عکس ، افعی ارومیه ای چقدر ترسناک است؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، مارها باعث ایجاد ترس اولیه در بسیاری از افراد می شوند و اغلب به ناتوان نماینده ترین فوبیای آنها تبدیل می شوند. اما اگرچه 600 گونه از 3000 گونه سمی هستند، تنها 7 درصد آنها می توانند کشنده باشند یا به انسان آسیب جدی وارد نمایند.

عکس ، افعی ارومیه ای چقدر ترسناک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این خزندگان با وجود طبیعت مهیبشان منحصر به فرد هستند و قدرت سازگاری قابل توجهی دارند. آنها می توانند قفسه سینه خود را دراز نمایند و بدن خود را در طول زمستان پهن نمایند، زیرا آنها حیوانات خونسرد هستند و برای تنظیم دما به گرما احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت از کار افتاده، بنابراین ما امروز کار نخواهیم کرد، خداحافظ!

ساخت اولین مسجد دنیا با فناوری پرینت سه بعدی در دبی

متأسفانه، مارها به علت تغییرات آب و هوایی که زیستگاه آنها را به خطر می اندازد با انقراض روبرو می شوند. این امر می تواند بعضی از گونه های نادر را نابود کند و زنجیره غذایی را مختل کند.

مار زنگی تاسیتاران تاریک

این مار که با نام Crotalus Pussilus نیز شناخته می گردد، در جنگل های کاج بلوط زندگی می نماید و به احتمال زیاد در ارتفاعات کمتر از 1500 متر آن را پیدا نمی کنید. طول آن در نرها می تواند به 68 سانتی متر برسد، اما همتایان ماده آنها کوچکتر هستند.

مار زنگی تانسیتاران دو اندام حسگر گرما بین سوراخ های بینی و چشم هایش دارد و به علت دمای پایین تر، به ندرت در شب فعال است.

اگرچه فعالیت های آتشفشانی، جنگل های تکه تکه شده و کارتل ها باعث کاهش زیستگاه آن شده اند، هیچ کس میزان دقیق جمعیت مار زنگی تانکی تاسیتاران را نمی داند و برنامه ای برای تحقیق ندارد. در نتیجه، این گونه احتمالاً بدون اینکه کسی متوجه گردد منقرض خواهد شد.

افعی واگنر

افعی واگنر یک مار سمی است که از خانواده Viperidae است و در شمال غربی ایران و شرق ترکیه زندگی می نماید. موریتز واگنر طبیعت شناس آلمانی آن را در سال 1846 کشف کرد.

پس از اینکه دو زیست شناس سوئدی محل اختفای آن را ردیابی کردند، کلکسیونرهای افعی اروپایی آغاز به شکار آنها کردند که باعث شد این مارها در سال 2009 به شدت در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

باغ وحش سنت لوئیس در ایالات متحده یک طرح بقای گونه ها را اجرا می نماید و از افعی واگنر در برابر انقراض به وسیله برنامه پرورش تعاونی محافظت می نماید. با این حال، این مارها همچنان در طبیعت با خطر روبرو هستند زیرا زیستگاه آنها هر سال کوچکتر می گردد.

مار زنگی جزیره سانتا کاتالینا

ویژگی منحصر به فرد اصلی این مار سمی این است که جغجغه ندارد. به گفته دانشمندان، مار زنگی جزیره مجبور بود خود را با محیط سازگار کند و در شکار پرندگان کارآمدتر گردد و این کار باعث انحطاط دم شد.

این مار باریک از سال 2007 به علت زیستگاه کمتر از 100 کیلومتر مربع و وجود گربه های وحشی در لیست در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

مار زنگی سانتا کاتالینا یک کوهنورد سریع و توانا است. با این حال، ترجیح می دهد روی زمین باشد، و مشاهده آن آسان است زیرا این مار به ندرت پنهان می گردد.

مار دریایی پوزه کوتاه

این مار قهوه ای 60 سانتی متری که به مار صخره ای ساهول نیز معروف است، در سواحل شمال غربی استرالیا زندگی می نماید. اگرچه مار دریایی پوزه کوتاه معمولاً در زیر آب استراحت می نماید، اما می توان آن را در صخره ها نیز پیدا کرد.

این مارها به سرعت در حال کاهش هستند، و حتی اگر علت واحدی برای انقراض قریب الوقوع آنها وجود نداشته باشد، افزایش دمای اقیانوس ها ممکن است تهدید اصلی آنها باشد.

مار گرگ راس

مار گرگ راس متعلق به گونه کولوبرید است و در جزیره دالوپیری در فیلیپین زندگی می نماید، اگرچه اطلاعات کمی در خصوص بوم شناسی و زیستگاه آن وجود دارد. زیست شناسان آن را در سال 1990 کشف کردند و این نام را به عنوان ادای احترام به رهبر سابق شرکت فلزات موکاتا و حامی کارشان، اچ.جی.جارکی، انتخاب کردند.

این مار قهوه ای تیره بدون نقش و نگار در پشت بدنی تقریباً استوانه ای و سر متمایز و صاف با مردمک های تقریباً دایره ای دارد.

مار زنگی جزیره آروبا

نام واضح آن نشان می دهد که این مار 88 سانتی متری در جزیره آروبا در سواحل ونزوئلا زندگی می نماید. مار زنگی آروبا دارای پوست قهوه ای روشن با سایه های صورتی است که منعکس نماینده شرایط سخت زیستگاه خشک آن است.

منبع: rarest.org

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 895

به "عکس ، افعی ارومیه ای چقدر ترسناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، افعی ارومیه ای چقدر ترسناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید