هفتمین اثر صمد رستمی با نام هارای منتشر شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، صمد رستمی در گفت وگو با خبرنگاران درباره رمان اجتماعی هارای شرح داد: در این اثر زندگی بچه ها کار و کولبران مرزنشین و زحمتکش ایرانی که برای لقمه نانی، جان برکف گذاشته و بی محابا پیکار می نمایند؛ به تصویر کشیده شده و آمال و آرزوهای برباد رفته و عشق صادقانه و راستین آنها روایت شده است. این رمان روایتی از درد و رنج و اندوه و دربدری خانواده هایی است که برای اندک پولی، آن هم برای تأمین نیازهای ابتدایی زندگی به هر دری می زنند اما غافل از خود زندگی هستند.

هفتمین اثر صمد رستمی با نام هارای منتشر شد

نویسنده هارای بیان کرد: شخصیت اصلی رمان، یک کودک کار کم سن و سال ولی زحمتکش و با شرف است که با سربلندی و افتخار جاودانه زندگی می نماید و با اینکه کوله بار فقر زندگی را بر دوش دارد، با ناملایمات دوران می جنگد.

وی با بیان اینکه ایده اولیه تألیف این کتاب با تماشا یک پسربچه واکسی در ذهنش جوانه زده است، گفت: این کتاب 18 فصل با نام های شوربختان، پرواز شبنم ها، هشترخان، قه ل، خوشبخت، جاش، غریبه ای آشنا، 00:00، کورسوی امید، $، SRS، بویاخی، عمری در کار، گل فروشی آفتاب، سفر عشق، خیابونی و مدرن، پارک وصال، پیک شادی و ابرمردی از جنس ... دارد.

این نویسنده اطلاع داد: با یکی از کارگردانان پیروز کشور رایزنی های اولیه را برای تبدیل آن به یک سریال 18 قسمتی یا یک فیلم سینمایی بلند انجام داده ایم.

انتشارات نوین پویا رمان هارای را در 510 صفحه و بهای 200 هزار تومان عرضه نموده است.

در بخشی از متن کتاب آمده است: آخ... آخ... آخ ای وطن... ای شوق من... ای ذوق من... ای شادی من... ای نشاط من... ای خنده بی همتای من... ای روح و روانِ جان بخش و جان نثار من... ای درد من... ای رنج من... ای اشک شوق روح افزای من... ای همدم غم های من... ای دیار نابِ من... ای دیار نازِ من... ای زادگاه پر رمز و راز من... ای عشق گداخته در سینه آتشین و جانگداز من... ای آه من... ای حسرت من... ای آشنا، ای غریب من... بدرود... بدرود ای درود پاک من... بدرود ای سرود چاک چاک من... بدرود... بدرود تا درودی دیگر... تا رهایی... تا آزادی

از صمد رستمی، مدرس سینما و تئاتر دانشگاه های آزاد رامسر و تنکابن و کمال الملک نوشهر پیش از این شش کتاب شامل دیالکتیک فلسفه هگل و درام برشت، نقطه چین، مبانی درام، پدیدارشناسی اگزیستانسیالیسم، کوچک های بزرگ و زیبایی شناسی درام آوانگارد منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 931

به "هفتمین اثر صمد رستمی با نام هارای منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین اثر صمد رستمی با نام هارای منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید