لذت سفر خود را در این ایستگاه های قطار چند برابر کنید

به گزارش وبمستر وبلاگ، ایستگاه های قطار همچنان بعضی از جالب ترین معماری ها در جهان را ارائه می نمایند و زیباترین ایستگاه های قطار جهان در لیست یونسکو به ثبت می رسند.

لذت سفر خود را در این ایستگاه های قطار چند برابر کنید

سفر ریلی در واقع یکی از قدیمی ترین نوع سفرها در جهان بوده که تاریخچه پرفراز و نشیبی دارد. گذر از لوکوموتیوهای زغال سوز گذشته به قطارهای پر سرعت برقی و مغناطیسی امروزی، یکی از مجذوب کننده ترین پیشرفت های تکنولوژی در زمینه سفر بوده است. در این بین برخی از ایستگاه های قطار جهان با ساختمان های منحصربه فرد خود جایگاهی در لیست زیباترین ایستگاه های قطار جهان باز نموده اند که خبرنگاران مگ در این مقاله به معرفی چند مورد از آن ها پرداخته است.

https://video.delta.ir/mp4/2023/07/Train%20stations%20of%20the%20world.mp4

ایستگاه قطار ناپولی آفراگولا

ایستگاه راه آهن نو در ناپولی آفراگولا به عنوان یکی از ایستگاه های اصلی تبادل جنوب ایتالیا که چهار خط بین شهری با سرعت بالا، سه خط بین منطقه ای و یک خط رفت وآمد محلی را ارائه می دهد، طراحی شده است. ساخت این ایستگاه که یکی از زیباترین ایستگاه های قطار جهان است از سال 2017 شروع شد و در سال 2022 به خاتمه رسید.

ایستگاه قطار او رینته

در کشور پرتغال و در شهر لیسبون اصلی ترین ایستگاه راه آهن و مرکز تبادل سفر ایستگاه راه آهن اورینته است که در سال 1994 تاسیس شد. این راه آهن که یکی دیگر از زیباترین ایستگاه های قطار جهان است به متروی لیسبون و راه آهن سراسری پرتغال متصل است.

ایستگاه قطار چاتراپاتی شیواجی

خاتمهه ویکتوریا نام قدیمی ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی در کلان شهر بمبئی است. این خاتمهه در دوران امپراتوری بریتانیا بر شبه قاره هند، به وسیله دولت وقت بریتانیا ساخته شد. با معماری ویکتوریایی، این ایستگاه قطار بیش از یک قرن در برابر اتفاقاتی چون حملات وحشتناک مقاومت نموده است. در سال 2004 میلادی، خاتمهه چاتراپاتی شیواجی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ایستگاه راه آهن کانازاوا

یکی دیگر از زیباترین ایستگاه های قطار جهان، ایستگاه راه آهن کانازاوا است با دروازه ای چهارده متری که به سبک سنتی ژاپنی طراحی شده است، به استقبال مسافران می رود. بر فراز این قسمت گنبدی بسیار زیبا که از سه هزار قالب شیشه ای ساخته شده واقع شده است که نقش اتصال دهنده ضلع شرقی و غربی ایستگاه را بر عهده گرفته است .

ساخت دروازه مشهور این ایستگاه در سال 2005 به خاتمه رسید. در سال 2008 میلادی جشن 110 امین روز یادبود سلطنتی در این مکان برگزار گردید که در نوع خود از شکوه و زیبایی ویژه ای برخوردار بود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 969

به "لذت سفر خود را در این ایستگاه های قطار چند برابر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت سفر خود را در این ایستگاه های قطار چند برابر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید