ایجاد 1500 فرصت شغلی با اجرای طرحهای آبزی پروری

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره از ایجاد 1500 فرصت شغلی با اجرای طرح های آبزی پروری اجتماع محور در کشور اطلاع داد.

ایجاد 1500 فرصت شغلی با اجرای طرحهای آبزی پروری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، امیرحسین مدنی در مراسم افتتاح رویداد ملی تحت عنوان (دریای برکت) با موضوع حمایت از ایده ها و طرح های کسب و کار و اشتغال آفرینی در حوزه زنجیره آبزی پروری و همچنین نشست شورای هماهنگی این رویداد به منظور همفکری و هم افزایی نهاد های مرتبط گفت: تا به امروز 506 طرح فراوری آبزیان برکت در کشور اجرا شده و برای این طرح ها 520 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تا انتها سال طرح های آبزی پروری اجتماع محور به هزار طرح خواهد رسید اضافه نمود: همچنین 1500 فرصت شغلی ایجاد شده تا به امروز تا انتها سال به 3000 هزار شغل افزایش می یابد.

او با اشاره به اینکه حجم فراوریات در این حوزه تا حدود 2250 تن است گفت: این رقم تا انتها سال به بیش از 4 هزار تن افزایش خواهد یافت.

آقای مدنی همچنین درباره طرح های فراوری آبزیان برکت (بنگاه محور) اضافه نمود: تا به امروز در این حوزه 8 طرح با سرمایه 1500 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت اضافه نمود: تا به امروز برای 1700 نفر در این حوزه ایجاد اشتغال شده و حجم فراوری شده 3 هزار و 100 تن است که این حجم تا انتها سال به 7 هزار تن خواهد رسید.

وی به تکمیل زنجیره فراوری آبزیان از سوی بنیاد برکت اشاره نمود و گفت: اقدامات این بنیاد در 5 حوزه فراوری خوراک آبزیان، فراوری بچه ماهی، پرورش آبزیان، بسته بندی و پلتفرم فروش محصولات است.

آقای مدنی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در ایران بیش از نصف سرانه مصرف جهانی است گفت: تا یک دهه گذشته سرانه مصرف آبزیان در ایران کمتر از نصف سرانه مصرف جهانی بود که در سال های اخیر فرایند جبران عقب ماندگی یاد شده با شتاب و سرعت بیشتری دنبال شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت کمبود فراوری و تنوع فرآورده های شیلاتی و آبزیان، نبود فرهنگ مصرف آبزیان و توزیع نشدن یکسان فرآورده های آبزیان را از دلایل پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در ایران نسبت به میانگین جهانی اعلام کرد.

وی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ره، رویداد های (دریای برکت) را با هدف افزایش اشتغال، بهبود فراوری آبزیان در کشور و سرمایه گذاری بر روی طرح ها و ایده های کسب و کار نوآورانه، کارآفرینانه و دانش بنیان برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 70

به "ایجاد 1500 فرصت شغلی با اجرای طرحهای آبزی پروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 1500 فرصت شغلی با اجرای طرحهای آبزی پروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید