آسمان گران ترین مازراتی رونمایی شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، گران ترین مازراتی از سوی این خودروساز ایتالیایی رونمایی شد. این ابر خودرو روباز چه قیمت و مشخصاتی دارد؟

آسمان گران ترین مازراتی رونمایی شد

خبرنگاران - مازراتی نمونه ای روباز از سوپرکار خود، MC20 رونمایی کرد. این مدل گران ترین خودرو کارخانه ایتالیایی است و مازراتی می گوید ساخت آن نشانه ای دیگر از تغییر دیدگاه کارخانه است.

MC20 روباز با پسوند چلو (Cielo) یا آسمان به زبان ایتالیایی، از مدل کوپه متمایز شده است. مدل کوپه MC20 پارسال به بازار عرضه شد و مازراتی می گوید تا کنون 1000 دستگاه از آن فروخته است.

MC20 روباز سقف شیشه ای دارد که در پشت جایگاه راننده مخفی است و در 12 ثانیه باز و بسته می گردد. شیشه سقف از مواد الکتروکرومیک ساخته شده و می توان آن را با فشار یک دکمه مات یا شفاف کرد.

سقف شیشه ای گران ترین مازراتی در 12 ثانیه باز و بسته می گردد

ظاهر خودرو به جز سقف، بسیار به مدل کوپه شبیه است و درها هم مانند آن رو به بالا باز می گردد تا نشستن و بیرون آمدن از خودرو راحت تر باشد. قدرت موتور MC20 روباز 630 اسب بخار است.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آسمان حدود 3 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت است.

مازراتی عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است و قرار است با محصولات تازهش از یک سو کارخانه هایی نظیر فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد و از سوی دیگر رقیبی برای خودروسازان لوکس آلمانی باشد.

قیمت گران ترین مازراتی

قیمت MC20 روباز 260 هزار یورو (280 هزار دلار) است. با این قیمت مازراتی از محصولات مشابه فراری و لامبورگینی گران تر است. این شرکت می گوید می تواند هر سال در مجموع حدود 1400 دستگاه از مدل کوپه و روباز در کارخانه اش در ایتالیا فراوری کند.

مازراتی چگونه به سوددهی رسیده است؟

داویده گراسو، مدیر تازه مازراتی می گوید این کارخانه برای سودآوری به جای فروش بیشتر به فراوری محصولات گران تر و با کیفیت روی آورده و MC20 دلیلی بر موفقیت این استراتژی است. شرکت پس از عرضه مدل کوپه MC20 توانست ضرر 91 میلیون یورویی در سال 2020 را به سود 103 میلیون یورویی در سال 2021 تبدیل کند.

مازراتی به تازگی یک مدل شاسی بلند به نام گریکاله هم به بازار عرضه نموده است. مدل بعدی کارخانه، نسل تازه گرن توریزمو است که قرار است علاوه بر موتور بنزینی با موتور الکتریکی هم ساخته گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 783

به "آسمان گران ترین مازراتی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان گران ترین مازراتی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید