سفر به آتن یونان، بزرگ ترین مجموعه معماری باستانی دنیا (تور ارزان یونان)

به گزارش وبمستر وبلاگ، آتن، مرکز کشور یونان، بزرگ ترین آثار معماری باستانی را در دل خود جای داده است؛ به نحوی که به عنوان اولین مقصد برای گردشگران کشور یونان انتخاب می گردد. شهری که به حق، لقب مرکز فرهنگی دنیا را به خود گرفته و بر معروفیت آن بیش از پیش افزوده شده است. این شهر در واقع برای کسانی که عاشق فرهنگ و هنر و تمدن های باستانی هستند، همانند بهشتی با گنجینه های ارزشمند است. در واقع، آتن را گهواره تمدن غربی و زادگاه تاریخی فیلسوف هایی هم چون ارسطو و افلاطون می دانند. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا است. شهری افسانه ای با الهه های گوناگون. بعضی از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی آتن عبارتند از: تپه های آکروپلیس (Acropolis)، معبد زئوس، موزه آکروپولیس، منطقه باستانی Amphiaraion، پارتنون، کوه لیکابتوس، آگورا، گردشگاه پلاکا(Plaka). در سفر به آتن با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به آتن یونان، بزرگ ترین مجموعه معماری باستانی دنیا (تور ارزان یونان)

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اطلاعات ضروری مورد احتیاج پیش از سفر

اختلاف ساعت بین این شهر با تهران چیزی در حدود 1:30- است. مدت زمان پرواز از مرکز ایران به مرکز یونان برابر با 3 ساعت و 34 دقیقه می باشد. زبان رسمی، یونانی است؛ اگر چه به علت حجم انبوه جهانگرد ها از سراسر دنیا بیشتر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند و یا حتی به صورت روزمره انگلیسی صحبت می نمایند. واحد پول کشور یونان، یورو است، اما این امکان برای شما وجود دارد تا به صرافی های مجاز رفته و پول خود را تبدیل نمایید. نکته ای که ضروری است بدانید، این است که شهر آتن یکی از پر ترافیک ترین شهرهای دنیا است و ترافیک کلافه نماینده آن امکان هر گونه استفاده از وسایل نقلیه شخصی را تا حدودی غیر ممکن می سازد. شما برای بازدید از امکان تاریخی و تماشای این شهر، می توانید ازگزینه هایی غیر از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس و تاکسی بهره ببرید. برای بازدید از مکان هایی که در فاصله کمی از یک دیگر قرار دارند، پیاده رو هایی با جاذبه های بصری برترین انتخاب است.

انتخاب برترین زمان برای سفر بر اساس شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی حاکم بر شهر آتن، مدیترانه ای است. اگر چه مقدار بارندگی سالانه این شهر به خصوص در تابستان نسبت به شهر های مجاور کمتر است، اما نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. در فصل زمستان، این شهر به شدت سرد می گردد و این سرما تا اواسط ماه آوریل ادامه دارد. در فصل تابستان به خصوص در ماه های جولای و آگوست، هوا ممکن است به شدت مه آلود باشد و با کاهش میدان دید، امکان تماشا را از شما بگیرد. همه این ها را در کنار گرمای شدید و رطوبت طاقت فرسای این شهر به خصوص در اواخر شب در این موقع سال در نظر بگیرید تا بتوانید شرایط آب و هوایی این شهر را به خوبی تجسم کنید. پس با این دلایل آشکار برترین زمان برای سفر به آتن فصل بهار و پاییز و ماه های مارس تا می و اکتبر تا نوامبر است.

هزینه های اقامتی در آتن

شاید یکی از دغدغه های جهانگردان همیشه رزرو مکانی برای اقامت در شب باشد. شهر آتن به علت جهانگردی بودن هیچ زمانی با مشکل کم بودن مکان های اقامتی روبرو نمی گردد، اما باید توجه داشت که هزینه این مکان ها برای چند شب اقامت چه مقدار است. چیزی که واضح و معین به نظر می رسد، این است که قیمت هتل های آتن در طول سال به جز منطقه ها خاص نوسان چندانی ندارد. در فصل های کم جهانگرد سال یا به اصطلاح off-season هم به سختی می توان جای مقرون به صرفه قیمت یافت. در فصل های پرجهانگرد High-Season نیز قیمت هتل ها همچنان بالا می باشد. پس می توان گفت به صورت کلی این شهر دارای هتل های گران قیمت است که اگر در بدو ورود به شهر تازه بخواهید در پی مکانی مناسب بگردید، مایوس می شوید. پس توصیه می گردد که قبل از سفر و قصد بازدید از جاهای تماشای آتن به صورت آنلاین در پی هتلی بگردید که در میان سایر هتل ها از قیمت کمتری برخوردار باشد.

سفر در زمان تنها با پای پیاده

تنها با قدم زدن در دل شهر می توانیم در تاریخ حرکت کنیم. مثل سوار شدن بر ماشین زمان می توان قرن به قرن تاریخ را ورق زد. این ویژگی جاهای تماشای آتن است که می توان به راحتی با گرداندن سر خود به یک لحظه شهری باستانی و تاریخی را در کنار مدرنیته مشاهده کرد. می توان به بناهایی با معماری باستانی خیره شد، بناهایی که شاید به شگرفی و زیبایی آن، هیچگاه در جایی دیگر به راحتی یافت نگردد. شاید بتوان گفت که شما در یونان و شهر آتن هیچ گاه دچار بی حوصلگی نمی شوید، زیرا که این شهر جزو شهرهای پر انرژی و فعال دنیا است. اهالی شهر کم می خوابند، در پی انجام کارها در ساعاتی کوتاه هستند تا روز خود را مفید سپری نمایند و در ادامه به گشت و گذار و سرگرمی بپردازند. همین موضوع به نشاط شما در طول سفر به آتن می افزاید و باعث می گردد تا با روند شاد و سرحالی که بر این شهر حاکم است، گذاران لحظه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 892

به "سفر به آتن یونان، بزرگ ترین مجموعه معماری باستانی دنیا (تور ارزان یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آتن یونان، بزرگ ترین مجموعه معماری باستانی دنیا (تور ارزان یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید