برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت دوم)

به گزارش وبمستر وبلاگ، اگر از علاقه مندان به چشیدن طعم های تازه در سفر هستید، با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین شهرهای جهان برای غذا خوردن آشنا شویم.

برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت دوم)

بسیاری از افراد در سفر به شهرها و کشورهای گوشه و کنار جهان، سعی می نمایند که حتما بخشی از زمان و هزینه های سفر را به خوردن غذاهای اصیل و محلی اختصاص دهند. البته بدیهی است که غذا همه جای جهان پیدا می گردد اما آن چیزی که این شهرها را از سایر شهرهای جهان متمایز می نماید، تنوع غذایی، وجود رستوران های متعدد و عالی و کیفیت غذاها است. در قسمت قبل با تعدادی از برترین شهرهای جهان برای غذا خوردن آشنا شدیم. در ادامه، این لیست را دنبال می کنیم.

نیواورلئان، آمریکا

شاید نیواورلئان را تا به امروز به عنوان مقصدی برای تفریح و تفریح های جوان پسندانه می شناختید اما نیواورلئان علاوه بر اینها، آشپزی غنی و منحصربه فردی دارد. سرآشپزان این شهر با هنر تلفیق طعم ها، توجه هر علاقه مند به غذایی را جلب می نمایند. خیابان Dauphine Street برترین مکان برای خوردن غذاهای خیابانی بین المللی و صبحانه های مخصوص گیاه خواران است. خیابان Freret Street برترین خیابان برای چشیدن طعم لابستر، صدف سرخ شده و رست بیف است. هر ذائقه ای که داشته باشید، به خصوص اگر غذاهای دریایی را بپسندید، در نیواورلئان جهانیی از طعم های تازه در انتظار شماست.

بانکوک، تایلند

تایلند در مجموع یکی از برترین مقصدهای گردشگری جهان برای چشیدن انواع غذاها، به خصوص غذاهای خیابانی است. در خیابان ها، عطر و بوی غذاهای گوناگون از گوشه و کنار جهان توجه هر رهگذری را جلب می نماید و حتی اگر قصد خوردن غذای خیابانی را نداشته باشید، بوی هوس انگیز غذاها، شما را مجبور می نماید تا جلوی یکی از غرفه ها بایستید و غذایی مطابق با ذائقه خود امتحان کنید. علاوه بر غذاهای خیابانی، رستوران های شیک و مشهور هم بخش دیگری از فرهنگ غذایی بانکوک را تشکیل می دهند. اگر از نظر اقتصادی مسئله ای ندارید، چه بهتر که یکی از غذاهای تایلندی را در این رستوران های مجلل نوش جان کنید.

بارسلون، اسپانیا

بارسلون یکی از برترین مقصدهای جهان برای خوردن غذاهای تازه است. در این شهر از رستوران های شیک گرفته تا غرفه های کوچکی که خانوادگی اداره می شوند، لذیذترین غذاهای بین المللی و سنتی سرو می گردد. تاپاس، نوعی پیش غذا و خوراک حاضری اسپانیایی است که گاهی به عنوان یک وعده غذایی کامل هم مصرف می گردد. غذاهای تازه دریایی یکی از برترین غذاهایی هستند که در بارسلون می توانید طعم بی نظیر آن را بچشید. علاوه بر غذاهای سنتی و اصیل، انواع غذاهای تاثیر گرفته از سایر فرهنگ های غذایی را می توان در این شهر پیدا کرد. علاوه بر رستوران های شیک و مجلل و معروف، رستوران های مقرون به صرفه هم در بارسلون وجود دارد تا با هر سلیقه و وضع اقتصادی بتوانید از غذا خوردن در این شهر لذت ببرید.

سنگاپور

تنوع غذایی در سنگاپور با هیچ شهر دیگری در جهان قابل مقایسه نیست. علاوه بر غذاهای مقرون به صرفه خیابانی که معمولا غذاهای هندی، مالزیایی و چینی هستند، رستوران های برتر و نمونه ای در سنگاپور وجود دارند که در جهان کم نظیرند. سرآشپزان جوان سنگاپوری توانسته اند آشپزی مدرن را با غذاهای اصیل و سنتی ترکیب نمایند و همه ذائقه ها و سلیقه ها را راضی نگه دارند. البته ممکن است بسیاری از غذاهای سنگاپور مخصوصا غذاهای خیابانی برای ذائقه ما خوشایند به نظر نرسند ولی تنوع غذایی به قدری در سنگاپور زیاد است که مطمئنا ناامید نمی شوید و غذایی مطابق ذائقه خود پیدا می کنید. انواع غذاهای دریایی را در سفر به سنگاپور امتحان کنید و از چشیدن طعم متفاوت غذاها و ادویه ها لذت ببرید.

لیما، پرو

از آنجایی که لیما در کنار اقیانوس قرار گرفته است، غذاهای دریایی در این شهر بسیار متنوع، لذیذ و تازه هستند. یکی از این غذاها ceviche است که از گوشت ماهی ورقه شده در آب لیمو به همراه چیلی، پیاز و گشنیز تازه تهیه می گردد. سرآشپزان این شهر از آشپزی منطقه ها آند و آمازون الهام گرفته اند و به خلق طعم های تازه در رستوران های لیما مشغولند. کوینولا، آووکادو، گوشت بره آند، سبزیجات و انوع قارچ در طبخ غذاها به کار می فرایند. از ماهیان بومی و میوه های مخصوص جنگل های بارانی هم در تهیه بعضی غذاها استفاده می گردد. بسیاری از غذاها در لیما، ترکیبی و تلفیقی هستند اما تاثیر مهاجران چینی و ژاپنی در آشپزی این شهر، قابل توجه است.

فاس، مراکش

غذاهایی که در این شهر می خورید به مراتب طعم متفاوت تر و خاص تری نسبت به شهر مراکش دارند. اماکن زیادی برای غذا خوردن و حتی شرکت در کلاس های آشپزی در این شهر وجود دارد. در این کلاس ها یاد می گیرید که چطور غذاهای اصیل مراکشی را خودتان بپزید؛ غذاهایی مانند حریره، بغریر (پنکیک مراکشی) و طاجین. حتی کلاس های نانوایی هم در بعضی از این مراکز برگزار می گردد.

چنگدو ( Chengdu )، چین

گرچه در تمام شهرهای چین می توانید برترین غذاهای چینی را امتحان کنید اما چنگدو قلب آشپزی منطقه سیچوان است. ویژگی این آشپزی، استفاده از ادویه های زیاد و تند است. پس از خوردن این غذاهای تند و تیز می توانید در چای خانه های سنتی، تندی غذاها را با طعم نوشیدنی جایگزین کنید. برای اینکه خلاقانه ترین غذاهای این منطقه را امتحان کنید، به آشپزخانه خانواده Yu سر بزنید؛ جایی که در آن سرآشپز مشهور، Yu Bo با زیباترین تزیین غذاها از شما پذیرایی می نماید.

سن سباستین، اسپانیا

این شهر رستوران های مشهور متعددی دارد. دو رستوران این شهر، از میان لیست 50 رستوران برتر جهان، بین 20 رستوران برتر قرار دارند؛ رستوران های Arzak و Mugaritz. علاوه بر این رستوران های فوق العاده، چیزی که این شهر را از سایر شهرهای اسپانیا و جهان از نظر فرهنگ غذایی متمایز می نماید، کیفیت غذاهای روزانه است. علاوه بر غذاهای گران در رستوران های شیک و معروف، غذاهای حاضری با قیمت های مناسب در گوشه و کنار این شهر وجود دارد. بنابراین اگر بودجه کافی ندارید و نمی توانید به رستوران های برتر شهر سر بزنید، غذاهای حاضری کافه ها و رستوران های کوچک را امتحان کنید و مطمئن باشید که از طعم و کیفیت بی نظیر آنها شگفت زده خواهید شد.

کپنهاگ، دانمارک

یکی از هیجان انگیزترین شهرهای جهان برای امتحان کردن طعم های تازه، کپنهاگ است. در صدها رستوران و کافه این شهر از چشیدن لذیذترین غذاهای عمرتان شگفت زده خواهید شد. در برترین رستوران های این شهر، می توانید علاوه بر غذاهای بین المللی، غذاهای اصیل و لذیذ دانمارکی را هم امتحان کنید. جالب است بدانید که کپنهاگ، میزبان برترین رستوران جهان یعنی رستوران نوما (noma) است. اگر نمی توانید برای رفتن به رستوران های گران قیمت هزینه کنید، در رستوران های کوچک و محلی هم می توانید غذاهای لذیذ با قیمت مناسب بخورید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 645

به "برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید