روایت ایران ایر از شرط عربستان برای انجام عملیات حج

به گزارش وبمستر وبلاگ، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی شود که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

روایت ایران ایر از شرط عربستان برای انجام عملیات حج

به گزارش ایلنا، با از سرگیری روابط ایران و عربستان، اخباری مبنی بر احتمال توسعه و افزایش پرواز های دو کشور در مسیر های متعدد از جمله ریاض-تهران و مشهد منتشر شد. از سوی دیگر یکی از توافقات در ملاقات وزیر امور خارجه کشور با طرف همتای عربستانی، حضور مجدد شهروندان ایرانی در حج عمره بود.

این توافقات این احتمال را ایجاد کرد که سال جاری سختگیری عربستان برای انجام عملیات حج تمتع و جابه جایی 88 هزار حاجی تنها با یک ایرلاین ایرانی کمتر شود و روال سال های گذشته تغییر کند و ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم بتواند از ظرفیت ناوگان سایر ایرلاین ها برای جابه جایی 88 هزار حاجی در بازه زمانی محدود استفاده کند و دشواری سال های گذشته و ایجاد محدودیت در سایر مسیر های پروازی را تجربه نکند. اما تا به این لحظه مانند روال سال های قبل همچنان تنها ایران ایر اجازه انجام عملیات حج را دارد و توافقی برای حضور ایرلاین دیگر انجام نشده است.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برگزار کننده حج سال جاری تنها شرکت ایران ایر (هما) است، گفت: تنها ایرلاین مجاز برای جابه جایی حجاج ایران ایر است و حتی ایرلاین سعودی هم در جابه جایی حجاج ایرانی سهمی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه رییس جمهوری کشورمان هم جابه جایی حجاج با ایران ایر بوده و در واقع علاقه مندی ما هم جا به جایی حجاج به وسیله ایرلاین حامل پرچم است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید نمود: این موضوع تنها مختص مراسم حج است و در سایر مسیر ها ایرلاین ها امکان دریافت مجوز برای برقراری پرواز بین ایران و عربستان را دارند و در صورت درخواست از سوی هر ایرلاین ایرانی و سعودی موضوع مورد آنالیز قرار می گیرد، اما تا کنون درخواست رسمی داده نشده است.

بعلاوه حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) درباره برنامه این شرکت برای برگزاری مراسم حج تمتع سال جاری گفت: شورای عالی حج به ریاست، رییس جمهوری تشکیل شد و عملیات حج 1402 به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تفویض شد.

وی با بیان اینکه البته شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی شود که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با تاکید بر اینکه ایرلاین مورد وثوق برای انجام عملیات در آسمان عربستان، ایران ایر (هما) است، ادامه داد: جابه جایی حجاج با یک ایرلاین ایرانی دیگر هم مطرح شد که عربستان با آن موافقت نکرد و این ایرلاین اساسا مشمول ممانعت پروازی و عملیات در کشور عربستان است، تا کنون تنها ایرلاین مجاز ایران ایر است.

قربانعلی اضافه کرد: از سوم خردادماه عملیات حج از 21 مبدا از ایران شروع و 10 فروند از هواپیما های ایران ایر به پرواز های حج اختصاص داده می شود و 88 هزار حاجی به وسیله هما جابه جا خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 923

به "روایت ایران ایر از شرط عربستان برای انجام عملیات حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ایران ایر از شرط عربستان برای انجام عملیات حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید