مقاله: روغن های تراریخته را چگونه تشخیص دهیم؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، وی با بیان اینکه روغن آفتابگردان بیشترین میزان مصرف را در ایران به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: روغن های آفتابگردان به هیچ وجه تراریخته نبوده و عمدتا از مبادی شمالی کشور وارد شده و در گمرک ها نیز مورد آزمایش قرار می گیرد.

مقاله: روغن های تراریخته را چگونه تشخیص دهیم؟

امیرهوشنگ بیرشک با بیان اینکه روغن سویا، آفتابگردان، پالم و کلزا بیشترین روغن های نباتی مصرفی در ایران هستند، گفت: روغن سویا تنها روغن تراریخته است که از مبادی جنوبی وارد ایران می گردد و روغن های پالم، آفتابگردان و کلزا روغن هایی هستند که تراریخته نبوده و به جز پالم، باقی روغن ها از مبادی شمالی کشور وارد می شوند.

بیرشک با اشاره به اینکه روغن های پالم 100 درصد وارداتی و غیرپالم هستند، اظهار کرد: روغن پالم در فرمولاسیون روغن سرخ کردنی استفاده می گردد و این روغن به صورت مستقیم و 100 درصد خالص عرضه نمی گردد. استفاده از روغن پالم در روغن سرخ کردنی مقاومت آن را به حرارت بالا می برد و این روغن را برای سرخ کردن مناسب می نماید.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران اضافه نمود: بیش از 95 درصد روغن کلزایی که در داخل مصرف می گردد، از دانه های کلزای داخلی است؛ زیرا در چند سال اخیر کشت دانه های کلزا افزایش چشم گیری داشته است و در این امر خودکفا هستیم.

منبع مقاله: روغن های تراریخته را چگونه تشخیص دهیم؟

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 552

به "مقاله: روغن های تراریخته را چگونه تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: روغن های تراریخته را چگونه تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید