تور دبی ارزان: شرایط صادرات کالا به دبی در سال 2021 چیست؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، دبی به یکی از قطب های مالی منطقه است و از موقعیت جذابی برای صادرات کالا برخوردار است.

تور دبی ارزان: شرایط صادرات کالا به دبی در سال 2021 چیست؟

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

دبی یکی از شهرهای مهم تجاری در منطقه است. با وجود فرودگاه ها و بنادر مختلف این شهر و بعلاوه تنوع کالاهایی که مبادله از کشورهای مختلف مبادله می شوند، دبی به یکی از قطب های مالی تبدیل شده و می تواند موقعیت جذابی برای کسانی که قصد صادرات کالا دارند، باشد.

نفت و گاز و ذخایر طبیعی که در کشور امارات و شهر دبی وجود دارند، باعث شده تا کمتر به فکر فراوریات داخلی باشند و با صادر کردن این ذخایر، مواد مورد احتیاج خود را داشته باشند. البته کار دیگری که دبی انجام می دهد، وارد کردن کالا از کشورهای مختلف و صادرات مجدد آن ها است. این اتفاق برای کشورهایی مثل ایران که نمی توانند صادرات مستقیم به خیلی از کشورها داشته باشند، مناسب است.

اگر کالایی فراوری می کنید که قصد صادر کردن آن را دارید یا می خواهید در دبی شرکتی داشته باشید که کارهای مربوط به صادرات و واردات کالاهای مختلف را انجام دهید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

چگونه می توان به دبی کالا صادر کرد؟

معمولا تجار دبی را برای صادرات و واردات کالا انتخاب می نمایند؛ علت این انتخاب هم علاوه بر مزایای مالی و تجاری، راه های ارتباطی متنوع و سیستم بانکی مطمئن آن است. دبی با کشورهای ابرقدرت اروپا و آمریکا هم ارتباط خوبی دارد و زمانی که کالایی به این شهر صادر می گردد، افراد دارای ملیت های مختلف می توانند با آن آشنا شوند و از آن استفاده نمایند.

برای صادرات کالا به دبی باید به میزان کافی با قوانین و شرایط واردات و صادرات کالا آشنا باشید. برای اینکه بتوانید فعالیت های وارداتی و صادراتی انجام دهید، احتیاج است که در گمرک دبی ثبت نام کنید. ثبت نام در گمرک دبی باعث می گردد که شما کدی برای واردات و صادرات کالا به این کشور داشته باشید و بتوانید به صورت قانونی این فرایند را انجام دهید.

اگر بخواهید در این کشور، شرکتی برای صادرات و واردات کالا تاسیس کنید، احتیاج است که حتما شرکت بازرگانی باشد و اسناد مورد احتیاج برای صادرات به دبی را داشته باشید. با داشتن مجوز و دریافت کد واردات و صادرات کالا دیگر می توانید به راحتی تجارت خود را آغاز کنید. گمرک امارات نسبت به گمرک ایران محدودیت ها و سخت گیری های کمتری برای ورود و خروج کالا دارد. بعلاوه یکی از مزایای بزرگی که شرکت های بازرگانی دارند این است که اگر در منطقۀ آزاد باشند، مشمول عوارض گمرکی نمی شوند.

اگر علاقه ای به ثبت شرکت در کشور امارات و شهر دبی و بعلاوه آغاز صادرات و واردات در این کشور را نداشته باشید؛ باید کالای خود را به یکی از همین شرکت های بازرگانی عرضه کنید تا به شما برای صادر کردن کالا یاری نمایند.

چه اقلامی برای صادرات به دبی مناسب هستند؟

هرچقدر هم کشور امارات در صادرات و واردات گسترده باشد، باز هم به یک سری از اقلام احتیاج بیشتری دارد یا بعضی از کالاها برایش از اهمیت ویژه تری برخوردار هستند. با نگاهی به آمارهایی که گمرک ایران از گمرک های مختلف خود ارائه می دهد، می توان به راحتی متوجه شد که چه نوع اقلامی بیشتر به دبی صادر شدند و مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند.

ایران همیشه محصولات متنوعی را به کشور امارات صادر نموده است. از محصولات کشاورزی، تا سایر محصولات نفتی و غیره همیشه جز مواردی بودند که امارات از این وارد نموده است. در ادامه مهم ترین محصولاتی که به وسیله ایران به امارات صادر می شوند را نام بردیم:

  • سوخت های فسیلی
  • فرآورده های نفتی
  • آهن، فولاد و مس
  • میوه و خشکبار
  • سنگ ها و فلزات گران بها
  • سبزیجات و صیفی جات
  • سنگ های ساختمانی و سرامیک
  • فلز روی (زینک)
  • ماهی و انواع آبزیان
  • سرب

این موارد تنها بخشی از اقلامی هستند که به دبی صادر می شوند. فهرست کالاهای صادراتی به دبی شامل موارد بسیار زیادی است که از حوصلۀ این موضوع خارج است. اما اگر شک دارید که کالای شما هم می تواند در دسته کالاهای صادراتی قرار گیرد یا خیر، کافی است که با اداره گمرک تماسی حاصل فرمایید و کالای موردنظر خود را استعلام بگیرید.

شرایط لازم صادرات و واردات در دبی

هر کشوری برای صادرات و واردات کالا، قوانین خاص خودش را دارد. برای ورود به چنین بازاری باید از این قوانین اطلاع کامل داشته باشید و به اندازۀ کافی روی آن مسلط باشید. قوانین مربوط به گمرک و شرایط تجارت و مسائل حقوقی وابسته به آن ها احتیاجمند تخصص در این زمینه است، وگرنه می تواند شما را با مسائل جدی روبرو کند.

بعلاوه شرکت های بازرگانی در دبی که کارهای واردات و صادرات را انجام می دهند، باید قوانین تجارت بین المللی را هم رعایت نمایند. بعضی از شرایطی که باید در هنگام صادرات رعایت شوند، عبارت اند از:

  • باید هنگام واردات کالا به دبی، شرکت های بازرگانی کد واردنماینده یا همان کد صادرنماینده را ارسال نمایند.
  • کالاهایی که به دبی وارد می شوند باید دقیقا همان کالاهایی باشند که در پروانه واردات/صادرات ذکر شده اند.
  • کالاها باید در مدت 72 ساعت پس از ارسال به مقصد خود برسند.

برای اینکه بتوانید صادرات و واردات خود را به برترین و ساده ترین شکل ممکن انجام دهید یا شرکتی بازرگانی تاسیس نموده و تجارت خود را به این شکل آغاز کنید؛ بهتر است یک مشاوره رایگان ثبت شرکت در دبی از متخصصان و مشاوران باتجربه شرکت مروارید بگیرید تا در انجام این فرایند به شما یاری نمایند و هدایت های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

منبع: کجارو
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 685

به "تور دبی ارزان: شرایط صادرات کالا به دبی در سال 2021 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: شرایط صادرات کالا به دبی در سال 2021 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید