نمایشگاه عکس ویم وندرس برای 11 سپتامبر

به گزارش وبمستر وبلاگ، ویم وندرس ـ کارگردان مطرح آلمانی ـ نمایشگاهی از عکس های حادثه یازدهم سپتامبر برگزار نموده است.

نمایشگاه عکس ویم وندرس برای 11 سپتامبر

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویم وندرس فیلمساز مشهور آلمانی، روز آدینه، نمایشگاهی از عکس هایی که خود از حادثه یازدهم سپتامبر به ثبت رسانده را در لندن برپا کرد.

این نمایشگاه که در موزه سلطنتی جنگ برگزار شده است مجموعه ای از عکس های در ابعاد عظیم را به نمایش گذاشته است. این عکس ها صحنه هایی از محل حملات را به تصویر می کشند و در کمتر از دو ماه پس از وقوع حادثه به وسیله وندرس به ثبت رسیده اند.

این تصاویر تاثیرگذار ویرانه های برج هایی که هنوز بر فراز آن ها دود وجود دارد و کارگرانی که مشغول جمع آوری ویرانه ها در نوامبر 2001 هستند را به نمایش می گذارند.

وندرس در روز افتتاح این نمایشگاه بیان نمود: می خواستم آن مکان به نحوی چیزی به من بگوید، پیامی به من برساند.

وندرس پرتوهای نور آفتاب را که از میان پیکره ویران شده برج به خاکستر و تکه های درحال سوختن روی زمین رخنه نموده بود را به یاد می آورد و از آن به اسم نشانه ای از امید در آن موقع یاد می نماید.

این کارگردان نامدار که بیشتر برای پاریس، تگزاس، کلوپ اجتماعی بوئنا ویستا و بال های اشتیاق شناخته می گردد می گوید امیدوار است این نمایشگاه تاابد نمادی از صلح و التیام باشد.

وندرس که خود را به اسم یکی از چهره های عظیم اروپا معرفی نموده است در طول فعالیت هنری خود به طور جدی عکاسی را هم تجربه نموده است. عکس های او در سراسر دنیا منتشر و به نمایش گذاشته شده اند.

فعالیت نمایشگاه عکس های یازده سپتامبر وندرس تا 9 ژانویه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 480

به "نمایشگاه عکس ویم وندرس برای 11 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه عکس ویم وندرس برای 11 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید