3 اشتباه رایج در محافظت از پوست ، قدرت اشعه ماوراء بنفش را دست کم نگیرید

به گزارش وبمستر وبلاگ، در فصل تابستان شدت تابش نور خورشید بیشتر است و بسیاری همچنان از نحوه محافظت از خود در برابر امواج ماوراء بنفش به طور کامل آگاه نیستند. افزایش شدت تابش اشعه خورشید در فصل تابستان، لزوم یادگیری راه های صحیح مراقبت از خود در برابر نور خورشید و پیشگیری از اشتباهات رایج در این باره را ضروری می سازد.

3 اشتباه رایج در محافظت از پوست ، قدرت اشعه ماوراء بنفش را دست کم نگیرید

خبرنگاران - آرش نهاوندی: امیدواریم در فصل تابستان اوقات خوشی در فضای باز داشته باشید؛ پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، آشپزی، حتی استراحت در کنار استخر همراه با یک کتاب خوب. امیدواریم بدون اینکه در معرض نور آفتاب گزنده قرار گرفته باشید در تابستان سال جاری روزهای خوشی را داشته باشید. اما توجه داشته باشید که در این فصل از پوست خود بیشتر از سایر فصول مراقبت کنید.

سایت اوهایو هلت، با دکتر ناتالی جونز، انکولوژیست متخصص جراحی درباره شیوه محافظت صیحیح از خود در برابر نور خورشید، اثرات طولانی مدت قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و چگونگی بازگشت به مسیر صحیح و احیای آسیب های وارده ناشی از نور خورشید گفت وگو نموده است. توصیه های این سرطان شناس را در ادامه می خوانید.

اشتباه 1: خرید ضد آفتاب گران قیمت

دکتر جونز می گوید: در خصوص کرم ضد آفتاب این تصور غلط وجود دارد که هرچه SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) بالاتری داشته باشید، بهتر است. در واقع، SPF 15 تا 30 پوشش بسیار خوبی به شما می دهد بدون اینکه خیلی گران باشد ضد آفتاب هایی با SPF های بالاتر با برچسب قیمت بالاتری همراه هستند که واقعا به معنای پوشش قابل توجه بیشتری نیست. اگر ضد آفتابی که استفاده می کنید ارزان تر است، احتمال آنکه با خیالی راحت تر از آن به درستی استفاده کنید، بیشتر است. دکتر جونز می گوید: فقط به یاد داشته باشید که هر 2 تا 3 ساعت یکبار کرم ضد آفتاب را به طور سخاوتمندانه بمالید، به خصوص زمانی که وارد آب دریا می شوید و پس از آن در معرض باد قرار می گیرید.

  • برترین SPF ضد آفتاب | انواع SPF را برای انتخاب ضدآفتاب مناسب بشناسید

اشتباه 2: دست کم گرفتن نیروی خورشید

خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در قوی ترین حالت تابش خود قرار گرفته است. دکتر جونز می گوید در این زمان از روز است که کرم های ضد آفتاب و لباس های محافظ نقش مهم تری دارند. او می گوید اشتباهی که بسیاری از مردم مرتکب می شوند، قضاوت نادرست از نیروی تابش خورشید در یک روز ابری است. بیشتر اشعه های مضر خورشید به طور مستقیم از ابرها عبور می نمایند و پوست محافظت نشده را به شدت مستعد سوختن می نمایند. جونز می افزاید: برخی از بدترین آفتاب سوختگی ها در روزهای ابری اتفاق می افتند در حالی که می گردد از آن اجتناب کرد.

دکتر جونز می گوید: بی توجهی به محافظت از آفتاب در سنین پایین تر می تواند بر ما در زندگی بعدی تأثیر بگذارد. چند تاول آفتاب سوختگی خطر ابتلا به سه نوع اصلی سرطان پوست را افزایش می دهد: کارسینوم سلول بازال، کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوم. اشعه UVA و UVB (یو وی ای و یو وی بی) ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید به سلول های پوست آسیب می رساند که می تواند منجر به دگرگونی های مضر در ساختار سلولی آن ها گردد (پرتوهای یو وی ای و یو وی بی اشعه های ماورا بنفش و خطرناکی هستند که از خورشید ساطع می گردد، اشعه یو وی ای از ابرها نیز می تواند گذر کند و به پوست بدن بتابد، پرتو یو وی بی از برف و آب منعکس می گردد و در ماه های تابستان قوی تر است، این پرتو عامل بسیاری از سرطان های پوست است). پیشگیری از آفتاب سوختگی ایده آل است، اما توجه به قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید نیز مهم است.

اشتباه 3: عدم انجام معاینه پزشکی اولیه از پوست

دکتر جونز می گوید: معاینه سالانه پوست مهم است، به خصوص اگر خال دارید یا رنگ پوست روشن دارید. یک متخصص پوست محل و ابعاد خال های شما را مستند می نماید. متخصصان پس از آن معاینه اولیه، قادر خواهند بود تغییرات ظریف را در هر یک از خال های شما راحت تر تشخیص دهند تا در اسرع وقت بیوپسی و تشخیص داده شوند. هرچه زودتر بتوانیم سرطان پوست را تشخیص دهیم، فرصت بهتری برای درمان پیروز تر خواهیم داشت. پس کرم ضدآفتاب بزنید، از کلاه بهره ببرید و در زمانی که شدت نور خورشید بیشتر است به خودتان استراحت دهید و در صورت امکان از خانه بیرون نیایید.

بیشتر بخوانید:

  • چرا باید ضد آفتاب بزنیم؟
  • دروغ های زیرپوستی؛ معجزه ای در کار نیست
  • ضدآفتاب را باید شست؟ | نکته ای مهم برای تجدید کرم ضدآفتاب در طول روز
  • برترین ضد آفتاب از نظر پزشکان ؛ ضدآفتاب ایرانی بزنیم یا خارجی؟ | ضدآفتاب برای بچه ها هم مناسب است؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 951

به "3 اشتباه رایج در محافظت از پوست ، قدرت اشعه ماوراء بنفش را دست کم نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اشتباه رایج در محافظت از پوست ، قدرت اشعه ماوراء بنفش را دست کم نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید