تور مکزیک ارزان: جکوزی آو دیسپیر، دریاچه ای مرگبار در خلیج مکزیک

به گزارش وبمستر وبلاگ، وجود چیزی شبیه به یک استخر یا آبگیر در اعماق آب های یک خلیج، بدون مخلوط شدن آب های آن ها با هم، موضوع شگفت انگیزی است. نکته ای که باعث تعجب بیشتر می گردد این است که این استخر اصلا قابل شنا کردن نیست!

تور مکزیک ارزان: جکوزی آو دیسپیر، دریاچه ای مرگبار در خلیج مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نام جکوزی یادآور استراحتی گرم، پرحباب و تسکین دهنده است که جلوه خیلی لوکسی دارد. اما وقتی می فهمیم حباب هایی که ما در خیال خودمان می پروراندیم، مملو از گازهای متان هستند و آن آب گرم و شفافی که تصور می کردیم در حقیقت شلم شوربایی خیلی شور و غلیظ و کدر است، همه این تصورات تبدیل به جکوزی آو دیسپیر (Jacuzzi Of Despair: جکوزی ناامیدی) می گردد. این دریاچه آب شور در خلیج مکزیک را نمی توان مقصدی برای گذران تعطیلات دانست؛ آب های آن مملو از جیوه سمی است که هر موجود زنده ای که در آن شنا می نماید را به طور حتم می کشد.

سایت سیکر در گزارش خود در ماه مه سال 2016 خاطرنشان کرد که دانشمندان این منطقه مرگبار را در اعماق خلیج مکزیک و در فاصله ای به مقدار یک روز قایق سواری از ساحل نیواورلئان کشف نموده اند. جکوزی دارای محیط پیرامونی برابر با 30 متر است؛ عمق آن برابر با 4 متر است و نزدیک به 1000 متر زیر سطح دریا واقع شده است. آبی که در این دریاچه است را به سختی می توان آب نامید؛ آب آن پنج برابر شورتر از دریای اطراف آن است و به قدری غلیظ است که با آب های دیگر مخلوط نمی گردد. غلظت نمکی که در کف دریا نشسته است، باعث می گردد چیزی شبیه به دیگی پر از مواد شیمیایی سمی شامل گاز متان و سولفید هیدروژن ایجاد گردد. هنوز علت این موضوع معین نشده است، اما هر جانور زنده ای که در جکوزی ناامیدی شنا می نماید (خرچنگ ها و ماهی های بدشانسی که اتفاقی گذرشان به این منطقه می افتد) به طور قطع خواهند مرد.

در ویدیوی زیر می توانید نگاهی به این استخر وهم آور و مرگ بار بیاندازید.

به جکوزی ناامیدی خوش آمدید!

این استخر پر از نمک که هر موجود زنده ای که وارد آن گردد، قطعا خواهد مرد، چگونه شکل گرفته است؟

دروازه ای به سوی جهنم

مکان مرگبار دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم هیچ ارتباطی با آب ندارد، اما آن را هم می توان یک استخر کشنده و مرگبار نامید.

چند نکته مهم:

  • دهانه دروازه گاز در ترکمنستان را به این علت دروازه جهنم می نامند که از سال 1971 همچنان در حال سوختن است. (ثانیه 00:14)
  • دروازه جهنم یک گودال بزرگ از گازهای طبیعی در حال احتراق است که بیشتر از 60 متر قطر و 20 متر عمق دارد. (ثانیه 01:07)
  • متان نوعی گاز گلخانه ای است که بیشتر از 20 برابر دی اکسید کربن قدرت دارد.
منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 681

به "تور مکزیک ارزان: جکوزی آو دیسپیر، دریاچه ای مرگبار در خلیج مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: جکوزی آو دیسپیر، دریاچه ای مرگبار در خلیج مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید