اندازه حمل بار در کابین هواپیما

به گزارش وبمستر وبلاگ، امروزه تعداد سفرهای داخلی و خارجی به مقدار زیادی افزایش یافته است و مسافران همواره چمدانی برای سفر دارند. یکی از چیزهایی که در سفر برای مسافران اهمیت دارد، مقدار حمل بار چه برای سفرهای داخلی و چه برای سفرهای خارجی است. مسافران در زمان سفر به وزن مجازی که می توانند حمل نمایند بسیار اهمیت می دهند. در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که مقدار حمل بار چقدر است و درباره مقررات حمل بار صحبت خواهیم کرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

اندازه حمل بار در کابین هواپیما

اندازه حمل بار در هواپیما

تمامی خطوط هواپیمایی ما خطوطی معتبر هستند و از قوانین خاصی پیروی می نمایند. این خطوط هواپیمایی بر اساس قوانین خاص اجازه می دهند هر مسافر اندازه مشخصی بار را حمل کند. این اندازه بار بر اساس نوع بلیط، کلاس پروازی و مقصدهای داخلی و خارجی مشخص می گردد. در پرواز های داخلی اندازه حمل بار مسافران اکونومی حدود 20 کیلوگرم است و مسافر اجازه دارد چمدانی به این اندازه با خود حمل کند. برای مسافران بیزنس کلاس اندازه حمل بار حدود 25 کیلوگرم است.

این اندازه حمل بار در پروازهای خارجی فرق می نماید. مسافران اکونومی اجازه حمل 30 کیلوگرم را در پرواز خود دارند و مسافران بیزینس کلاس اجازه حمل حدود 40 کیلوگرم بار را دارند.

اندازه حمل بار به کابین

مسافران علاوه بر اینکه می توانند اندازه مشخصی بار را به قسمت پذیرش بدهند، اجازه حمل مقداری بار به قسمت کابین را نیز دارند. در صورتی که شخص مسافر کیف یا ساکی را با خود حمل می نماید، ابعاد این ساک باید خیلی بزرگ نباشد و یک ساک معمولی باشد. مسافران اکونومی چه برای سفرهای داخلی و چه برای سفرهای خارجی اجازه دارند فقط 5 کیلوگرم بار را به کابین ببرند؛ اما مسافران بیزینس می توانند 7 کیلوگرم بار را حمل نمایند. این اندازه حمل بار در پروازهای شرکت های مختلف کمی فرق دارد و بر اساس قوانین خود آن را تعین می نمایند.

اجازه حمل سایر وسایل به هواپیما

در پروازهای داخلی و خارجی مسافران می توانند وسایلی مانند چتر، پتو، دوربین، مجله و کتاب، لباس و غذای نوزاد و … را به داخل هواپیما ببرند. در صورتی که وسایلی مانند عطر و شامپو به همراه دارید، در صورتی می توانید آنها را با خود به داخل کابین ببرید که کمتر از 100 میلی لیتر باشد. این اندازه برای تمامی مواد مایع صدق می نماید.

در صورتی که اجناسی مانند عطر و سایر وسایل مایع را از فروشگاه های بدون مالیات تهیه نموده اید، باید آنها را در کیسه ای با فاکتور قرار دهید. این کیسه ها را تا زمانی که به مقصد نرسیده اید باز نکنید؛ چرا که در این صورت باید پول اضافه بار را بدهید. این پول بر مبنای اندازه بار شما محاسبه می گردد و باید آن را پرداخت کنید.

گفتنی است که ورود سلاح های گرم و سرد مانند تفنگ، قمه، چاقو و هر گونه اشیای نوک تیز دیگر به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد. تمام چیزهایی که به جان و مال مسافران آسیب برسانند اجازه حمل آنها به داخل هواپیما داده نمی گردد.

در صورتی که اضافه بار به همراه داشته باشید، طبق قانون اضافه بار با شما رفتار می گردد و باید هزینه ای مبنی بر اضافه بار پرداخت کنید. در این صورت اجازه حمل بار به شما داده می گردد. بهتر است در پروازهای خود اندازه بار خود را محاسبه کنید تا مجبور نشوید اضافه بار پرداخت کنید و هزینه اضافی برای پرواز خود بدهید. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 596

به "اندازه حمل بار در کابین هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه حمل بار در کابین هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید