آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران ، عملکرد ریرا در گرمای اهواز

به گزارش وبمستر وبلاگ، آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در هوای گرم اهواز انجام شد. عملکرد اولین شاسی بلند ایران خودرو با موتور تازه EFP توربو چگونه است؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران ، عملکرد ریرا در گرمای اهواز

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: آزمایش فنی ریرا (پروژه K125) ایران خودرو برای اولین بار در هوای گرم اهواز انجام شد. ریرا اولین کراس اوور ایران خودرو و در واقع اولین شاسی بلند ایرانی است. این خودرو به پیشرانه EF7 توربو پلاس یا EFP با توان فراوریی 160 اسب بخار و 240 نیوتون متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ های جلو را دارد.

بر خلاف باور عموم، ریرا از پلت فرم تارا با کد IKP1 استفاده نمی نماید بلکه روی پلت فرم نو ایران خودرو با کد IKP2 پیشرفته است. این پلت فرم شبیه پلت فرم نسل دوم پژو 2008 است.

ریرا فهرست کاملی از تجهیزات و امکانات مانند دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، صفحه کیلومتر دیجیتال و… را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این خودرو برای اولین بار جهت آنالیز، در اختیار خبرنگاران خبرنگاران نهاده شد.

نتیجه آزمایش فنی ریرا چیست؟

متفاوت ترین محصول داخلی

در آزمایش فنی ریرا، به محض نهاده شدن در کابین خودرو، داشبورد پهن و بالا، صفحه کیلومتر بزرگ تمام دیجیتال، صندلی های گود رفته و کنسول میانی بالا، تفاوت این محصول با سایر محصولات ایرانی را فریاد می زنند.

حس نشستن پشت فرمان ریرا، تجربه حسی مانند محصولات پژو علی الخصوص پژو 2008 را تداعی می نماید. ارگونومی کابین، دسترسی به ادوات مختلف، دید به جلو و اطراف مناسب است.

ریرا به قوی ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربو پلاس یا EFP با توان فراوریی 160 اسب بخار و 240 نیوتون متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ های جلو را دارد.

این خودرو در حال گذراندن بعضی از تست های فنی مانند تنظیم موتور و گیربکس، ترمز و کالیبراسیون (انطباق خودرو با جاده) با جاده بود و امکان اعمال فشار بالا روی آن وجود نداشت.

اما با این وجود سلکتور خوش دست تعویض دنده در حالت D نهاده شد و خودرو با تاخیر کمی از زمین کنده شد. شتاب گیری خودرو مناسب بود و دنده ها به نرمی تعویض می شدند.

شتاب، سواری، هندلینگ و پایداری مناسب در آزمایش فنی ریرا ملموس بود. این حس راندن، در هیچ کدام از محصولات داخلی قابل دستیابی نیست و تنها تارا عملکردی شبیه به ریرا را دارد.

تجهیزات و امکانات ریرا

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال 12 اینچی، مانیتور مالتی مدیا 12 اینچی با 9 بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ریرا هستند. بعلاوه سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

یکی از نکات جالب در آزمایش فنی ریرا، چراغ های Cornering هستند که با چرخش فرمان برقی خودرو، فعال و نقاط کور در پیچ را روشن می نمایند. این محصول به چراغ خوش آمد گویی و چراغ پارکینگ هم مجهز است.

طراحی

ریرا بسیار شبیه به نسل دوم پژو 2008 است اما به نظر می رسد طراحی آن با عجله صورت پذیرفته است. ریرا در قسمت جلو از چراغ های دوبل استفاده می نماید که هر چند طراحی چراغ های دیلایت - راهنمای روی کاپوت مناسب است اما چراغ های اصلی که در سپر قرار دارند، اصلا زیبا نیستند. چراغ های اصلی بی قواره هستند و تناسبی با قسمت جلوی خودرو ندارند.

در نمای جانبی طراحی خودرو در محدوده نوک تا لچکی شیشه عقب زیبا است اما انتهای خودرو به حال خود رها است! به نظر می رسد با صرف زمان بیشتر در طراحی این خودرو، می شد جلوی این رها شدگی را گرفت و طرحی پخته تر را خلق کرد.

طراحی قسمت عقب خودرو نیز اسپرت و نو است اما چراغ ها بیش از حد کشیده به نظر می رسند.

جمع بندی

ریرا اولین کراس اوور ایران خودرو است و طراحی نسبتا خوب، قوای فنی مناسب و امکانات کاملی دارد.

اما زمان عرضه به بازار محصول، آن قدر طولانی شد که ظاهر خودرو که در بدو معرفی پروژه، نو و به روز بود، در حال از مد افتادن است! امیدواریم این محصول هر چه سریع تر و بدون نقص فنی به بازار عرضه گردد.

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

منبع: بیت ران
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 989

به "آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران ، عملکرد ریرا در گرمای اهواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران ، عملکرد ریرا در گرمای اهواز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران ، عملکرد ریرا در گرمای اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید