هیوندای النترا N Line در مقابل فولکس واگن جتا GLI
به گزارش وبمستر وبلاگ، هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواستار زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI اشاره نمود که هواداران خاص خود را دارد. در حقیقت، هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI این روز ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو برترین سدان ها در نظر گرفت.
این دو سدان زمانی از نظر امکانات و ظاهر شبیه هم به بودند، اما اخیراً هیوندای النترا N Line با اعمال تغییراتی باعث شده که این خودرو با رقیب دیگر تفاوت هایی داشته باشد.
النترا: یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر N Line را تامین می نماید. همان موتوری که بسیاری از خودرو های دیگر را در هر دو مدل هیوندای و کیا نیرو می دهد. این موتور قادر است 201 اسب بخار قدرت و 195 پوند فوت گشتاور فراوری کند؛ یک گیربکس DCT هفت سرعته نیرو را به چرخ های جلو ارسال می نماید.
موتور 1.6 لیتری یک موتور کوچک است و زمانی که روشن است، هیچ صدایی از آن بلند نمی گردد. این موتور قادر است حداکثر گشتاور را بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه فراوری کند، اما با وجود 201 اسب بخار قدرت، فاقد قدرتی است که از یک موتور 201 اسب بخار می توان انتظار داشت.
جتا: یک موتور 2.0 لیتری توربو، نیروی موتور TFSI جتا را تامین می نماید که قادر است 228 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور فراوری کند که 63 پوند فوت بیشتر از النترا است. این موتور نیرو را با یک گیربکس دستی 6 سرعته منتقل می نماید که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد، نکته جالب توجه اینجاست که گشتاور اضافی تأثیر عمیقی بر واکنش GLI دارد.
خودرو هایی مانند GLI برای تفریح طراحی شده اند و هیچ چیز به مقدار ابعاد جمع و جور با موتور قدرتمند و جعبه دنده دستی سرگرم کننده نیست.
در حالی که النترا N Line و جتا GLI هر دو سدان های پرقدرتی هستند و توانایی بالا دارند اما GLI در رانندگی با روحیه و مقابله با پیچ و خم ها بهتر از N Line عمل می نماید.
النترا: در النترا بعضی امکانات وجود ندارد، به طور مثال دسته ابزار 10.25 اینچی کاملا دیجیتال وجود ندارد که نبود آن مسئله ای ایجاد نمی نماید، زیرا صفحه های آنالوگ که وجود دارد، به سادگی زیبا به نظر می رسند. به جای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، سیستم 8.0 اینچی ارائه شده است که اپل کارپلی بی سیم و اندروید را ارائه می دهد که با صفحه نمایش بزرگتر در دسترس نیست.
صفحه کیلومتر این خودروی به روز از یک صفحه نمایش 10 اینچی ساخته شده است که به راننده اطلاعات لازم سیستم ناوبری را می دهد و بعلاوه در حالت رانندگی اسپرت رنگ نمایشگر قرمز و حالت نرمال سفید و حالت اکو آبی است. این خودرو همراه با سیستم هشدار استاندارد برخورد از جلو، سیستم یاریی ترمز، حفظ بین خطوط و یاری های بعدی، تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک متقاطع عقب و حتی هشدار توجه راننده ارائه می گردد. خروج ایمن و یاری نور بالا نیز بخشی از تجهیزات استاندارد هستند.
جتا: در النترا هیچ پورت USB-C ارائه نمی گردد اما جتا کاملاً برعکس عمل نموده و دارای پورت USB-C است؛ بعلاوه این خودرو با شارژ بی سیم استاندارد ارائه می گردد و دارای امکاناتی مانند Android Auto بی سیم و Apple CarPlay است. جتا نیز مانند النترا دارای یک سیستم اطلاعات تفریح با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی است. اما سیستم MIB در اینجا در مقایسه با النترا کندتر عمل می نماید.
پشت آمپری تمام دیجیتال در این خودرو بسیار درخشان به نظر می رسد و عملکرد و سفارشی سازی عالی را ارائه می دهد. صفحه نمایش، واضح و به خوبی تعریف شده است. در خصوص سیستم های یاری راننده، این سیستم ویژگی هایی مانند هشدار توجه راننده، یاری خروج ایمن و دستیار دنبال کردن خطوط مانند النترا را ارائه نمی نماید، در عوض کروز کنترل تطبیقی را ارائه می نماید. به علاوه، ویژگی هایی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک و تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل عقب نیز بخشی از این بسته است.
هر دو از نظر ویژگی ها و تجهیزات ایمنی تقریباً یکسان هستند، اما حذف کروز کنترل تطبیقی در النترا یک مورد آشکار است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان