برگزاری 622 برنامه به وسیله کانون پرورش فکری به مناسبت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در همدان

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی اجرا و برگزاری 622 برنامه فرهنگی و هنری پیش بینی شده که در 44 کتابخانه مرکزی استان به صورت سیار، ثابت و پستی برگزار می گردد .

برگزاری 622 برنامه به وسیله کانون پرورش فکری به مناسبت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در همدان

بهناز ضرابی زاده با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا فرصت بسیار خوبی به ما داد تا بتوانیم از این فرصت برای خواندن کتاب صرف کنیم و ثمره خوبی ببریم، گفت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان این هفته را در شرایطی شروع خواهد نمود که خوشبختانه مثل قبل محدودیتی نداریم چرا که حدود 20 ماه کتابخانه های استان تعطیل بودند و همکاران به صورت دورکار، آنلاین و فضای مجازی با اعضا و بچه ها و نوجوانان در ارتباط بودند.

ضرابی زاده توضیح داد: در این هفته اجرا و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب با تخفیف ویژه در 44 مرکز ثابت، سیار و پستی در کل استان و برنامه ویژه دیگری به نام روستا به روستا با کتاب داریم که مربیان کتابخانه سیار روستایی در این هفته در 166 روستا حضور خواهند داشت که علاوه بر اهدا و امانت کتاب به انجام فعالیت های کتاب محور مثل قصه گویی و معرفی کتاب خواهند پرداخت.

وی به برنامه های ویژه این هفته پرداخت و گفت : در روز دوشنبه 24 آبان ماه تقدیر از مربیان کتابدار کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان در اولین روز از هفته ملی برای بچه ها و نوجوانان پیش بینی شده و رژه خودروهای کتابخانه های سیار در شهرهمدان که از ساعت 10 تا 12 است را خواهیم داشت .

ضرابی زاده با اشاره به سایر برنامه ها گفت: ساعت خوش کتابخانه از دیگر برنامه هاست که در این روز خوانش کتاب با اعضای کودک و نوجوان در کلیه مراکز ثابت سیار را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هر روز از ساعت 10 تا 11 صبح انجام می گردد و در این روز برنامه ای به صورت ملی در نظر گرفته شده که شامل برگزاری سلسله نشست های تخصصی فرهنگی و ادبی در پرتال اینترنتی کانون است.

وی به برنامه های روز سه شنبه 25 آبان ماه اشاره نمود و گفت : مسابقه کتابخوانی در این روز از کتاب زندگی نامه علامه طبابایی مخصوص نوجوانان برگزار خواهد شد و مراسم اهدا جایزه کتاب سال بچه ها و نوجوانان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری در سالن غدیر برگزار می گردد.

ضرابی زاده به دیگر برنامه ها پرداخت و افزود: چهارشنبه26 آبان ماه برنامه اهدای کتاب به کتابخانه شاعر همدانی از اسدالله شعبانی را داریم که در روستای سراوک فامنین برگزار خواهد شد، گفت وگوی مدیر عامل کانون و تعدادی از نویسندگان ، شاعران و ناشران کودک ونوجوان نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی درباره برنامه های ویژه روز پنجشنبه 27 آبان نیز گفت: در این روز ویژه برنامه های فروشگاه کتاب در آرامگاه باباطاهر برگزار می گردد که با برنامه های شاد همراه است و ارسال کارت پستال به مناسبت هفته کتاب به مدارس و ادارات را خواهیم داشت و در این روز برگزاری اردو عکاسی با اعضای نوجوان در نظر گرفته شده است.

ضرابی زاده ادامه داد: در روز آدینه 28 آبان ماه برگزاری نماز آدینه را به همراه غرفه فروش کتاب داریم و در روز شنبه 29 آبان ماه اجرای برنامه پیک کتاب با پخش انیمیشن، سرود و قصه گویی پیش بینی شده که این برنامه در دو روز، شنبه و یکشنبه برگزار می گردد و در آخرین روز یعنی یکشنبه با برنامه هایی مثل نقد و آنالیز مجموعه کتاب چرا تو سنگی با تصویر علی خدایی همراه است پرداخته می گردد.

وی در سرانجام یاد آور شد: اولین هدف در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجونان تشویق و ترغیب آنها به کتاب و کتابخوانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 586

به "برگزاری 622 برنامه به وسیله کانون پرورش فکری به مناسبت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 622 برنامه به وسیله کانون پرورش فکری به مناسبت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید