منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری شمال آمریکا

به گزارش وبمستر وبلاگ، قسمتی از شگفتی های دیدنی و طبیعی زیبا جاذبه های تفریحی شمال آمریکا را بخوانید.

منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری شمال آمریکا

منحصر به فردترین زیبایی های طبیعی شمال آمریکا

یکی از کشورهای مورد علاقه بسیاری از مردم دنیا آمریکا می باشد استانهای مختلفی که در این کشور پهناور وجود دارد دارای جاذبه های فراوانی می باشد که باب میل هر نوع سلیقه می باشد به طوری که آب و هوای استان به استان این کشور متفاوت از دیگری است با سفر به شهر به شهر آن میتوان چشم اندازها و چشم انداز ها فوق العاده دیدنی را دید به قدری که هر کسی با دیدنش انگشت به دهان می ماند.

آمریکا به نام سومین کشور پهناور و پرجمعیت دنیا محسوب می شود و از نظر گوناگونی مردم و از لحاظ نژادی یکی از متنوع ترین کشورهای دنیا شناخته شده است. این کشور از شمال با کشور کانادا و از جنوب با مکزیک، از شرق با اقیانوس اطلس باران همسایگی دارد.

کشور آمریکا به وسیله پایگاه دریایی گوانتانامو همچنین باکو با مرز مشترک اندکی دارد و از راه آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. علاوه بر آن مجموعه ای از ناحیه ها ، جزیره ها و مناطقی که به آمریکا تعلق دارند در سراسر دنیا پراکنده اند.

هنوز هم جاذبه های طبیعی بسیاری در گوشه کنار این دنیا پهناور وجود دارد که همه گردشگران را مجذوب خود خواهند کرد که شاید نام همین جاذبه های بکر را کمتر شنیدید ولی باید بدانید قطعاً ارزش یکبار دیدن را و تجربه کردن را دارند.

در این مطلب خواندنی قصد داریم نگاهی به منحصر به فرد ترین و خارق العاده ترین زیبایی های طبیعی شمال آمریکا بیاندازیم پس ما را همراهی کنید تا یک قدم در شناختن زیبایی های پنهان دنیا جلوتر بگذارید.

5 پارک ملی که در قسمت های جنوبی یوتا واقع است یکی از زیباترین و بهترین چشم انداز ها طبیعی شمال آمریکا را به خود اختصاص داده است این منطقه به خاطر ماسه سنگهای سرخ حکاکی شده تمایز چشمگیری با سایر استان های قاره آمریکا دارد.

طبق آنچه در بخش گردشگری نمناک آورده ایم آرچز،دره یوتا،برایس کنیون،کپیتول ریف و کنیون لندز نام این پنج پارک می باشند که با جای دادن هزاران قوس زیبا در خود و مایل ها دره نفس گیر و اشکال بی نظیر صخره ای،این قاره را تبدیل به گنجینه های ملی و طبیعی کرده است.

دره مرگ

در کالیفرنیا دره بیابانی به نام دره مرگ واقع است در این دره می توانید خشک ترین ، پست ترین و گرمترین نقاط شمال آمریکا را شاهد باشید. باران های همراه با طوفان شدید که به ندرت اتفاق می افتد طیف وسیعی از گلهای وحشی را پدیدار می کند.

برخلاف اینکه نام این دره بسیار وحشت آور است ولی گونه های مختلفی از جانداران در این دره زندگی می کنند هر چند ممکن است خشن بوده باشد اما چشم انداز بی نظیری به نگاه علاقه مندان هدیه می کند.

پارک ملی آکادیا

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به پارک ملی آکادیا در استان مین آمریکا اشاره کرد گونه های متعددی از جانوران و پوشش گیاهی را این پارک به خود اختصاص داده و امروزه هر توریستی که از این پارک بازدید می کند می تواند فعالیت های دیگری از جمله دوچرخه سواری در جاده های تاریخی و قله نوردی انجام دهد و از چشم انداز طبیعی و زیبا بهره مند شود.

پارک ملی اورگلیدز

در استان فلوریدا پارک طبیعی به نام اورگلیدز واقع می باشد که بزرگترین حیات وحش نیمه گرمسیری می باشد که پر از گونه های متعدد حیوانات و گیاهان بوده که در نوع خود می تواند دیدگان هر بازدید کننده ای را متحیر کند. حیوانات منحصر به فردی از جمله تمساح آمریکایی ، گاو دریایی و یوزپلنگ فلوریدا در این منطقه زندگی می کنند.

پارک های ملی و استانی ردوود

به خاطر درختان سر به فلک کشیده ای که در جنگل ردوود واقع در کالیفرنیا وجود دارد این جنگل به معروفیت خاصی دست یافته است و همچنین محافظت جنگل های بلوط ، چمنزارهای وسیع ، رودخانه های وحشی و چهل مایل از خط ساحلی بکر اقیانوس آرام بر عهده آن می باشد.

غار ماموت

در استان کنتاکی پارک ملی غار ماموت واقع است که به علت غار زیرزمینی معروف شده است این غار با طول 644 کیلومتر طولانی ترین غار دنیا محسوب می شود در سال 1981 غار ماموت در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفت.

دره یوسیمیتی

یک دره یخچالی در بخش شمالی کالیفرنیا واقع است که دره یوسیمیتی نام دارد قدمت یخجال های طبیعی این منطقه 30 میلیون سال می باشد 10 آبشار با ارتفاع 500 پا در این منطقه خودنمایی می کنند که جلوه ای وصف ناپذیر به طبیعت بکر ان می بخشند. جنگل های بلوط به همراه مراتع پهناور هزاران سال است که افراد را مجذوب خود کرده است.

دنالی

در رشته کوه راکی ، استان آلاسکا قله کوهی به نام دنالی وجود دارد راههای جنگلی کم ارتفاع آن به سمت کوه های برفی هر توریستی را مجذوب خود خواهد کرد باید بدانید ارتفاع بلندترین قله منطقه بیست هزار و 320 پا می باشد.

پارک ملی یلواستون(Yellostone)

در سال 1872 پارکی به نام یلواستون در استان وایومینگ به نام اولین پارک ملی آمریکا بنا شد یلواستون محل زندگی گله های گاو میش ، گرگ ها ، خرسهای گریزلی و گوزن های زیادی می باشد.

گرند کنیون

یکی از قدرتمندترین چشم انداز و چشم انداز ای که در کل دنیا می توان نظاره گر شد بی تردید در ریه گرند کنیون است. حدس ها حاکی از آن است که در حدود دو میلیارد سال پیش این دره در نتیجه فرسایش سنگها به وسیله رود کلرادو پدیدار شده است طول این دره 446 کیلومتر و عرض 29 کیلومتر و عمقش 1.6 کیلومتر است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 442

به "منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری شمال آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری شمال آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید