بیوگرافی شهاب حسینی

به گزارش وبمستر وبلاگ، شهاب حسینی در چند برنامه دیگر هم مانند به رنگ صبح و سایه روشن به عنوان مجری حضور داشت و با سریال پس از باران به شکل جدی پا به عرصه بازیگری گذاشت. او در سال های بعد نیز به فعالیت در زمینه بازیگری و اجرا ادامه داد.

بیوگرافی شهاب حسینی

خبرنگاران | سید شهاب حسینی متولد 14 بهمن 1352 در تهران است. او تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران بود، اما آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.

حسینی در سال 1374 ازدواج کرد، فرزند اولشان به نام محمد امین در زمستان 1382 و فرزند دومشان به نام امیرعلی در تابستان 1390 به جهان آمدند. وی کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی در رادیو شروع کرد و سپس در برنامه ای به نام اکسیژن در تلویزیون ظاهر شد.

شهاب حسینی در چند برنامه دیگر هم مانند به رنگ صبح و سایه روشن به عنوان مجری حضور داشت و با سریال پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت. او در سال های بعد نیز به فعالیت در زمینه بازیگری و اجرا ادامه داد.

او به واسطه نقش آفرینی در فیلم های سینمایی واکنش پنجم، شمعی در باد و محیا مورد توجه نهاده شد. او در سال 1386 برای ایفای نقش در فیلم محیا، از جشنواره بین المللی فیلم فجر، پیروز به کسب دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش اول مرد شد و در سال 1387 در جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سوپر استار سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

شهاب حسینی و پسرش محمد امین

شهاب حسینی بعلاوه به واسطه نقش آفرینی در فیلم های پرسه در مه به کارگردانی بهرام توکلی و درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود. جدایی نادر از سیمین از دیگر آثار برجسته او در عرصه بازیگری است که مورد توجه منتقدین و مردم نهاده شد. شهاب حسینی با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه برترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

از جمله فعالیت های هنری اخیر شهاب حسینی می توان به کارگردانی و اجرای برنامه همرفیق در شبکه نمایش خانگی اشاره نمود.

او بعلاوه به تازگی نیز به پروژه سینمایی کوه های دوردست به کارگردانی میترا تبریزیان پیوسته است. کارگردانی که قبل تر فیلم سینمایی غلام را در لندن ساخته بود و نقش اول آن را شهاب حسینی بر عهده داشت. حالا هم کوه های دوردست به نوعی دنباله فیلم پیشین این کارگردان است که نقش اول اش دوباره به شهاب حسینی سپرده شده است.

منبع: فرادید
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 838

به "بیوگرافی شهاب حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی شهاب حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید