دومین نمایشگاه تجهیزات بومی شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، دومین رویداد معرفی دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات با توجه به اهمیت نقش بومی سازی تجهیزات و ظرفیت های موجود در پژوهشگاه ICT آغاز به کار کرد.

دومین نمایشگاه تجهیزات بومی شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات با توجه به اهمیت نقش بومی سازی تجهیزات و سامانه های زیرساخت اطلاعاتی و ظرفیت های موجود در کشور از امروز 3 اسفند ماه به مدت 2 روز در محل پژوهشگاه ICT به نمایش گذاشته می شود.

پیش از این در شهریورماه 99 نخستین نمایشگاه بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق شعار سال جهش تولید در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.

هم اکنون دومین دوره این رویداد با هدف ارتقای سطح باور ملی در امکان پذیر بودن کاهش وابستگی در حوزه فناوری های پیشرفته با وجود انحصار تولید تجهیزات اکتیو پیشرفته زیرساخت اطلاعاتی مانند سرورها و ذخیره سازها در تعداد معدودی از کشورها و شرکت های خارجی در حال برگزاری است.

نمایش توانمندی های صنایع داخلی در بومی سازی و داخلی سازی تجهیزات و سامانه های نرم افزاری برای مشتریان کلان نظیر اپراتورهای ارتباطی، بانک ها و سایر صنایع و نیز افزایش سهم بیشتر بازار داخلی توسط آنها و امکان ارزیابی بی واسطه از میزان تحقق اصل استقلال و بومی سازی تجهیزات مندرج در سند تبیین الزامات و معماری شبکه ملی اطلاعات برای مسئولین ذیربط از جمله مرکز ملی فضای مجازی و اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی از دیگر اهداف این رویداد عنوان شده است.

طبق اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آشنایی مسئولان با مسائل و موانع سرمایه گذاری بومی سازی و تولید تجهیزات و ارائه راهکارهای لازم و تنظیم آن در نقشه راه توسعه متوازن زیرساخت های اطلاعاتی کشور و تشویق شرکت های داخلی برای فعال سازی بخش های تحقیق و توسعه برای افزایش کیفیت و فراهم آمدن زمینه رقابت سالم، از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

این نمایشگاه با دعوت از شرکت های منتخب در زمینه تولید تجهیزات اکتیو و پسیو پیشرفته، سامانه های نرم افزاری تخصصی مراکز داده، خدمات ابری و دارندگان مراکز داده بزرگ دارای نوآوری توسط دبیرخانه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سندیکای صنعت مخابرات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و با میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال برگزاری است.

در حاشیه این نمایشگاه نیز یک سلسله گفتگوهای تخصصی حول محور توسعه مراکز داده، موانع سرمایه گذاری در بخش مراکز داده و تولید تجهیزات پیشرفته با حضور مسئولان ذیربط برگزار و مستندسازی و جمع بندی آن به صورت نقشه راه و فهرستی از راهکارها همراه با تقسیم کار ملی، مدون و در گام های بعدی پیگیری خواهد شد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 193

به "دومین نمایشگاه تجهیزات بومی شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نمایشگاه تجهیزات بومی شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید