

ایمنی و امنیت

پارک هزاره از نظر ایمنی و امنیت در سطح بالایی قرار دارد. دوربین‌های مداربسته در سراسر پارک نصب شده‌اند و نگهبانان شبانه‌روز حضور دارند. البته همیشه باید مراقب اموال شخصی خود باشید.

در مجموع پارک هزاره یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین نقاط شهر شیکاگو است که حتما باید در برنامه سفرتان بگنجانید. امیدوارم این راهنمای کامل بتواند شما را برای بازدید از پارک هزاره آماده کند. لذت ببرید!

منبع مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا

انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 528

به "جاذبه های فرهنگی و تاریخی پارک هزاره شیکاگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های فرهنگی و تاریخی پارک هزاره شیکاگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید