کروم بوک ارزان لنوو برای دانش آموزان و دورکاران

به گزارش وبمستر وبلاگ، امروزه لپ تاپ ها به ابزار های ضروری در زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و تقریباً همه افراد خانه به لپ تاپ مخصوص به خود احتیاج دارند و به لطف قابلیت دورکاری و آموزش های انلاین، این روز ها لپ تاپ ها بیشترین استفاده را دارند.

کروم بوک ارزان لنوو برای دانش آموزان و دورکاران

به گزارش خبرنگاران، استفاده بسیاری از کاربران در حال حاضر حول محور مواردی همانند مرور وب و وظایف متمرکز بر بهره وری می چرخد این ها واقعاً به سخت افزار های قدرتمندی احتیاج ندارند و اینجا دقیقاً همان جایی است که کروم بوک ها وارد می شوند.این لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل Chrome، اصول اولیه را با قیمت های ارزان ارائه می نمایند، اگرچه IdeaPad Flex 3i Lenovo با افزودن یک صفحه نمایش لمسی و فرم قابل تبدیل، تغییراتی به این داستان اضافه می نماید. بیایید نگاه دقیق تری به این محصول داشته باشیم:

Flex 3i به عنوان یک دستگاه خوش ساخت و مستحکم شناخته می گردد. این کروم بوک در بدنه ای نقره ای/خاکستری محصور شده است، ضخامت مناسبی دارد و وزن آن حدود 1.25 کیلوگرم است. برند های Chromebook و Lenovo در بالای درب این محصول حک شده است. برای باز کردن درب آن به هر دو دست احتیاج است. با باز کردن درب، یک صفحه کلید جادار و پد لمسی با مقدار مناسب ظاهر می گردد. بلندگو در بالای صفحه کلید قرار گرفته است. این کروم بوک دارای یک صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی IPS وضوح HD (1366 در 768) و روشنایی 250 نیت می باشد. دور تا دور این کروم بوک حاشیه های گسترده ای مشاهده می گردد. این محصول دارای یک وب کم 720p است و شاتر فیزیکی لمسی آن سبب حفظ حریم خصوصی می گردد.

از آنجایی که این تبلت قابل تبدیل است، صفحه نمایش آن می تواند تا 360 درجه بچرخد و بعلاوه روی پایه تا گردد. این ویژگی سبب می گردد تا از این محصول هم بعنوان تبلت و هم در حالت tent (چادر) استفاده کرد. صفحه نمایش نیز تقریبا جوابگوی احتیاج هایی که یک کروم بوک می تواند برآورده کند، می باشد. در سمت راست این محصول، یک درگاه قفل Kensington، یک HDMI 1.4، یک USB 3.2 Type-A، یک کلید تنظیم صدا و یک کلید روشن/خاموش وجود دارد. در حالی که در سمت چپ یک پورت USB 3.2 Type-A دیگر، یک اسلات کارت microSD، یک جک ترکیبی هدفون / میکروفون، یک درگاه USB 3.2 Type-C که از PD 3.0 و DisplayPort 1.4 تعبیه شده است. بعلاوه از اتصال بی سیم وای فای دو بانده و بلوتوث پشتیبانی می نماید.

صفحه کلید این کروم بوک بسیار زیبا و جادار می باشد. این صفحه کلید فاقد نور پس زمینه می باشد، اما برای تایپ روزانه مناسب به نظر می رسد. ترک پد نیز کاملا مناسب و پاسخ گو می باشد. نشانگر ماوس گاهی اوقات دچار پرش می گردد. ردیف بالای کلید های صفحه کلید که معمولاً شامل کلید های عملکرد در لپ تاپ های ویندوزی است، در این کروم بوک کمی فرق دارد. به غیر از کلید های اختصاصی برای عقب، جلو و به روزرسانی (که در سیستم عامل کروم کار می نمایند)، کلید هایی را نیز برای تنظیم روشنایی و صدا در اینجا پیدا خواهید کرد.

این دستگاه سیستم عامل کروم گوگل را به عنوان سیستم عامل اجرا می نماید. کروم یک سیستم عامل سبک است که دسترسی به برنامه های Google را ارائه می دهد و برای کار های اساسی مانند مرور وب و پردازش کلمه به وسیله Google Docs مناسب است. Google Docs می تواند اسناد را برای استفاده آفلاین نیز ذخیره کند، بنابراین احتیاج نیست که برای استفاده از دستگاه همواره به اینترنت متصل باشید.

علاوه بر این، با استفاده از فروشگاه Google Play می توانید به تعداد زیادی از برنامه ها و بازی های اندرویدی دسترسی داشته باشید. این دستگاه می تواند برای بیشتر پلتفرم های تماس ویدیویی مانند زوم و ... نیز به خوبی کار کند. توجه داشته باشید که در کروم بوک ها، همه برنامه های اندرویدی در دسترس نخواهند بود. اگر به پلتفرم هایی مانند Windows یا Mac OS عادت داشته باشید، ممکن است مقداری طول بکشد تا به این سیستم عامل عادت کنید.

دو منظوره بودن این محصول سبب می گردد زمانی که کار نمی کنید، به راحتی از آن بعنوان یک تبلت برای برای مرور، خواندن و خرید کردن بهره ببرید و یا برای پخش ویدئو، آن را در حالت چادری قرار دهید. گفتنی است که وضوح صفحه نمایش این کروم بوک برای مشاهده ویدئو کمی پایین به نظر می رسد. حالی که بلندگو ها از قدرت بالایی برای تماس برخوردار هستند، اما صدای پخش ویدئو چندان مناسب نیست.

این لپ تاپ مجهز به پردازنده Celeron N4500 اینتل با 4 گیگابایت رم می باشد، با توجه به اینکه سیستم عامل کروم برای کار به سخت افزار سنگین احتیاج ندارید، همین پردازنده و رم کافی به نظر می رسد. این لپ تاپ دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی eMMC می باشد. برای استفاده روزانه این سخت افزار دارای بهره وری معمولی و مرور با سهولت نسبی خواهد بود. در صورتی که تعداد زیادی برگه یا برنامه Chrome را در یک زمان اجرا کنید، متوجه کمی تاخیر خواهید شد. اگر احتیاج های شما بالاتر از این است، شاید این دستگاه ایده آل برای شما نباشد. باتری deaPad Flex 3i با استفاده مداوم و روشنایی صفحه 50 درصد تقریبا 8 ساعت دوام می آورد. شارژ کامل آن با استفاده از آداپتور 45 واتی که دارای کانکتور Type-C است، کمی بیش از 2.5 ساعت طول می کشد. از دیگر شارژر های تایپ C با وات مشابه یا بالاتر نیز می توان برای شارژ این دستگاه استفاده کرد.

اگرچه کروم بوک ها ممکن است مانند لپ تاپ های دارای سیستم عامل Windows یا Mac OS، به ویژه از نظر نرم افزار و برنامه ها، انعطاف پذیری مشابهی را ارائه ندهند، اما قطعاً می توانند کار هایی مانند مرور وب، تماس ویدیویی، نوشتن، ویرایش اسناد و ... را انجام دهند. این ها بخش بزرگی از استفاده روزانه تعداد زیادی از کاربران می باشد. IdeaPad Flex 3i به خوبی از پس این موارد برمی آید و با عمر باتری مناسب، ساختار محکم، صفحه نمایش لمسی و فرم قابل تبدیل این ویژگی ها را تکمیل می نماید. در آخر، این کروم بوک نه تنها برای دانش آموزان مناسب است، بلکه می تواند الزامات دورکاری را نیز فراهم کند. به شرطی که به خوبی در زیست بوم Google جا افتاده باشید. این محصول با قیمت 30 هزار روپیه، می تواند گزینه مناسب و ارزان ای باشد.

منبع: phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 763

به "کروم بوک ارزان لنوو برای دانش آموزان و دورکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروم بوک ارزان لنوو برای دانش آموزان و دورکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید