هر آنچه باید درباره عرضه اولیه بازی یا IGO بدانید

به گزارش وبمستر وبلاگ، با ظهور بلاک چین در این روزها، استفاده از این فناوری به صورت خارق العاده ای رو به افزایش است. این فناوری پتانسیل خوبی برای سیستم های مالی تازه DeFi از خود نشان داده که از تازهترین فناوری های رو به رشد به همین علت می توان به عرضه اولیه بازی یا an Initial Game Offering (IGO) اشاره نمود. با ظهور GameFi (یکی از اولین پنل هایی که طرح عرضه اولیه بازی را میزبانی کرد)، Initial Game Offering (IGO) در بین سرمایه گذاران رمزارز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. IGO به شما این امکان را می دهد تا NFTها یا توکن های یک بازی بلاک چین را در مراحل اولیه توسعه آن پیش خرید کنید. در این مقاله شما را با این فناوری نوظهور آشنا، و همچنین ریسک های موجود در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

هر آنچه باید درباره عرضه اولیه بازی یا IGO بدانید

یک IGO چگونه کار می کند؟

IGO ها معمولا از طریق پلتفرم های لانچ پد سازماندهی می شوند. به طور معمول، سرمایه گذاری از طریق لانچ پدها، شرکت کنندگان را ملزم می کند تا توکن اصلی پلتفرم را برای مدت زمان مشخصی استک (قفل) کنند. بسته به پروژه، شرکت کنندگان می توانند به توکن ها یا انواع NFT بازی دسترسی اولیه داشته باشند. گاهی توکن ها و انواع NFT به دست آمده از IGOها را می توان خارج از اکوسیستم بازی در صرافی های غیرمتمرکز و بازارهای NFT معامله کرد.

عرضه اولیه بازی (IGO) روشی برای پروژه های بازی بر بستر بلاک چین جهت جذب و افزایش سرمایه است. این روش مشابه عرضه اولیه توکن (ICO) است، اما جدا از توکن های ارزهای دیجیتال، شرکت کنندگان IGO می توانند در عین حال که از توسعه اولیه بازی پشتیبانی می کنند، به دارایی های درون بازی دسترسی اولیه داشته باشند. دارایی های ارائه شده از طریق IGO اغلب شامل جعبه های اسرارآمیز، شخصیت ها، پوسته ها، لوازم جانبی، سلاح ها و موارد دیگر است. در بیشتر مواقع این ها از نوعی NFT هستند که برای دسترسی یا اجرای بازی لازم هستند.

در حال حاضر، تعدادی لانچ پد IGO از جمله Binance NFT،BSCPad ،TrustSwap و EnjinStarter در مارکت فعالیت دارند. لانچ پدهای مختلف روش های متفاوتی برای IGO دارند، اما معمولا سرمایه گذاران را ملزم می کنند که توکن اصلی پلتفرم لانچ پد را برای مشارکت خریداری کنند. به عنوان مثال، IGOها در Binance NFT بدین صورت است که سرمایه گذاران برای واجد شرایط بودن برای مشارکت باید مقدار مشخصی BNB را در کیف پول بایننس خود نگه دارند.

پس از جمع آوری توکن های لازم، شرکت کنندگان باید آن ها را برای مدت معینی در یک استخر نقدینگی قفل کنند. بسته به الگوریتم تخصیص، آنها سپس توکن یا انواع NFT پروژه را بر اساس مقدار توکن های قفل شده دریافت خواهند کرد.

Binance NFT از مکانیزم اشتراک برای پاداش به برندگان استفاده می کند، به طوری که همه شرکت کنندگان می توانند فرصت برابر برای دریافت دارایی های NFT از IGO داشته باشند. گاهی اوقات، از شرکت کنندگان خواسته می شود تا توکن بازی یا انواع NFT خریداری شده برای مدت زمان معینی قبل از مبادله نزد خود نگه دارند (هولد کنند).

تفاوت بین IGO ،ICO ،IEO و IDO در چیست؟

روش های مختلفی برای جمع آوری سرمایه در دنیای رمزارز وجود دارد. برخی از محبوب ترین آن ها عبارتند از عرضه اولیه توکن (ICO)، عرضه اولیه صرافی (IEO) و عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO). همه آنها روش های مشابهی برای تأمین مالی جمعی هستند، اما تفاوت های خاصی در نحوه عملکرد آن ها وجود دارد.

عرضه اولیه کوین (ICO)

عرضه اولیه ی کوین(ICO) اولین رویکرد جمع آوری کمک مالی در کریپتو بود. این روش به تیم های پروژه مبتنی بر بلاک چین اجازه می دهد تا از طریق استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، سرمایه جمع آوری کنند. روش ICO در سال 2014 از طریق اتریوم استفاده شد و تا اوایل سال 2018 ابزار بسیار محبوبی برای تأمین مالی جمعی بود. رویدادهای ICO می توانند راه مؤثری برای دریافت حمایت مالی پروژه ها در مراحل اولیه توسعه ارائه دهند.

عرضه ی اولیه صرافی (IEO)

تفاوت اصلی بین عرضه اولیه صرافی (IEO) و سایر عرضه ها در این است که IEO از طریق تیم پروژه به طور مستقیم میزبانی نمی شود، بلکه در داخل یک صرافی ارز دیجیتال میزبانی می شود. عرضه اولیه صرافی، از طریق یک صرافی به کنندگی از یک استارتاپ و با هدف جمع آوری سرمایه در ازای فروش توکن مدیریت می شود. در بیشتر موارد، پروژه ها باید قبل از پذیرش در صرافی، بازبینی دقیقی را پشت سر بگذارند. تیم پروژه IEO همچنین می تواند کاربران صرافی را افزایش دهد. بایننس لانچ پد یک نمونه محبوب از پلتفرم IEO است.

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO)

انواع IDO برای رفع کاستی های مدل های ICO و IEO ایجاد شدند. به عنوان مثال از آنجایی که توکن پروژه در یک DEX راه اندازی می شود، به طور کلی کارمزد کمتری برای لیست شدن پروژه ها در مقایسه با انواع IEO دارد. در این روش، ایجاد استخرهای نقدینگی بسیار راحت تر است. چون عملا هم زمان با خریداری توکن، استخرهای جفت ارز آن نیز ایجاد خواهد شد همچنین افراد آزادانه و فقط با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال می توانند در عرضه اولیه ها شرکت کنند.

ولی در مقابل برای پروژه هایی که قصد فروش توکن خود را دارند، این روش جذب سرمایه کمتری در مقایسه با IEO دارد. دستکاری قیمت توکن ها در این روش بسیار بیشتر است ولی در روش IEO عمق بازار بسیار افزایش یافته و به راحتی نمی توان قیمت آن را دستکاری کرد و در آخر باید یادآور شویم که در این روش هیچ مکانیزمی برای نظارت بر پروژه ها نیست و همانند ICOها احتمال کلاهبرداری بودن پروژه ها وجود دارد.

نکاتی برای شرکت در IGO ها

مانند هر سرمایه گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد که انواع IGO بازدهی سودآوری داشته باشند. قبل از تعهد به هر IGO، همیشه باید DYOR داشته باشید و خطرات بالقوه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید وب سایت پروژه بازی یا رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا یک برنامه یا نقشه راه واضحی ارائه می دهد یا خیر. همچنین می توانید ببینید که آیا سرمایه گذاران یا شرکای معتبری از پروژه حمایت می کنند یا خیر.

جامعه فعال در این پروژه ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در مراحل اولیه، گروه معتبری از افراد شرکت نمودند که برای همفکری کردن با فعالان پروژه بازی فعالیت می کنند و در انتظار راه اندازی آن هستند، پس شانس زیادی برای کسب موفقیت از طریق تیم پروژه در این جهت وجود دارد.

چگونه در یک IGO در Binance NFT شرکت کنیم؟

می توانید در انواع IGO در Binance NFT شرکت کنید تا دارایی های انحصاری درون بازی و مجموعه های NFT را از مجموعه ای از پروژه های بازی دریافت کنید.

Binance NFT یک مکانیسم اشتراک منحصر به فرد را اتخاذ می کند تا اطمینان حاصل کند که همه کاربران از فرصت برابر برای شرکت در IGOها برخوردار می شوند. تخصیص نهایی NFT بر اساس یک الگوریتم انتخاب کاملا عمومی و قابل تأیید خواهد بود.

1. وارد حساب Binance خود شوید و به صفحه اصلی Binance NFT بروید. روی بنر پروژه IGO که می خواهید در آن شرکت کنید کلیک کنید.

2. شما به صفحه اشتراک هدایت می شوید، جایی که می توانید تمام جزئیات پروژه را مشاهده کنید. برای واجد شرایط بودن برای شرکت، باید حداقل مقدار دارایی BNB را هولد کنید.

3. چهار مرحله در IGO بایننس وجود دارد؛ آماده سازی، اشتراک، محاسبه و توزیع. برای جزئیات بیشتر درباره آنچه باید در هر مرحله انجام دهید، می توانید صفحه سؤالات متداول را بررسی کنید.

جمع بندی

انواع IGO روشی نوآورانه برای توسعه دهندگان بازی ارائه می دهند تا پروژه های خود را از طریق استفاده از فناوری بلاک چین تأمین مالی کنند. در حالی که انواع IGO می توانند راه خوبی برای سرمایه گذاران برای حمایت از پروژه های بازی در مراحل اولیه باشند، اما ریسک مالی قابل توجهی هم به همراه دارند. شما همیشه باید قبل از به خطر انداختن سرمایه خود، بررسی های لازم را انجام دهید.

در این مقاله سعی شد تا شما را با این فناوری تازه آشنا کنیم و با استفاده از چندین منبع معتبر اطلاعات مفیدی را برای آشنایی و ورود به دنیای عرضه اولیه بازهای بلاک چینی در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم، همیشه به خاطر داشته باشید قبل از سرمایه گذاری در فناوری های تازه حتما تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهید تا از موارد کلاهبرداری در این حوزه در امان باشید. در مقالات بعدی شما را با انواع بازی های مطرح بلاک چینی مانند Axie Infinity که پیشرو در این بستر با فروش بیش از 1.5 میلیارد دلار در سال 2021 آشنا خواهیم کرد.

منبع: Coinspeaker / Binance Academy / Coinmarketcap / Hackernoon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 692

به "هر آنچه باید درباره عرضه اولیه بازی یا IGO بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره عرضه اولیه بازی یا IGO بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید