طراحی لوگو: چرا لوگوی بلوتوث به پادشاه دانمارک در عصر وایکینگ ها اشاره دارد؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، کوشش برای شناسایی محل تدفین یکی از پادشاهان تاریخ دانمارک که برای نام گذاری فناوری بلوتوث از نام او الهام گرفته شده منجر به اختلاف نظر بین باستان شناسان شده است.

طراحی لوگو: چرا لوگوی بلوتوث به پادشاه دانمارک در عصر وایکینگ ها اشاره دارد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش یورونیوز، هارالد بلاتند، پادشاه پیشین دانمارک که در سال 985 میلادی درگذشت یکی از آخرین وایکینگ هایی بود که بر دانمارک حکمرانی کرد. قلمرو تحت سلطه او دانمارک، شمال آلمان و بخش هایی از نروژ و سوئد را در بر می گرفت. هارالد بلاتند به علت رنگ آبی یا تیره یکی از دندان هایش به دندان آبی (بلوتوث) ملقب شده بود.

در یکی از وقایع نگاری های به جا مانده از قرون وسطی محل تدفین هارالد بلاتند، راسکیله در دانمارک ذکر شده است. با این حال گروهی از باستان شناسان سوئدی و محققان لهستانی اخیرا به طور جداگانه به این نتیجه رسیدند که هارالد بلاتند احتمالا در منطقه ای در شمال غربی لهستان به خاک سپرده شده بود.

این در حالی است که باستان شناسان سوئدی و پژوهشگران لهستانی درباره محل دقیق تدفین هارالد بلاتند با یکدیگر هم نظر نیستند. پادشاه پیشین دانمارک به توسعه مسیحیت در قلمرو تحت حکمرانی اش اهتمام ورزیده بود.

ارتباط پادشاه پیشین دانمارک با بلوتوث چیست؟

شرکت سوئدی اریکسون در سال 1997 برای انتخاب نام فناوری بی سیم خود که اکنون تحت عنوان بلوتوث شناخته می گردد از لقب هارالد بلاتند الهام گرفت. علت انتخاب لقب پادشاه پیشین دانمارک برای این فناوری بی سیم نقش او در ایجاد اتحاد بین بخش های بزرگی از منطقه اسکاندیناوی بود. اتحادی که با توجه به اهمیت مرز دریایی بین کشور های این منطقه بی ارتباط با کارکرد ارتباط بی سیم و فناوری بلوتوث نیست.

در انتخاب لوگوی فناوری بلوتوث نیز از نحوه نگارش دو حرف اختصاری نام هارالد بلاتند به خط رایج در عصر وایکینگ ها الهام گرفته شده است.

هارالد بلاتند نزدیک به 30 سال بر دانمارک و حدود 15 سال بر نروژ سلطنت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 805

به "طراحی لوگو: چرا لوگوی بلوتوث به پادشاه دانمارک در عصر وایکینگ ها اشاره دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: چرا لوگوی بلوتوث به پادشاه دانمارک در عصر وایکینگ ها اشاره دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید