کوالکام می خواهد تراشه M2 اپل را شکست دهد

به گزارش وبمستر وبلاگ، مدیرعامل کوالکام در جریان مصاحبه ای اعلام نموده که این شرکت در آینده نزدیک تراشه های قدرتمندتر از M2 اپل راهی بازار می نماید و این کار را با استفاده از مهندسان سابق اپل انجام می دهد. لازم به ذکر است بعد از عرضه تراشه M1 و سروصدای زیادی که به راه انداخت، هم کوالکام و هم اینتل چنین ادعایی را مطرح کردند. اگرچه نسل نو تراشه های اینتل در زمینه توان سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن دارند، اما تراشه های Arm همچنان ضعیف تر از تراشه های ساخت اپل هستند.

کوالکام می خواهد تراشه M2 اپل را شکست دهد

با وجود اینکه از چند سال قبل هم کوالکام و هم اینتل می دانستند که اپل می خواهد برای کامپیوترهای خود از چیپست های اختصاصی استفاده کند، اما هیچکدام از آن ها انتظار نداشتند که نسل اول این تراشه ها چنین قدرتی داشته باشد. با این تصمیم، اینتل یکی از مهم ترین مشتریان خود را از دست داد.

در همین رابطه، باید به شرکت Nuvia اشاره کنیم. شماری از مهندسان ارشد اپل که در زمینه طراحی تراشه های این شرکت کار می کردند، در سال 2019 از اپل خارج شدند و یک شرکت به نام Nuvia را تاسیس کردند. این مهندسان اعلام کردند که این شرکت میخواهد با اینتل و AMD رقابت کند.

بعد از اینکه اپل در زمینه تراشه های کامپیوترها به یک رقیب قدرتمند تبدیل شد، کوالکام هم تصمیم گرفت با پرداخت 1.4 میلیارد دلار شرکت Nuvia را تصاحب کند. با این کار، کوالکام از تعدادی از مهندسان ارشد اپل می تواند استفاده کند. حالا در همین رابطه، مدیرعامل کوالکام گفته که این شرکت میخواهد رهبری بازار پردازنده های مختص کامپیوترها را از آن خود کند.

او در ضمن اعلام نموده که نگران از دست دادن اپل به عنوان مشتری مودم های این شرکت نیست. بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل روی مودم اختصاصی کار می نماید تا برای گجت های خود دیگر نیازی به استفاده از مودم های 5G کوالکام نداشته باشد. طبق پیش بینی کوالکام، تا سال 2023 سهم مودم های کوالکام در گجت های اپل به 20 درصد می رسد و بعد از آن این سهم تک رقمی خواهد شد. مدیرعامل کوالکام بر این باور است که حتی اگر اپل مودم های این شرکت را کنار بگذارد، کوالکام کماکان به رشد خود ادامه خواهد داد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 785

به "کوالکام می خواهد تراشه M2 اپل را شکست دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام می خواهد تراشه M2 اپل را شکست دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید