تور استرالیا ارزان: سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا ؛ زمین گیر شدن بالگرد سیهاوک

به گزارش وبمستر وبلاگ، رسانه ها از سقوط یک فروند بالگرد پیشرفته آمریکایی ارتش استرالیا در دریای فیلیپن حین ماموریت نظامی و زمین گیر شدن پرواز این نوع بالگرد تا اطلاع بعدی خبر دادند.

تور استرالیا ارزان: سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا ؛ زمین گیر شدن بالگرد سیهاوک

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزار فارس، یک فروند بالگرد پیشرفته آمریکایی نیروی دریایی استرالیا حین ماموریت در دریای فیلیپین سقوط کرد.

به گزارشوبگاه نیروی دریایی آمریکا بالگرد سیکورسکی اس اچ- 60 سیهاوک ساخت آمریکا که در خدمت نیروی دریای ارتش استرالیا قرار گرفته است اواخر روز چهارشنبه در دریای فیلیپین سقوط کرد. وزارت دفاع استرالیا اعلام نموده که این بالگرد حین یک ماموریت نظامی معمولی سقوط کرد و سه خدمه آن نجات یافتند.

این بالگرد بر عرشه ناو شکن بریزبان نیروی دریایی استرالیا مستقر بود. وزارت دفاع استرالیا اعلام نموده که به محض اطلاع از این سانحه قایق های تندروی خود را برای یاری رسانی به منطقه حادثه اعزام کرد.

مارک هاموند از فرماندهان نیروی دریایی استرالیا اعلام نموده که در پی این حادثه پرواز ناوگان این نوع بالگرد به طور موقت متوقف شده است. وزارت دفاع استرالیا هنوز دلیل درست بروز این سانحه را اعلام ننموده است.

سیکورسکی اس اچ-60 سیهاوک یک بالگرد ساخت کارخانه سیکورسکی در آمریکاست و در سال 1979 ساخته شد. نخستین استفاده کننده این هواپیما نیروی دریایی ایالات متحده بوده است. کشورهای مختلفی در دنیا به این بالگرد مجهز هستند.

ارتش استرالیا در همراهی با آمریکا و در تقابل با چین حضور پر رنگی در آب های منطقه دارد. آمریکا، استرالیا را یکی از مهمترین متحدان خود در منطقه می داند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که این کشور تصمیم گرفته طی قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا بفروشد.

استرالیا اخیرا توافقنامه راهبردی ائتلاف دفاعی با آمریکا و انگلیس امضا نموده و هدف از این توافقنامه، مقابله با رشد چین اعلام شده است.

بر اساس قرارداد نو، استرالیا 12 بالگرد تهاجمی دریایی و تجهیزات مربوط به آن را خریداری خواهد نمود و ارزش قرارداد این 12 بالگرد، 985 میلیون دلار خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کنگره گفته که تصمیم گرفته است که این قرارداد را به پیش ببرد.

این بالگردها از نوع چند ماموریتی بوده که برای عملیات ضد کشتی ها یا زیردریایی ها می توانند بر روی کشتی مستقر شده یا از آنها برای انجام عملیات نجات، سوخت رسانی یا حمل و نقل استفاده شوند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، استرالیا بعلاوه خرید یک هواپیمای جنگ الکترونیک بوئینگ درخواست داده که واشنگتن با این درخواست نیز اعلام موافقت نموده است.

وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: استرالیا مهمترین متحد ما در غرب اقیانوس آرام بوده و موقعیت راهبردی این قدرت مالی و سیاسی در ایجاد اطمینان از صلح و ثبات مالی در منطقه نقش چشمگیری دارد. یاری به متحدان در توسعه و حفظ قابلیت دفاع از خود، برای منافع ملی آمریکا حیاتی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 544

به "تور استرالیا ارزان: سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا ؛ زمین گیر شدن بالگرد سیهاوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا ؛ زمین گیر شدن بالگرد سیهاوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید