تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز

به گزارش وبمستر وبلاگ، دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز را به اسم شعار روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی خاطرنشان کرد.

تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز

هولین ژائو با بیان اینکه فناوری های ارتباطات و اطلاعات هدایتگر جوامع به سوی تحول دیجیتالی بوده، اسم کرد: این فناوری ها، سرآغاز شکل گیری اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی شده، که در شرایط حاضر، جامعه اطلاعاتی، به اسم یکی از محورهای اصلی مبارزه با بیماری کووید-19 شناخته شده است. تجربیات موفقیت آمیز بسیاری در تایید اهمیت بالای ICT و بعلاوه برطرف نابرابری های دیجیتالی موجود در میان کشورها و در داخل آنها وجود دارد.

وی اضافه نمود: در این سال سرنوشت ساز، ITU از روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی بهره می گیرد تا جهان را برای تحقق تحول دیجیتالی در تمامی زمینه های کاری و بخش های زندگی متحد کند. این روز، فرصت مغتنمی است برای تقویت استراتژی های ملی درخصوص توسعه ICT، اتخاذ و اجرای سیاست گذاری های هوشمندانه و اقدام های موثر برای ترغیب سرمایه گذاری در ICT و مهارت های دیجیتالی، ارتقاء خدمات موجود به فناوری های نوین، از هوش مصنوعی (AI) گرفته تا نسل پنجم ارتباطات سیار (G)، که در اقتصاد دیجیتالی اهمیت بالایی دارند.

دبیرکل ITU با بیان اینکه این برهه از تاریخ به مشارکت و همکاری همه جانبه احتیاج دارد، اسم کرد: من از کشورهای عضو و سایر ذی نفعان تقاضا می کنم کوشش های ما را هم در راستای مدیریت و بهره مندی از توان ICT در حرکت به سوی خط مشی های اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و سازمان ملل متحد (خطوط کاری WSIS، دستور کار ITU Connect 2030، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد)، و هم درباره شعار سال جاری ITU برای روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات (WTISD) مبنی بر برقراری ارتباط در منطقه ها فاقد ارتباط به منظور تحقق توسعه پایدار ادامه دهند تا در تحول دیجیتالی کنونی، هیچ فردی از مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات بی نصیب نماند.

هولین ژائو در این پیغام، اعلام نموده که ITU مشتاق دریافت تجربیات، چالش ها و آموخته هایی است که کشورها در این زمینه کسب نموده اند، تا آنها را برای ارائه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی 2021 در روز 17 می (27 اردیبهشت) با شعار: تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز به اشتراک بگذارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 444

به "تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع تحول دیجیتالی در دوران های چالش برانگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید