طوفان شاهین، تندترین باد پاییز چابهار در 40 سال اخیر را رقم زد

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مسئول واحد آمار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت باد متأثر از چرخند شاهین در چابهار به 42 نات رسید که نه تنها در این موقع از سال بلکه در تمام طول فصل پاییز این شهر در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.

طوفان شاهین، تندترین باد پاییز چابهار در 40 سال اخیر را رقم زد

حمیدرضا بهجتی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: سریع ترین بادی که تا پیش از این در فصل پاییز چابهار ثبت شده، 36 نات بوده که مربوط به حدود 40 سال قبل یعنی مهرماه سال 1361 است.

وی ادامه داد: عمده رکوردهای بادی ثبت شده در چابهار ناشی از تندبادهای سامانه های همرفتی است که هم کوتاه مدت است و هم خیلی سریع، اما در زمان فعالیت چرخند شاهین، باد شدید برای چندین ساعت در چابهار جریان داشت.

مسئول واحد آمار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به بارش های ناشی از چرخند شاهین هم اشاره نمود و گفت: در جریان فعالیت این چرخند 68 میلی متر بارش در چابهار ثبت شد که این اندازه بارش در کمتر از24 ساعت باریده است.

وی اضافه نمود: آنالیز داده های اقلیمی چابهار نشان می دهد که این حجم بارندگی در این موقع از سال یعنی مهرماه هم برای نخستین بار در 40 سال اخیر بوده است.

بهجتی اضافه نمود: میانگین بارش پاییز چابهار در بلند مدت 33 میلی متر است که بارش شبانه روز گذشته این شهر 2 برابر پاییز بلندمدت بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 522

به "طوفان شاهین، تندترین باد پاییز چابهار در 40 سال اخیر را رقم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان شاهین، تندترین باد پاییز چابهار در 40 سال اخیر را رقم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید