چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنیم

به گزارش وبمستر وبلاگ، تایلند (Thailand) یکی از کشورها یی است که با بودجه بسیار کم می گردد به آن سفر کرد. اگر قصد سفر با بودجه کم را دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید تا پولی که به سختی به دست آورده اید مدت زمان طولاتی تری در جیبتان باقی بماند. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنیم

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

چطور کمتر پول خرج کنیم ؟

یک سری قوانین پایه برای کمتر خرج کردن در سرزمین لبخندها وجود دارد، این که آماده باشید و از قبل برنامه ریزی نموده باشید شما را در موقعیتی خیلی بهتر از بقیه قرار می دهد. برای مثال قبل از سفر، نحوه سفر از چیانگ مای (Chiang Mai) به که فانگان (Koh phangan) را انتخاب کنید و جلوتر محل اقامتتان را رزرو نموده تا مطمئن شوید که بعد در انتخاب محل اقامتتان به مشکل نخورید. اگر از قبل به فکر نباشید ممکن است مجبور به اقامت با قیمتی بسیار بالاتر شوید. بعلاوه بهتر است که راستا حرکت خود در این کشور را قبل از سفر چک کنید تا دور خود نچرخید. با این کار هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی می کنید.

چطور با کم ترین هزینه غذای خوب بخوریم

وقتی حرف از غذا خوردن می گردد برترین کار همرنگ جماعت شدن است. با غذا خوردن در دکه ها و رستوران های محلی هزینه خورد و خوراکتان بسیار پایین می آید. اگر در رستوران های غربی غذا بخورید، حداقل 3 برابر غذاهای محلی برایتان آب می خورد و جیببتان خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را می کنید خالی خواهد شد. به احتمال زیاد محل اقامتتان صبحانه را به اسم یک گزینه رایگان ارائه می دهد. مطمئن شوید که از این صبحانه بیشترین استفاده ممکن را ببرید. می توانید آب و تغذیه برای طول روز را از همین صبحانه تامین کنید. اگر با دوستانتان سفر می کنید یا با سایر مسافرها همسفر شده اید، مانند افراد محلی غذاهایتان را با هم شریک شوید تا تعداد بیشتری ازغذاهای محلی این کشور را امتحان نموده باشید.

چگونه با کمترین هزینه جای خواب مناسبی پیدا کنیم

مکان های مقرون به صرفه برای اقامت در تایلند به وفور یافت می شوند. حتی در بانکوک (بانکوک) که مرکز این کشور است، فقط کافی است تا کمی تحقیق کنید و محله های مقرون به صرفه تر را بری اقامت انتخاب کنید. وقتی صحبت از سفر با بودجه کم به میان می آید، همه تصور می نمایند. که باید در یک اتاق کوچک با 20 نفر دیگر که بوی عرق می دهند و خروپف می نمایند خوابید اما این قضیه درمورد تایلند کاملا فرق دارد. در این کشور هزینه اقامت در یک اتاق خصوصی شبی 150 بات (بات)، معادل 4.5 دلار آمریکا می باشد. اگر قصد دارید که تمام زمان اقامتتان در تایلند را در یک مکان بمانید برای تخفیف هفتگی یا ماهانه حتما چانه بزنید.

تفریحات کم هزینه و رایگان

خیلی تفریحات مقرون به صرفه و رایگان وجود دارد که شما می توانید از آنها لذت ببرید. بیشتر کافه ها در تایلند حق سرویس و مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی نمایند، پس می توانید به کافه رفته و یک نوشیدنی مقرون به صرفه و یا حتی رایگان سفارش داده و از موسیقی زنده لذت ببرید. اگر از نوشیدنی هایی با طعم های عجیب لذت می برید حتما لئو (leo) و سینگ (singha) را امتحان کنید.

تایلند به فروشگاه هایش بسیار معروف است. این فروشگاه ها مکانی ایده آل برای جایگزین کردن لباس ها و وسایل سفر با کمترین قیمت ممکن هستند. غذا خوردن هم در فروشگاه ها مقرون به صرفه تر است. غداهای موجود در فروشگاه ها با توجه به منطقه ای که فروشگاه در آن واقع شده است با یکدیگر فرق می نمایند. تماشا از معابد معمولا رایگان است و گذراندن چند ساعت در معابد بسیار دلپذیر است.

اگر در پی فعالیت های بدنی هستید، پیوستن به کلاس های ورزشی که در فضای آزاد برگزار می شوند گزینه خوبی است. این کلاس ها گاهاً رایگان و در بیشتر مواقع پول حاصل از آنها به خیریه هدیه داده می شوند. یکی دیگر از فعالیت های جالب، گشت و گذار در پارک های ملی تایلند است. در کوهای به پیاده روی بپردازید و از غارهای نفسگیر را کشف کنید و در سواحل جنوبی غواصی کنید. برای قدردانی از طبیعت زیبای تایلند راه های کم هزینه بسیار زیادی وجود دارد.

برای خرید بلیت مقرون به صرفه هواپیما به مقصد تایلند به صفحه اصلی خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 453

به "چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید