سفیدترین جزیره یونان در قلب دریای اژه

به گزارش وبمستر وبلاگ، سه هزار و پانصد سال پیش آتشفشانی مهیب آغاز به فوران کرد که نتیجه آن جزیره ای اعجاب انگیز در دل دریای اژه شد.

سفیدترین جزیره یونان در قلب دریای اژه

در جنوب شرقی دریای اژه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری یونان قرار گرفته است که همه آن را با نام جزیره سانتورینی می شناسند. مجله گردشگری خبرنگاران تصمیم دارد در این مقاله شما را به یک سفر آرامش بخش و مجذوب نماینده در مهد تمدن اروپا ببرد، با ما همراه شوید.

چرا سفر به جزیره سانتورینی واجب است؟

جزیره سانتورینی در بخش جنوبی سیکلادها قرار گرفته و به علت چشم اندازهای خیره نماینده، خاکستری و سفیدپوش کوه های ولکانیک و شناور شدن آفتاب در غروب دریا، برای گردشگرانی که دوست دارند یک تجربه لذت بخش و رمانتیک داشته باشند، بسیار محبوب است.

سانتورینی که آن را با نام ترا Alt-Thera هم می شناسند، در واقع یک جزیره ولکانیک است که در دهه 1950 میلادی از طریق یک زلزله بزرگ تبدیل به یکی از جزایر پرطرف دار در یونان شد. با وجود این که سانتورینی یک جزیره کوچک است، اما دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که از جمله آنها می توان به شهرهایی همانند اوریا، فیرا، پیرگوس، آکروتیری، امبوریو و کاماری اشاره نمود.

جزیره سانتورینی یکی از جزایر زیبای یونان در دریای اژه واقع در نزدیکی شهر توریستی سانتورینی است. این جزیره با فضایی روستایی و درعین حال شیک و مدرن طرف داران بسیاری را به سوی خود جذب نموده است. جزیره سنتورینی دارای منظره های طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز است که در آنجا می توانید از دریا، ساحل و کوهستان هایی که به دریاچه تبدیل شده اند، لذت ببرید.

سانتورینی در واقع جزیره مرکزی از چند جزیره است که به هم پیوسته اند و در جنوب غربی یونان و در حدود 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر آتن قرار گرفته است. این جزیره با داشتن تاریخچه باستانی و معماری سنتی خود، یکی از مقاصد پرطرف دار گردشگری در یونان به شمار میرود.

شهر سنتورینی دارای خانه های سفید و آبی رنگ و خیابان های پلکانی است که به منظره های بسیار زیبا و تماشای تبدیل شده اند. بعلاوه شهر سنتورینی دارای کلیساهایی معروف مانند کلیسای پاناگیا است. پاناگیا به معنای کلیسایی است که در صخره ساخته شده و تماشا آن حتی برای غیرمسیحیان هم مجذوب نماینده است.

چه جاذبه های دیگری در جزیره وجود دارد؟

سانتورینی دارای منظره ها خیره نماینده ای است و شهرهای آن از قدیمی ترین مراکز دوره برنزی که در یونان وجود داشته اند، به شمار می روند. جاذبه های مهم جزیره سانتورینی شامل شهرک های سنتورینی، آکروتیری و پیرگوس، بازار فویرا، آثار باستانی آکروتیری، امبوریو، قلعهٔ سکاروس، موزهٔ پی تیرزا و غارهای زیبای سانتورینی هستند.

سنتورینی بعلاوه دارای سواحلی زیبا با آبی کریستالی و شنی سفید است که در آنجا می توانید آرامش خود را پیدا کنید. از جمله معروف ترین جاذبه های آن می توان به پومپیی، اویا، کالدرا و فیرا اشاره نمود که در اثر آتشفشان های فعال این منطقه شکل گرفته اند.

آتشفشان سنتورینی همچنان فعال است و گاهی اوقات فوران می نماید. این آتشفشان آخرین بار در سال 2021 فعال شد و باعث ایجاد دود و خاکستر و تغییرات آب وهوایی در اطراف آن شد. بسیاری از مردم محلی و گردشگران برای تماشا این پدیده و حتی صعود به قله آن به این منطقه سفر می نمایند. بعلاوه، برای حفظ امنیت و آسایش ساکنان و گردشگران، مرزبانان و نیروهای پلیس محلی نیز در حال نظارت بر این منطقه هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روستای گم شده در تاریخ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 936

به "سفیدترین جزیره یونان در قلب دریای اژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیدترین جزیره یونان در قلب دریای اژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید