سفری ماجراجویانه و کشف زیبایی های طبیعت با سفر به این 3 شهر

به گزارش وبمستر وبلاگ، سفر به شهرهای سوادکوه مازندران و ماسال گیلان و قشم در جزیره ای رویایی، یک فرصت بی نظیر برای تجربه ماجراجویی در دل طبیعت به شمار می آید. تصور اینکه برای تجربه طبیعت گردی تنها می توان به شمال کشور سفر کرد، کاملا اشتباه است. قشم به عنوان یکی از شهرهای جنوبی ایران مواهب طبیعی خاص و شگفت انگیز بسیاری دارد. در این منطقه، می توانید از تفریحات آبی متنوعی مانند غواصی، شنا، قایق سواری، شاتل سواری، بنانا سواری، جت اسکی، پارک آبی و.. لذت ببرید و در کنار ساحل پیاده روی کنید و به تماشای غروب رویایی آفتاب بنشینید.

سفری ماجراجویانه و کشف زیبایی های طبیعت با سفر به این 3 شهر

در مقابل، سوادکوه مازندران با داشتن جنگل های بکر، آبشارهای بلند، ییلاقات سرسبز و پوشیده از ابر، دریاچه های رویایی و غیره و غیره، محیطی اصیل و طبیعی را برای علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی فراهم آورده است. شهر ماسال نیز با سواحل زیبا، فضاهای جنگلی دل پذیر، ارتفاعات ییلاقی سرسبز و جاذبه های طبیعی متنوع و متعدد، فرصتی مناسب برای استراحت و آرامش در طبیعت را به ارمغان می آورد.

این سه شهر با داشتن تنوع طبیعی و فرهنگی ، به گردشگران امکان می دهند تا در یک سفر ماجراجویانه، به تجربه متفاوت و شگفت انگیزی از طبیعت گردی دست پیدا نمایند.

سفری نوستالژیک و به یاد ماندنی در جزیره قشم

جزیره قشم یک مقصد تفریحی فوق العاده در جنوب ایران است، که به عنوان یک شگفتی طبیعی با ویژگی های منحصربه فرد خود شناخته می گردد. این جزیره با سواحل فریبنده، آب های کریستالی، کوه ها و دشت های زیبا و جاذبه های بی بدیل و رویایی ترکیب شده و از امکانات تفریحی متعددی برخوردار است. در جزیره قشم می توانید علاوه بر تماشای طبیعت زیبا، به ماجراجویی های متعددی همانند غواصی در زیرآب های گرم خلیج فارس، بالا رفتن از قله های کوهستانی و... بپردازید. این مقصد تفریحی برای کسانی مناسب است که به تفریحات آبی، طبیعت گردی و آشنایی با فرهنگ های مختلف و تجربه چشیدن طعم غذاهای محلی خوشمزه علاقه دارند.

برترین زمان برای سفر به جزیره قشم بهار و پاییز است، چرا که آب و هوا در این دو فصل معتدل و خنک تر است. بنابراین بعد از تعیین کردن زمان سفر، بهتر است به سراغ اجاره اقامتگاه و ویلا در این جزیره رویایی بروید. اقامتگاه های قشم با طراحی مدرن و امکانات رفاهی بسیار باکیفیت، به بازتماشامایندگان فرصتی برای استراحت و لذت بردن از سفری به یادماندنی را می دهند.

پیشنهاد می کنیم در جزیره قشم حتما از جنگل حرا تماشا کنید، جنگلی که برای تماشا آن باید با قایق در دل آب های شور خلیج فارس تردد کنید. حرا جاذبه ای جهانی است و به عنوان میراث طبیعی ایران شناخته می گردد. مجذوب کنندهیت اصلی جنگل حرا در دل آب نهفته است؛ درختان این جنگل در زیر آب قرار دارند و با کاهش سطح آب، به شکلی سحرآمیز از آب بیرون می زنند، به طوری که هر بیننده ای را به شگفتی می اندازند.

اقامت و تنفس در بین درختان زیبا در جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه در استان مازندران از جمله مقاصدی است که با ویژگی های بی نظیر خود، سفر و طبیعت گردی را به یک تجربه استثنایی تبدیل می نماید. این جنگل به خاطر دارا بودن درختان راش که تنها در بعضی منطقه ها کشور دیده می شوند، بسیار ویژه و منحصربه فرد است. درختانی با برگ های خردلی و طبیعتی سحرآمیز، این مکان را به یکی دیگر از جواهرات طبیعت ایران تبدیل نموده اند.

جنگل راش به عنوان یکی از مقاصد طبیعی و جاذبه ای معروف در سنگده سوادکوه شناخته می گردد. این جنگل زیبا به فاصله ای 100 کیلومتری در نزدیکی شهر ساری و روستای سنگده قرار گرفته است و با تهران در حدود سه و نیم ساعت رانندگی فاصله دارد. در اطراف جنگل راش، مکان های تماشای دیگری نیز واقع شده اند. از جمله این جاذبه ها، دریاچه شورمست، جنگل ارفع ده و سایت ستاره نگری آلاشت هستند. بنابراین اگر زمان کافی دارید، توصیه می گردد که به این جاذبه ها نیز سر بزنید و از زیبایی های منطقه لذت ببرید.

برای تماشا بخش قابل توجهی از شگفتی های طبیعی سوادکوه می توانید با اجاره کلبه جنگلی در دل جنگل اقامت داشته باشید و تمام لحظات خود را با طبیعت گره بزنید و از هم نفس شدن با هوای پاک و دل انگیز محیط جنگل لذت ببرید.

پلی به سوی زیبایی های طبیعت در ماسال گیلان

ماسال شهری با چشم اندازهای طبیعی مجذوب کننده در استان گیلان است. این منطقه با وجود کم وسعت بودن، دنیایی از شگفتی های طبیعی است؛ شگفتی هایی که از دل دشت ها و جنگل ها و ساحل های آرام و ییلاقات سرسبز بیرون می آیند. در ماسال تنوع جاذبه های طبیعی حیرت آور است و شما می توانید هر عنصر طبیعی را در ماسال در اوج زیبایی ببینید.

برترین زمان برای سفر به ماسال بهار و تابستان است، چرا که طبیعت در این دو فصل دلنشین تر و سرسبزتر از هر زمان دیگری است. به همین دلیل اجاره ویلاها و اقامتگاه های محلی در این مواقع بیشترین رونق را دارند. بنابراین برای اقامت در این منطقه، اجاره ویلا ماسال و اقامتگاه ماسال می توانند گزینه هایی عالی برای شما باشند.

یکی از معروف ترین و پرطرفدارتربن جاذبه ها در ماسال، پارک ساحلی این شهر است. پارک ساحلی ماسال در نزدیکی رودخانه خالکایی قرار گرفته است، رودخانه ای که در همان بدو ورود به ماسال، هر گردشگری شیفته آن می گردد. در اینجا تصمیم با شما است که ابتدا سری به رودخانه خالکایی بزنید یا پارک ساحلی ماسال؛ انتخاب هر کدام از اینها که باشد، شما با یک تیر دو نشان می زنید.

پارک ساحلی ماسال یک فضاهای سرسبز و دل چسب دارد و آلاچیق های دل نشین، مبلمان شهری راحت و سرویس بهداشتی، وسایل بازی برای بچه ها، قصر بادی برای جوانان، از جمله امکاناتی هستند که شهرداری در این منطقه برای گردشگران فراهم آورده است. در واقع، سفر به ماسال و بازدید از پارک ساحلی آن، بیش از یک سفر تفریحی می تواند برای شما خاطره انگیز باشد؛ و اینطور است که تماشای طبیعت بکر این منطقه بدون شک شما را با جادوی دستان خود سحر می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 983

به "سفری ماجراجویانه و کشف زیبایی های طبیعت با سفر به این 3 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری ماجراجویانه و کشف زیبایی های طبیعت با سفر به این 3 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید