تور ارزان چین: منفعتی که ورود چین به WTO برای رشد دنیا به ارمغان آورد

به گزارش وبمستر وبلاگ، رادیو بین المللی چین نوشت: آلبرت کایدل استاد مشخص دانشگاه جورج واشنگتن بر این باور است که ورود دو دهه پیش چین به سازمان تجارت دنیای (WTO) این فرصت را در اختیار دنیا قرار داد تا در ثمرات موفقیت های ناشی از توسعه و پیشرفت داخلی چین سهیم گردد.

تور ارزان چین: منفعتی که ورود چین به WTO برای رشد دنیا به ارمغان آورد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اعتبار دنیای چین در زمینه تجارت کالا در طول 20 سال گذشته از رتبه ششم به رتبه اول رسیده و جهش داشته و این در حالیست که تجارت چین در بخش خدمات نیز از صندلی یازدهم به صندلی دوم صعود کرده است.

همانطور که کایدل به عنوان اقتصاددان ارشد سابق دفتر پکن بانک حهانی نیز می گوید، ورود غول آسیا (چین) به سازمان تجارت دنیای، جدا از قیمت های پائین تر مربوط به مزایای بهره وری قدرتمند این کشور، فرصت ها و چالش های توسعه ای را برای باقی دنیا ایجاد کرد. بر این اساس نمی توان انکار کرد که از زمان ملحق شدن چین به WTO در سال 2001 میلادی تا به امروز، این کشور همیشه مشغول پیشبرد دنیای شدن اقتصاد با گشایش به عنوان یک نشانه و ارتقاء رفاه مشترک به عنوان یک دیدگاه بوده است.

سوراب گوپتا (Sourabh Gupta) عضو ارشد مؤسسه مطالعات چین-آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری شین هوا تاکید نمود که ورود چین به سازمان تجارت دنیای برای فراوری کنندگان چینی و مصرف کنندگان آمریکایی یک موهبت بوده است. گوپتا بر این باور است که هزینه لوازم الکترونیکی مصرفی و نیازهای روزانه متعدد که بر بودجه خانوارهای آمریکایی تاثیر می گذارد، در پی قدرت رقابت استثنایی هزینه و فراوری پر قدرت با فناوری های میانه چین، کاهش یافته است.

خیری تورک (Khairy Tourk) استاد اقتصاد دانشکده بازرگانی استوارت در مؤسسه فناوری ایلینویز شیکاگو نیز می گوید که چین به عنوان بهترین مقصد برای سرمایه گذاری های مستقیم نو خارجی در دنیا، از آمریکا سبقت گرفته است و این فرایند نشان می دهد که چرا شرکت هایی همانند اپل، فعالیت های خود را در چین توسعه می دهند و تسلا در شانگهای کارخانه می سازد!

سال 2021 میلادی مصادف است با بیستمین سالگرد ورود چین به سازمان تجارت دنیای؛ کوشش های ادامه دار چین در طول دو دهه گذشته در زمینه توسعه گشایش، توسعه و پیشرفت این کشور را وارد مرحله نوی کرده و انگیزه نوی را به اقتصاد دنیا تزریق کرده است.

چین بیست سال قبل و هنگام ملحق شدن به سازمان تجارت دنیای، تعرفه واردات را از 15.3 به 9.8 درصد کاهش داد. در حال حاضر مالیات کلی واردات چین 7.4 درصد است که کمتر از سطح میانگین کشورهای در حال توسعه عضو سازمان تجارت دنیای محسوب می گردد و در عین حال در حال نزدیک شدن به سطح کشورهای پیشرفته عضو WTO است.

رابرت لارنس کوهن رئیس بنیاد کوهن نیز ورود چین به سازمان تجارت دنیای را یک رویداد برجسته تلقی می نماید و می گوید این رویداد، باعث تسریع چشمگیر تعامل این کشور با دنیای خارج شد و با تجارت و توسعه یک پایگاه فراوریی در چین شروع گشت که بعدها به صورت کانون فراوری دنیا توسعه پیدا کرد.

بورگه برینده (Borge Brende) رئیس مجمع دنیای اقتصاد (WEF) نیز بر این باور است که ورود چین به سازمان تجارت دنیای در سال 2001 میلادی گامی مهم برای توسعه مالی این کشور و یک نقطه عطف برای فرایند دنیای شدن بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 576

به "تور ارزان چین: منفعتی که ورود چین به WTO برای رشد دنیا به ارمغان آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: منفعتی که ورود چین به WTO برای رشد دنیا به ارمغان آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید