آشنایی با انواع شاخه گل رز

به گزارش وبمستر وبلاگ، انواع شاخه گل رز

یکی از برترین گونه گیاهان گل های رز هستند که به آنها گل سرخ نیز گفته می گردد، Rose دارای گونه های مختلفی است و به صورت بوته ای، خوشه ای و یا مینیاتوری رشد می نماید، این گونه گیاه هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد و سالانه هزاران نوع آن در سراسر دنیا پرورش داده می گردد، گل رز یکی از قدیمی ترین گونه گل ها است و در گذشته نیز مورد توجه مردم دنیا قرار داشت، رومیان باستان در گذشته های بسیار دور بر سر مزار دختران شاخه های گل رز می گذاشتند که نمادی از علاقه داشتن و ابراز احساسات بوده است؛ علاقه داشتن به این نوع گیاه به قدری بود که در وان حمام هایشان گل های رز می ریختند تا بوی خوب بگیرند و پوستشان لطیف تر گردد.

آشنایی با انواع شاخه گل رز

این گل که جزء محبوب ترین گل ها است می تواند در همه منطقه ها پرورش داده گردد، البته نوع های گوناگون با یکدیگر فرق دارند و هر کدام در شرایط خاصی رشد خواهند کرد، در منطقه ها سردسیر و گرمسیر هرکدام نوع مختلفی از گل رز پرورش داده می گردد. گل های رز در فصل های بهار و پاییز رشد می نمایند و روزانه به 6 الی 8 ساعت نور خورشید احتیاج دارند.

گل ها همان طور که گفتیم انواع و اقسام گوناگونی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

گل رز فلوریبوندا: گل رز فلوریبوندا مانند گل های گراندیفلورا به صورت خوشه ای گل های خود را در معرض نمایش می گذارند، نگهداری و پرورش این نوع گیاه بسیار آسان است و بادوام است، این نوع گل رز تنوع رنگی بالایی دارد و بعلاوه دارای ساقه های مقاومی است.

گل رز پاسیونی: این نوع گل رز نوعی از فلوریبوندا است که در ابعاد کوچک تری پرورش داده می گردد، این نوع گل از گل رز مینیاتوری بزرگ تر است.

گل رز هلندی : گل رز هلندی که ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای گلبرگ های بزرگی است و در انواع رنگ های زرد و طلایی یافت می گردد، این نوع گل رز دارای بوی بسیار خوش آیندی است که باعث شده طرف داران زیادی پیدا کند، این گیاه در باغ، باغچه و مکان های کوچک پرورش داده می گردد. از این نوع گل رز برای دسته گل عروس هم استفاده می گردد که در کنار گل لیسیانتوس سفید بسیار ترکیب بندی زیبایی دارد.

گل رز هیبرید چای : گل رز هیبرید چای که در منطقه ها سرد پرورش داده می گردد در منطقه ها گرم گل نمی دهد و رشد نمی نماید. این نوع گیاه از محبوب ترین نوع گل های رز به شمار می رود و دارای ساقه های مستحکمی است. این نوع گل رز با گل داوودی سفید هارمونی زیبایی پیدا می نماید و در دسته گل های هدیه به عزیزان بسیار مناسب است.

گل رز بونیکا : این نوع گل رز که به صورت بوته ای رشد می نماید دارای گل های صورتی رنگ زیبایی است که در فصل بهار و در فصل پاییز شکوفه می دهند، پرورش این گیاه در محیط های خنک و معتدل امکان پذیر است و رشد خوبی دارد.

گل رز گراندیفلورا : این نوع رز دارای ساقه بلندی است و گل های آن به صورت خوشه ای رشد می نماید، گل رز گراندیفلورا به عنوان زیر دسته ای از گروه گل های رز هیبرید چای شناخته می گردد.

گل رز بالارونده : این نوع گل رز نیز خود دارای گونه های مختلفی است که روش کاشت آنها مشابه یکدیگر است و می توان در مکان های مختلفی چون: نرده ها، آلاچیق، حصارها برای تزئین استفاده کرد و همان طور که از اسمش پیداست گل بسیار زیبایی است.

گل رز آتشین مُردِن: این نوع گل رز زیرمجموعه ای از گل های فلوریبوندا است و دارای گل های زیادی است که شکوفه هایش به رنگ های نارنجی و قرمز رشد می نماید این گل در برابر سرما مقاوم است و قد آن از 60 تا 120 سانتی متر است، بعلاوه این نوع رز دارای بوی مطبوعی است که موردعلاقه بسیاری از مخاطبان واقع شده است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انواع گونه های معروف گل رز آشنا کنیم و خصوصیات آن ها را نیز نام بردیم، گل های رز احتیاجمند نور مناسب و خاک با PH مناسب هستند تا رشد نمایند، گونه های گل رز در انواع آب و هوا رشد می نمایند، بعضی در آب و هوای سردسیر و بعضی دیگر در آب و هوای گرمسیر رشد می نمایند، گل های رز مانند گل داوودی دارای خواص پزشکی هستند.

گل رز مناسب ترین گل ها برای هدیه دادن به عزیزانتان است که با استفاده از ترکیب گل های دیگر مانند لیسیانتوس می توانید ترکیب رنگ مناسبی در دسته گل خود داشته باشید.

خرید شاخه گل رز در فلاور فارم

خوشبختانه فروشگاه اینترنتی فلاور فارم برای مشتریان خود این امکان را فراهم نموده است که در هر زمان و هرجایی که باشند، با خرید آنلاین گل رز شاخه ای احتیاج خود را در محدوده زمانی مورد نظرشان و با قیمت مناسب رفع نمایند. شما می توانید به راحتی انواع شاخه گل رز را در ترکیبات و گل آرایی های مختلف بخرید و درب منزل تحویل بگیریدو

فروشگاه آنلاین فلاورفارم انواع گل آرایی ها از قبیل دسته گل های ترکیبی، سبد و باکس با طرح های مختلف دایره ای، مستطیلی، قلبی شکل و … برای شما آماده نموده است که جنس هرکدام از جعبه ها می تواند از چرم، پارچه، مقوا، پلکسی و موارد دیگر باشد. گفتنی است که طراحی فروشگاه اینترنتی فلاورفارم بر عهده شرکت وبنوتک بوده و علاوه بر امکانات رایج فروشگاه های اینتنرتی مواردی مانند گردونه شانس، کیف پول، امتیاز گیری بر اساس خرید و … برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

شما عزیزان در هر نقطه ای از ایران و دنیا که باشید، خدمات سفارش آنلاین فلاور فارم همراه شماست.

قیمت شاخه گل رز در فلاور فارم چقدر است؟

قیمت شاخه گل رز و سایر گل ها در بخش سفارشات فروشگاه اینترنتی فلاورفارم به صورت دقیق درج شده و مرتبا بروز رسانی می گردد. توجه داشته باشید قیمت شاخه گل رز با توجه به نوع رقم و رنگ، قیمت دسته گل رز با توجه به ترکیبات و تعداد و رقم گل رز و قیمت باکس گل رز با توجه به ترکیبات و تعداد و بعلاوه جنس باکس مشخص می گردد. به عنوان مثال قیمت هر شاخه گل رز هلندی 3 تا 4 برابر قیمت هر شاخه گل رز ایرانی است.

با این حساب؛ خرید گل رز ایرانی به صرفه تر است یا خرید گل رز هلندی؟

این کاملا بستگی به شما و برنامه ای دارد که به خاطر آن قصد خرید گل رز را دارید. بیایید تصور کنیم می خواهید هدیه ولنتاین یا دسته گل خواستگاری بگیرید، به نظرتان خرید دسته گل رز سرخ تیره با بافت مخملی که عطر دلپذیرش لااقل تا 10 روز یاد شما را در خانه عزیزتان زنده نگه می دارد، چقدر ارزش دارد؟ یا قیمت هر شاخه گل رز معطر با رنگی متناسب با پیامی که می خواهید انتقال دهید به عنوان یک هدیه ماندگارتر، تا چه حد به نظرتان زیاد می آید؟ از طرف دیگر، برای کاری مثل تزئین ماشین، هرچند برای مهمترین روز زندگیتان باشد، تا چه حد به عطر و ماندگاری اهمیت می دهید؟ به عبارت ساده تر اگرچه هیچ ارزانی بی دلیل نیست، اما همواره هم گرانترین ها برترین ها نیستند. خرید هوشمندانه، همان چیزی است که در هر شرایطی رضایت شما را در پی خواهد داشت و این دقیقا همان چیزی است که ما نیز خواستار و طالب آن هستیم

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 653

به "آشنایی با انواع شاخه گل رز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع شاخه گل رز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید