پیغام بهبود نسبی و کاهش سطح خطر در روزهای اخیر چیست؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/سمنان یک متخصص اپیدمیولوژی(همه گیری) معتقد است که با بهبود نسبی شرایط کرونایی و کاهش سطح خطر در روزهای اخیر باید بر رعایت پروتکل ها و رفتارهای پیشگیرانه اصرار بیشتری داشته باشیم.

پیغام بهبود نسبی و کاهش سطح خطر در روزهای اخیر چیست؟

دکتر رضا چمن در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تغییر رنگ بندی های کرونایی اظهار کرد: این تغییر شرایط ها باید به انگیزه ای برای توجه و تاکید بیشتر بر رفتارهای پیشگیرانه از سوی آحاد مردم تبدیل گردد.

این پزشک متخصص با اشاره به آخرین شرایط کروناویروس در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان شاهرود از شرایط قرمز به نارنجی و میامی از نارنجی به زرد تغییر شرایط داده است.

وی این تغییر شرایط را نتیجه کوشش همکاران حوزه سلامت، اقدامات ستاد مقابله با کرونا و مهمتر از همه همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل ها و...ارزیابی و توضیح داد: باید کوشش گردد که این بهبود نسبی اوضاع در ادامه منجر به ترغیب و تشویق بیشتر آحاد مردم به استمرار و اصرار بیشتر بر رفتارهای پیشگیرانه گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تنها در سایه تداوم این همراهی، همکاری، حمایت و رعایت عمومی هوشمندانه و مسئولانه است که می توانیم بیش از پیش به دستیابی به هدف اصلی که همانا مهار همه گیری در آینده نزدیک است، دست بیابیم.

وی همچنین با اشاره به آخرین شرایط جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود اضافه نمود: با شناسایی 112 مورد جدید طی 48 ساعت گذشته شمار مبتلایان قطعی کرونا در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به چهار هزار و 884 نفر رسید.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان امام حسین شاهرود گفت: در حال حاضر 134 نفر در بخش های کرونایی مراکز بیمارستانی این دانشگاه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر ضرورت تداوم توجه جدی به پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها و...تاکید و اظهار داشت: ادامه همکاری و همراهی های عمومی با جامعه سلامت نقش مهمی در کنترل و مهار کروناویروس دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 65

به "پیغام بهبود نسبی و کاهش سطح خطر در روزهای اخیر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام بهبود نسبی و کاهش سطح خطر در روزهای اخیر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید