شهروندان منطقه 13 مهمان لبخند بهار شدند

به گزارش وبمستر وبلاگ، با برپایی جشن، حرکت کارناوال ها و گروه های عروسک گردانی در بوستان ها و معابر منطقه 13، حس شادابی و نشاط برای شهروندان به ارمغان آمد.

شهروندان منطقه 13 مهمان لبخند بهار شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه13، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به برنامه های نوروزی منطقه برای آشنایی شهروندان با سنت دیرینه عید نوروز در سطح منطقه گفت: به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط در روز های ابتدایی سال تازه و همزمان با تولد دوباره طبیعت، جشن، کارناوال نوروزی و گروه های عروسک گردانی در محدوده برپا و تور های گردشگری نیز اجرایی شد.

او با بیان اینکه در آستانه فصل بهار، شهروندان منطقه 13 مهمان لبخند بهار شدند، گفت: این برنامه ها با حرکت کاروان شادی لبخند بهار در کوچه پس کوچه های منطقه 13 و برپایی جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، عروسک گردانی، نوروزخوانی و... در نخستین روز های بهار در بوستان پیروزی منطقه 13 شروع شد.

او در تشریح جزئیات این برنامه اضافه کرد:در ابتدای این مراسم کاروان با اجرای موسیقی محلی و حضور در کوچه پس کوچه های منطقه و اجرای نوای دلنشین موسیقی شهروندان را از آمدن فصل بهار آگاه کرد و سپس روشن گل افروز، نوروزخوان و نوازنده پیشکسوت موسیقی مقامی، ویژه برنامه نوروزی را برگزار کرد و پس از آن هم به ترتیب گروه ها عمو نوروز و ننه سرما، عروسک گردان های غول پیکر، هفت سین، اقوام آذربایجان و خراسان و اجرای موسیقی محلی، تکم چی ها و... به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال شهروندان رو به رو شد.

شهردار منطقه13 بعلاوه به کارناوال شادی و جشن بهار مهدوی در بوستان خیام اشاره نمود و اضافه کرد: به مناسبت نیمه شعبان و شروع بهار، این برنامه در قالب تواشیح، نمایش عروسکی، ایستگاه کاردستی، شعبده بازی، به وسیله اداره آموزش های شهروندی منطقه13 به اجرا عایدی.

علی احمدی گفت: در ادامه برنامه های استقبال از نوروز، نمایش های عروسک در بوستان های شاخص منطقه به معرض دید عموم عایدی.

او کاروان تخم مرغ های رنگی را از دیگر برنامه های اداره آموزش های شهروندی منطقه برشمرد و ادامه داد: این کاروان در محله امامت که پایلوت پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی است به حرکت در آمد و لبخند را بر لب شهروندان نشاند.

شهردار منطقه13 یادآورشد: برنامه های مذکور با همکاری اداره آموزش های شهروندی و اداره کل آموزش های شهروندی اجرایی شده و تا انتها ایام نوروزی ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 774

به "شهروندان منطقه 13 مهمان لبخند بهار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان منطقه 13 مهمان لبخند بهار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید