پریچهره: به باشگاه های متضرر از کرونا تسهیلات پرداخت می شود

به گزارش وبمستر وبلاگ، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان تهران توضیحاتی را درباره نحوه تخصیص تسهیلات به باشگاه ها در دوران شیوع کرونا ارائه کرد.

پریچهره: به باشگاه های متضرر از کرونا تسهیلات پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نزدیک به یکسال از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران می گذرد؛ ویروسی که بر بخش های مختلف کشور تاثیر گذاشت. یکی از این بخش ها، ورزش بود. در واقع کرونا باعث تعطیلی بسکمک از مسابقات، اماکن ورزشی، باشگاه های ورزشی و ... شد. حتی باشگاه های ورزشی هم که روزانه پذیرای ده ها نفر از ورزشکاران بودند، از این قاعده مستثنی نشدند و کارشان برای جلوگیری از شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد.

تعطیلی باشگاه ها، خسارت مادی زیادی را به آنها وارد کرد. درآمد باشگاه داران از همین اجازه سانس ها و کارهای اقتصادی دیگر در باشگاه متبوعشان بود، اما کرونا جلوی این اقدامات را گرفت.

طی ماه های اخیر مسئولان ورزش در مصاحبه هایشان از کمک به این باشگاه ها خبر دادند و بر همین اساس نیز اقداماتی انجام شد.

نصرالله پریچهره، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره نحوه کمک به باشگاه هایی که در پایتخت از شیوع کرونا آسیب دیده اند، گفت: بحث تعطیلی باشگاه ها فقط مختص به استان تهران نبود، بلکه تقریباً همه استان ها با این مسئله روبرو شدند و به همین دلیل هم این ضرر به همه وارد شد.

وی اضافه نمود: در جلسه کمیسیون ماده 5 باشگاه ها که روز یکشنبه برگزار گشت، اسامی باشگاه ها و به ویژه آنهایی که اجاره پرداخت می کنند، ارائه شد. با این تعطیلی ها و ضربه سنگینی که به باشگاه ها وارد شده، تعلق وام به آنها یک امر ضروری است. بر همین اساس برنامه ریزی لازم برای ثبت نام در سامانه کارآ صورت گرفت. در این سامانه به ازای هر فرد بیمه شده ای که در باشگاه باشد، به ازای هر نفر 16 میلیون با سود 10 تا 12 درصد پرداخته می شود. تا الان نزدیک به 370 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که وام به نیمی از آنها تعلق گرفته و پرداخت به سایر افراد نیز در حال بررسی است تا این کار صورت بگیرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: دومین مورد تسهیلاتی که در نظر گرفته شده، مربوط به درخواستی است که از وزارت ورزش داشته ایم تا بتوانیم از وجوه اداره شده برای باشگاه هایی که در حوزه قهرمانی و همچنین برگزاری مسابقات استانی دخیل بوده اند و به همین دلیل هم درآمدزایی کمتری داشته اند، طلب وام کنیم.

پریچهره گفت: یک تسهیلات نیز نیز ویژه باشگاه ها وجود دارد که می توانند با مجوز از وام بهره ببرند. در واقع آن مواردی که در اداره ضمن مشمول موضوع آسیب های کارگاهی می شوند و شرایط این بخش را داشته باشند، می توانند با دریافت معرفی نامه از اداره کل اقدام به استفاده از تسهیلات کنند.

وی در پایان اعلام کرد: پرداخت تسهیلات به همه باشگاه های متضرر با رعایت قوانین و مقررات تعلق می گیرد و ما هم در حال بررسی آنهایی هستیم که در خواست کمک و دریافت وام کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 81

به "پریچهره: به باشگاه های متضرر از کرونا تسهیلات پرداخت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پریچهره: به باشگاه های متضرر از کرونا تسهیلات پرداخت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید