شبکه ای ملی و بین المللی از بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری شکل می گیرد

به گزارش وبمستر وبلاگ، یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2022 INOTEX) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 20 تا 23 اردیبشهت ماه سال 1401 برگزار می گردد.

شبکه ای ملی و بین المللی از بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری شکل می گیرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2022 INOTEX) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 20 تا 23 اردیبشهت ماه سال 4101 برگزار می گردد. این نمایشگاه هر سال با هدف افزایش مشارکت و همکاری میان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و فناوران خارجی، جذب سرمایه برای استارتاپ ها، افزایش فراوری محتوا و شبکه سازی میان بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری به وسیله پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.

پیش بینی ها حاکی است در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، بیش از 400 مشارکت کننده از میان استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و خلاق، مراکز نوآوری، خانه های خلاق و نوآوری، پارک های علم و فناوری و برگزارکنندگان رویداد های کار آفرینی را میزبانی کند.

این نمایشگاه می تواند گامی بزرگ در جهت تحقق شعار سال با عنوان فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد و زمینه ای مناسب برای حمایت های همه جانبه و توسعه کسب و کار های دانش محور در کشور فراهم کند. رویدادی که طی 3 روز برگزاری، بیش از 200 هزار بازدیدکننده خواهد داشت و آخرین و جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری را به نمایش می گذارد.

در یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2022 INOTEX) بیش از 10 رویداد تجاری و ترویجی نیز طراحی شده است که از آن جمله می توان به کافه سرمایه اینوتکس که فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت های نوپا و استارتاپ ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه گذاران است؛ اشاره نمود.

بعلاوه ایستگاه آینده اینوتکس (Nextation) نیز دیگر برنامه جانبی این رویداد است که در آن تبادل نظر هایی در زمینه جدیدترین فناوری ها همانند اینترنت اشیاء، ساخت پیشرفته، علوم شناختی، فناوری های نرم و مهندسی اقلیم مناورس که زندگی انسان ها و کسب و کار ها را در آینده ای نزدیک متحول خواهند کرد؛ انجام می گردد.

استیج عمومی اینوتکس نیز با هدف ارائه سخنرانی های الهام بخش، پنل های داغ، داستان های شکست و پیروزیت استارتاپ ها با حضور افراد تاثیر گذار در اکوسیستم نوآوری کشور برگزار می گردد.

دیگر برنامه جانبی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2021 INOTEX)، برگزاری فروم حکمرانی دانش بنیان است که در آن در مورد حکمرانی دانش بنیان در ایران و مقایسه با نمونه های پیروز دنیا، ابزار های فناورانه حکمرانی و نیز آنالیز سیاست های پیاده شده در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبادل نظر هایی انجام می گردد.

در این نمایشگاه، رویداد های ارائه احتیاج فناوری (Reverse Pitch) هم با معرفی احتیاج های فناوری صنایع معدنی، نفت و مواد غذایی برگزار خواهد شد.

ایجاد زمینه برای نقش آفرینی شرکت های خلاق و ترویج فناوری های نرم و صنایع خلاق در اینوتکس

در این رویداد ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق از حضور ایده پردازان و فعالان صنایع خلاق در 3 بخش پشتیبانی می نماید. پاویون تخصصی مشاوره خلاق یکی از این بخش ها است که با هدف ترویج مفاهیم و الزامات اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شده است که در قالب این بخش، مشاوره ها، هدایت ها و راهبری های لازم از ایده پردازان فعال شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی صورت می گیرد.

بعلاوه با حمایت ستاد، در اینوتکس 2021، رویداد اینوتکسیکاپ نیز که شامل بخش های مختلفی، چون پیش نمونه اولیه، نمایشگاه، بخش مربی، بخش کارآفرین، بخش دانش آموزی، برگزاری نشست ها و بازدید های حاشیه ای است نیز برگزار خواهد شد تا زمینه برای تعامل فعالان اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی فراهم گردد.

جینوتکس، هم بخش دیگری است که برای نخستین بار با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در نمایشگاه اینوتکس با موضوع گیم برگزار می گردد. در این بخش هم پنل های تخصصی در حوزه حکمرانی و چالش های این حوزه برقرار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 766

به "شبکه ای ملی و بین المللی از بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ای ملی و بین المللی از بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید