کوچ دستفروشان از ستارخان به شادمهر

به گزارش وبمستر وبلاگ، هر سال اسفند ماه و به ویژه روزهای پایانی آن، دستفروشان در خیابان ستارخان به ویژه محدوده منتهی به میدان صادقیه بساط پهن نموده و باعث ازدحام جمعیت می شوند. اما سال جاری فروشندگان به خیابان شادمهر کوچ نموده اند.

کوچ دستفروشان از ستارخان به شادمهر

به گزارش خبرنگاران، ترافیک، ازدحام جمعیت، تصادف و جریمه خودروها عناصر جدانشدنی برای شهروندانی بوده که در سال های گذشته و روزهای خاتمهی سال به محدوده ستارخان، به ویژه صادقیه می رفتند. چون از نیمه دوم اسفند و به خصوص چند روز آخر فروشندگان و دستفروشان در پیاده روها و حتی حاشیه سواره روها بساط پهن می کردند. این موضوع نه تنها باعث گلایه کاسبان، بلکه صدای رهگذران را درآورده بود تا اینکه سال جاری با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، طرح ساماندهی دستفروشان به اجرا در آمد.

مهدی صالحی شهردار منطقه2 می گوید: پدیده دستفروشی و بساط گستری در حاشیه خیابان ها، یکی از موضوعاتی است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای ساکنان محله، مسائل ترافیکی را ایجاد می کرد اما با توجه به مسائل مالی، احتیاج بود که از فروشندگان هم حمایت و با اختصاص فضا، فرصت اشتغال با رعایت ملاحظات اجتماعی و حفظ کرامت آنها فراهم گردد.

ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای فروشندگان سال جاری با آماده سازی فضایی در قالب بازارچه فراهم شده است. این بازارچه در خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، تقاطع ذوالفقاری واقع شده است و با سازه سبک فلزی ساخته شده است.

شهردار منطقه2 می گوید: با توجه به وسعت بازارچه، امکان ساماندهی ده ها فروشنده وجود دارد که می توانند در غرفه های پیش بینی شده محصولات خود را بفروشند. بعلاوه برای رفاه شهروندان محلی برای پارک خودروهای مراجعه کننده ها در حاشیه بازارچه اختصاص یافته است.

این بازارچه از 10 اسفند آغاز شده و تا خاتمه فروردین ماه سال 1402 برپا خواهد بود و در آن انواع میوه، لباس، کیف و کفش عرضه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 911

به "کوچ دستفروشان از ستارخان به شادمهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ دستفروشان از ستارخان به شادمهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید