جاهای دیدنی شهر هامبورگ

به گزارش وبمستر وبلاگ، هامبورگ دومین شهر عظیم کشور آلمان است که در عین باشکوه بودن به اسم یکی از بنادر عظیم اروپا هم شناخته می گردد.

جاهای دیدنی شهر هامبورگ

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

این شهر دلربا در طول تاریخ پادشاهان و اسقف های زیادی را به خود دیده و حالا مثل یک کتاب تاریخی قطور داستان های زیادی را از گذشته خود روایت می نماید. وجود سرگذشت پرفراز و نشیب هامبورگ باعث شده تا امروزه مانند یک موزه عظیم از روزهای گذشته برای مسافران روایت کند. هر ساله ماجراجویان زیادی با خرید آنلاین بلیط هواپیما راهی هامبورگ می شوند و خاطراتی فراموش نشدنی را در آنجا رقم می زنند. در این مقاله می خواهیم به معرفی مکانهای تماشای شهر هامبورگ بپردازیم و شما را به عمق مجذوب نمایندهیت های این دیار جادویی ببریم.

بندر هامبورگ Port of Hamburg))

بندر هامبورگ یکی از پرطرفدارترین جاهای تماشای این شهر است که با منظره ها دلنواز خود چشم را نوازش می دهد. این منطقه شامل 100 کیلومتر مربع بندرگاه است که باعث شده تا به نام دروازه آلمان شناخته گردد. کشتی ها و قایق های عظیم و کوچک، اسکله ها، ماهیگیران و محموله های صادراتی و وارداتی از جمله اصلی ترین چیزهایی است که در بندر هامبورگ می بینید. در واقع تماشای کشتی های گوناگون که هرکدام راهی نقطه ای از جهان اند، برای هر گردشگری مجذوب نماینده است. ناگفته نماند که زیبایی های بندر هامبورگ تنها به موارد گفته شده نیست و در این منطقه ساختمان های آجری فراوانی را می بینید که از قرن 19 به یادگار مانده اند و روزگاری محل نگهداری اقلام صادراتی و وارداتی بوده اند. قهوه، تنباکو، ادویه، میوه خشک و غیره از جمله مهم ترین محموله هایی بود که در این بناها نگهداری می شد. باید بدانید که ساختمان های بندر هامبورگ در سال 2015 به نام میراث جهانی به ثبت رسیدند و حالا همانند نگینی درخشان در جوار دریای زلال می درخشند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این بندر سفر کردید، حتما سری به پل تاریخی آن هم بزنید و در آنجا عکس یادگاری بگیرید.

شهر مینیاتوری (Miniatur Wunderland)

اگرچه از شهر مینیاتوری به نام عظیم ترین مدل راه آهن جهان یاد می نمایند، اما این جاذبه چیزی فراتر از یک جهانی کوچک است. جایی رویایی که ما را یاد خیال پردازی های بچگانه می اندازد و با قدم زدن در آن خود را شخصیت گالیور تصور می کنید که در سرزمین لی لی پوت ها پا گذاشته است. شهر مینیاتوری به نام یکی از مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای شهر هامبورگ آلمان است که محبوبیت خاصی بین بچه ها دارد. این پارک حدود 2300 متر مربع مساحت دارد و بخش های مختلفی از یک شهر را به نمایش می گذارد.

کلیسای سنت میشل St. Michaels Church))

یکی از مشهورترین کلیساهای اروپا به نام سنت میشل در آلمان قرار گرفته است. این مکان تاریخی باشکوه در بین سال های 1750 الی 1762 به سبک باروک ساخته شده و به علت داشتن برجی 132 متری از فاصله دور هم قابل مشاهده است. ناگفته نماند که برج کلیسا سنت میشل پله و آسانسور دارد، به همین علت گردشگران می توانند خود را به آسانی به بالای آن رسانده و از منظره اطراف لذت ببرند. در ورودی این کلیسا یک مجسمه برنزی وجود دارد که فرشته میکائیل را در حال به زنجیر کشاندن ابلیس نشان می دهد. بعلاوه در محوطه کلیسا سنت میشل چندین موزه و خانه مسکونی قدیمی هم به چشم می خورد که مورد توجه بازتماشامایندگان قرار می گیرند و اطلاعات خوبی درباره تاریخچه این منطقه به افراد می دهند.

موزه بین المللی دریانوردی International Maritime Museum))

مگر می گردد به هامبورگ سفر کرد و از موزه بین المللی دریانوردی این شهر تماشا نکرد؟ این موزه در واقع یک انبار قدیمی در دل ساختمانی با آجرهای قرمز است که تاریخچه کشتی رانی هامبورگ را نشان می دهد. در آنجا فیلمی از یک قایق قدیمی می بینید که هزاران سال قبل از یک تنه درخت درست شده بود. بعلاوه فرایند توسعه حمل و نقل دریایی منطقه در دوره های مختلف را می توانید در موزه بین المللی دریانوردی ببینید که بسیار جالب و تماشایی است. در سال های اخیر یک شبیه ساز کشتی هم در این بنا کار گذاشته شده است که به بازتماشامایندگان این امکان را می دهد تا سکان یک کشتی را به دست بگیرند. بعلاوه یک کافه کوچک در آنجا وجود دارد که با نوشیدنی های لذیذ از افراد پذیرایی می نماید.

دریاچه آلستر) Alster Lakes)

یکی از برترین جاهای تماشای هامبورگ برای گشت و گذار دریاچه آلستر است. جایی که با درختان مزارع گوناگون احاطه شده و جان می دهد برای پیک نیک! این منطقه منظره مجذوب نمایندهی دارد و همه روزه خانواده های زیادی برای سرگرمی و صرف عصرانه به آنجا می فرایند. در اطراف دریاچه آلستر یک راستا هفت کیلومتری وجود دارد که مناسب پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری است و در طول روز می توانید ورزشکاران زیادی را در آنجا ببینید. خوب است بدانید که هر ساله در ماه مه ژاپنی های ساکن هامبورگ در فضای پیرامون دریاچه آلستر دور هم گرد می آیند و جشنواره شکوفه های گیلاس برگزار می نمایند. به همین علت هر ساله در ماه گردشگران زیادی از سراسر جهان با پس از تهیه پرواز هامبورگ به تهران از فضای پیرامون دریاچه آلستر لذت می برند.

موزه هنر و معماری Museum of Art and Design))

اگر شیفته معماری و هنر هستید، موزه ای در همین باب در هامبورگ وجود دارد که در آن آثار هنری اروپایی و آسیایی در آن به چشم می خورد. این موزه در سال 1874 تاسیس شده است و در کنار هر اثر توضیحی مختصر درباره آن هم نوشته شده است. در موزه هنر و معماری هامبورگ می توانید ظروف چینی و ابزارهای متعددی ببینید که در نوع خود مجذوب نماینده و تماشای اند. لازم به یادآوری است که در این موزه راهنمایان گردشگری به زبان های مختلف به ارائه توضیحات می پردازند و پس از گشت و گذار در آنجا می توانید به کتاب فروشی مجموعه هم سربزنید.

باغ وحش هامبورگ Hamburg Zoo))

یکی از دوست داشتنی ترین جاهای تماشای هامبورگ آلمان باغ وحش این شهر است. این جاذبه سرسبز در سال 1907 به وسیله کارل هاگن بک جی آر تاسیس شده است و همچنان پس از گذشت سال های طولانی مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. در این باغ وحش برخلاف دیگر باغ وحش ها خندق هایی را در زمین حفر شده که حیوانات را در آن نگهداری می نمایند. درواقع طراحان آن کوشش نموده اند تا با این کار شرایط زندگی طبیعی را برای آن ها مهیا نموده و آرامش را برای حیوانات به ارمغان آورند. بعلاوه مدیران باغ وحش هامبورگ تدابیری اندیشیده اند تا بازتماشامایندگان بتوانند سوار بر فیل ها شده و یا به دیگر حیوانات غذا بدهند.

بندر و محله تاریخی ورهوس Warehouse District))

یکی دیگر از مکانهای تماشای شهر هامبورگ بندر و محله ورهوس است که پس از بندر این شهر مهم ترین نقطه شناخته می گردد. این ناحیه جایی عالی برای سرگرمی و قدم زدن است و همیشه افراد زیادی را در کافه های آنجا می بینید که در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری می نمایند. بندر ورهوس در گذشته قطب جا به جایی محموله های قهوه و ادویه بوده و حالا به جایی توریستی برای ماجراجویی تبدیل شده است. اگر شیفته بازدید از بناهای قدیم و خیابان های سنگ فرش هستید، توصیه می کنیم که این محله را از دست ندهید و حسابی از تماشا آن لذت ببرید.

کلام پایانی

هامبورگ در نوع خود تماشای و مجذوب نماینده است. از دیگر مکانهای تماشای شهر هامبورگ می توان به موزه شکلات، منطقه آلتونا، خانه تاریخی جنیش هاوس، سیتی هال و غیره اشاره نمود که همگی بسیار تماشایی و رویایی اند. هامبورگ درست مثل یک موزه می ماند که هر نقطه آن بازتماشامایندگان را جادو می نماید و هوش از سرشان می برد. نباید فراموش کنید که تماشای های هامبورگ کم نیستند و باید روزهای زیادی را برای گشت و گذار در آنجا در نظر بگیرید. وجود این همه زیبایی باعث شده تا ماجراجویان زیادی با تهیه بلیط هواپیما ایران ایر راهی این شهر دوست داشتنی شوند و از بودن در آن لذت ببرند. پس چرا شما یکی از آن گردشگران خوش شانس نباشید؟!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 439

به "جاهای دیدنی شهر هامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی شهر هامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید