این کروکودیل به مقدار یک کرگدن است

به گزارش وبمستر وبلاگ، یکی از بزرگترین کروکودیل های جهان گونه ای از آب شور است که می تواند تا نزدیک به 7 متر طول و نزدیک به 997 کیلوگرم وزن داشته باشد.

این کروکودیل به مقدار یک کرگدن است

به گزارش خبرآنلاین، آب های گرم منطقه ها استوایی و زیست بوم های تالابی نیمکره جنوبی، محل زندگی گونه هایی از کروکودیل است که قادر به کنترل دمای بدن خود در داخل آب نیستند و تا حد زیادی به خورشید متکی هستند تا بدن خود را بعد از غوطه ور شدن در آب دوباره گرم نمایند.

استرالیا از جمله کشورهایی است که محیطی سازگار برای زیست کروکودیل ها دارد، در حالی که این کشور به خاطر داشتن حیواناتی مانند کوالا و کانگورو معروف است، به نظر می رسد یک کروکودیل متمایز نیز در این کشور ساکن است، گونه ای که با نام Dominator معروف است. Dominator، یک کروکودیل 6 متری است که بیش از یک تن وزن دارد و مشهور است که دومین کروکودیل بزرگی است که تا به امروز دیده شده است.

جمعیت کروکودیل های آب شور استرالیا در حال توسعه است و رودخانه آدلاید یکی از منطقه ها این کشور است که جمعیت کروکودیل ها در آن در حال افزایش است. تصاویر این کروکودیل بزرگ الجثه که یک خوک را قبل از خوردن از وسط دو نیم می نماید، سال گذشته در سرتاسر دنیا خبرساز شد.

این کروکودیل در مقایسه با لولونگ که در فیلیپین اسیر است، تنها 7 سانتی متر کوتاهتر است. لولونگ در سال 2011 گرفتار شد و با 6 متر و 7 سانتی متر طول از بینی تا دم، بزرگترین تمساح ثبت شده است.

Dominator در آب های رودخانه آدلاید زندگی می نماید و دوست دارد برای قایق های توریستی خودنمایی کند؛ با این حال Dominator تنها کروکودیل غول پیکر این رودخانه نیست. رقیب او بروتوس نام دارد و کمی کوچکتر از Dominator است.

کروکودیل ها موجوداتی اجتماعی هستند که در گروه های بزرگ و کوچک به حیات می پردازند؛ با این حال، نرها در آغاز فصل جفت گیری به شدت نسبت به قلمرو خود حساس می شوند و با بالا بردن سرهای بزرگ خود در هوا و زوزه کشیدن بر سر مزاحمان، از محدوده خاص رودخانه خود دفاع می نمایند.

اثبات تسلط Dominator را می توان در نحوه تعامل Dominator و بروتوس با یکدیگر مشاهده کرد. Dominator اغلب مخفیانه از پشت بروتوس می رود و آغاز به کوبیدن دم خود می نماید و بروتوس را برای زندگی خود در آب عذاب می دهد.

تعداد بی شماری ویدیو آنلاین وجود دارد که نشان می دهد Dominator چقدر بزرگ است. قایق های توریستی از گوشت تازه روی یک چوب بلند استفاده می نمایند تا کروکودیل را وسوسه نمایند تا به قایق نزدیک گردد.

کروکودیل ها چقدر عمر می نمایند؟

در شرایط مناسب، عمر بعضی از کروکودیل ها می تواند تا 70 سال در حیات وحش باشد و کروکودیل آب شور بیشتری طول عمر را در مقایسه با سایر گونه ها دارد.

گفته می گردد، بسته به اینکه کدام گونه از کروکودیل باشد، طول عمر می تواند از 25 تا 70 سال متغیر باشد. همانطور که اشاره شد، با شرایط ایده آل، این موجودات می توانند بسیار طولانی زندگی نمایند. در حقیقت، کروکودیل های در اسارت به 100 سال عمر می رسند. علاوه بر این، کروکودیل ها در واقع از پیری بیولوژیکی نمی میرند. در عوض، آنها به رشد خود ادامه می دهند تا زمانی که بعضی عوامل خارجی باعث مرگ آنها گردد.

مسن ترین کروکودیل ثبت شده تا به حال مستر فرشی نام داشت، یک کروکودیل آب شور که تا 140 سال عمر کرد!

منبع: AZANILAS

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 905

به "این کروکودیل به مقدار یک کرگدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کروکودیل به مقدار یک کرگدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید