چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

به گزارش وبمستر وبلاگ، پشتیبانی شبکه از مشاغلی است که اوژانسی بودن آن بر کسی پوشیده نیست و در دسترس بودن کارشناسان پشتیبانی شبکه از مهم ترین موظایف یک شرکت پشتیبانی شبکه است. علت اهمیت در دسترس بودن پشتیبانی شبکه برطرف مسائل شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن به واسطه کارشناسان است چرا که با قطعی و مسائلی که در یک شبکه اتفاق می افتد، ضرر های اقتصادی و غیر اقتصادی هنگفتی میتواند گریبان گیر کارکنان شرکت خدمات گیرنده گردد. اما در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که کارشناس پشتیبانی شبکه بعد از مدتی در دسترس نیست و تماس ها را به سرعت جواب نمی دهد و احتیاج و مسائل را به سرعت برطرف نمی کند. این موضوع دلایل زیادی دارد که در ادامه هر کدام را عنوان نموده و درباره آن شرح می دهیم

چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!

دانش فنی نا کافی پشتیبانی شبکه

بسیاری از کارشناسان پشتیبانی شبکه علم ناکافی برای اداره شبکه مورد نظر دارند و تصور این موضوع را دارند که با تجربه ای که بدست آورده اند می توانند تمام مسائل شبکه را بر طرف نمایند اما علم و تجربه در کنار یکدیگر معنی پیدا می نماید! شاید مسائل روتین شبکه و مواردی که زیاد برای افراد اتفاق می افتد با تکیه بر تجربه رفع گردد

اما مواردی که احتیاج به تحلیل دارند و لازمه علم کافی هستند به راحتی حل نمی گردد و ممکن است آن مشکل در مجموعه دیگری اتفاق نیفتاده باشد تا کارشناس پشتیبانی شبکه با تکیه بر تجربه خود بتواند مشکل به وجود آمده را رفع کند. در نتیجه تعداد تماس های ورودی از شرکت مورد نظر به کارشناس پشتیبانی شبکه افزایش می یابد و ایشان هم در روز اول کاری خود با این مجموعه انتظار این تعداد تماس را نداشتند و در نتیجه تماس ها و احتیاج ها را به صورت یکی در میان پاسخ می دهند.

تجربه نا کافی پشتیبانی شبکه

همانگونه که در بالا گفته شد علم و تجربه در کنار یکدیگر معنی پیدا می نمایند و میتوانند بسیاری از مسائل را در هر زمینه ای رفع نمایند، اگر در پشتیبانی شبکه کارشناس مربوطه تنها با تکیه بر علم و مدرک بین المللی خود سعی در رفع مسائل شبکه داشته باشد قطعا با شکست روبرو می گردد. چرا که بسیاری از مسائلی که در شبکه های کامپیوتری اتفاق می افتد در کلاس های آموزشی و دوره های شبکه هیچ اشاره ای به آن ها نشده است، به عبارتی دیگر در کلاس های علمی شبکه و پشتیبانی آن بیشتر به شرح مفهوم پرداخته می گردد و چند مثال در این رابطه برای دانشجویان زده می گردد تا مفهوم مورد نظر برای آن ها جا بیفتد و درک خوبی پیدا بنمایند، پس در کلاس های آموزشی تمامی مسائل مربوط به پشتیبانی شبکه گفته نمی گردد چرا که زمان کافی برای این موضوع وجود ندارد.

شما برای اینکه بتوانید با یک شرکت معتبر و با علم و تجربه در زمینه پشتیبانی سرور و نگهداری شبکه کار کنید به اینجا در سایت آی تی پشتیبان مراجعه نموده و با کارشناسان آن ها تماس بگیرید و از آن ها به طور رایگان مشاوره پشتیبانی شبکه و موارد مرتبط دریافت کنید.

مبلغ نادرست قرارداد پشتیبانی

این موضوع یکی از مهم ترین دلایل پاسخ ندادن کارشناسان پشتیبانی شبکه در زمانی است که احتیاج به آن ها وجود دارد و آن ها میخواهند اعتراض خود را در رابطه با مبلغ قرارداد و افزایش تعرفه پشتیبانی شبکه را اینگونه نشان دهند.

این موضوع از آنجایی به وجود می آید که شرکت پشتیبانی شبکه و کارشناسان آن مبلغ درستی را به کارفرما ارائه نمیدهند و همین موضوع موجب نارضایتی دو طرفین از یکدیگر می گردد، در ابتدا پاسخ ندادن درست کارشناس پشتیبانی شبکه و در ادامه نارضایتی که بابت این موضوع به وجود می آید. اما هزینه نادرست قرارداد پشتیبانی شبکه نیز دلایل خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره نموده و درباره آن ها صحبت می کنیم:

احتیاج شدید به عقد قرارداد پشتیبانی شبکه

در بعضی موارد شرکت های پشتیبانی شبکه به علت کاهش تعداد پروژه های پشتیبانی شبکه دید کوتاه مدتی پیدا می نمایند و فقط به فکر این هستند که بتواند قرارداد پشتیبانی شبکه را با هر شرایطی که کارفرما می گوید عقد نمایند و به موارد دیگه از جمله تجهیزات مورد استفاده و مسائل فعلی و آینده آن مجموعه و خیلی از موارد دیگر بی اعتنایی می نمایند.

این موضوع در شرایطی است که کار پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در عین حال که به صورت اورژانسی است، به همان میزان احتیاج به آینده نگری دارد تا به مرور زمان مسائل شبکه به کوتاه ترین حد خود برسد و این موضوع احتیاجمند آنالیز دقیق کارشناس پشتیبانی شبکه قبل از عقد قرارداد است، به گونه ای که تمام جوانب سنجیده گردد و متناسب با آن قرارداد بسته گردد.

جبران هزینه پشتیبانی و نگهداری به وسیله خرید کالا

یکی از سیاست های بسیار کثیف در بسیاری از مشاغل این است که تعرفه خدمات را کاهش دهند و این کاهش هزینه را در زمان خرید تجهیزات جبران بنمایند. این موضوع در پشتیبانی شبکه به این صورت است که قرارداد با هزینه پایین تر از حد استاندارد عقد می گردد و در ادامه کارشناس پشتیبانی شبکه درخواست خرید تجهیزاتی را می دهد که احتیاجی به آن ها وجود ندارد اما به گونه ای این موضوع را عنوان می نماید که بسیار حیاتی به نظر برسد و کارفرمارا با پیچیدگی روبرو می نماید تا مجاب تجهیزات مورد نظر را خریداری کند

در بعضی از موارد کارشناس پشتیبانی شبکه این دید را به کارفرما می دهد که اگر تجیزات را برای پشتیبانی شبکه مورد نظر از فروشگاه غیر معتبری خریداری کند با مسائل بسیار جدی روبرو خواهد شد و در نهایت کارفرما خرید جنس به کارشناس پشتیبانی شبکه واگذار می نماید و کارشناس مربوطه می تواند مبلغ کالای مورد نظر را بی علت افزایش دهد و علت این موضوع کیفیت کالا عنوان می نماید!

عقد قرارداد های پشتیبانی شبکه تازه

بعضی از شرکت ها و کارشناسان پشتیبانی شبکه در ابتدا برای اینکه بتوانند تنها احتیاج های اقتصادی ابتدایی خود را تامین نمایند قرارداد های پشتیبانی شبکه با مبالغ کم تر حد استاندارد عقد می نمایند و در ادامه متناسب با شرایط مختلف می توانند قرارداد های بهتری از پشتیبانی شبکه عقد نمایند که شرایط کار بهتری را نیز برای آن ها رقم می زند، در نتیجه نسبت به پروژه های قدیم پشتیبانی شبکه خود بی تفاوت می شوند و انرژی و کوشش بیشتر خود را برای پروژه ها و قرارداد های بهتر پشتیبانی شبکه می گذارد بدون اینکه به مجموعه های قدیمی این موضوع را عنوان نمایند، سبب نارضایتی آن ها می شوند.

انتخاب درست شرکت پشتیبانی شبکه

در نتیجه ضروری است عنوان کنیم که باید در انتخاب پشتیبانی شبه دقت کافی را داشته باشید تا با مسائلی از جمله در دسترس نبودن کارشناس پشتیبانی شبکه روبرو نشوید و بتوانید به صورت طولانی مدت و با خیالی آسوده از بابت پشتیبانی و نگهداری شبکه بر روی اهداف و فعالیت های مهم تر مجموعه خود تمرکز بکنید و درگیر موارد این چنینی نشوید.

در نتیجه سعی نکنید تنها با توجه به تعرفه پشتیبانی شبکه، فعالیت خود را با شرکت مورد نظر آغاز کنید و درباره علم این حوزه اطلاعات کلی بدست بیاورید

منبع: اتاق
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 756

به "چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پشتیبانی شبکه در دسترس نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید