چه مسائلی به کسب و کارتان یاری می نماید؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، از بهبود عملکرد خود آغاز کنید

کسی که از جایگاه خودش راضی نیست و همواره به فکر بهبود است، جای تقدیر دارد. شما از بسیاری از رقبا و اطرافیان خود جلوتر هستید، چرا که راضی بودن به آنچه داریم، اغلب افراد و شرکتها را گرفتار نموده است.

چه مسائلی به کسب و کارتان یاری می نماید؟

در این مقاله سعی شده به صورت کاملاً شفاف و روشن ابزارهای پیش نیازی برای پیاده سازی بهبود در کسب و کار برای شما ارائه گردد. پس با خبرنگاران همراه باشید.

منظورمان از بهبود کسب و کار چیست؟

بگذارید ببینیم منظورمان از بهبود چیست؟ به زبان ساده بهبود یعنی کاری را بهتر انجام دهیم. به همین سادگی! ممکن است بخواهید ساعات کاری خود را کمتر ولی مفیدتر کنید و از این طریق زمان بیشتری را در کنار خانواده بگذرانید. شاید بخواهید فروش شرکت یا کارخانه تان را بیشتر کنید. ممکن است از نحوۀ ارائه خدمات به مشتریانتان ناراضی باشید و بخواهید این وضع را تغییر دهید. اینها و سایر مسائل این چنینی، مواردی هستند که شما از آنها راضی نیستید و دوست دارید تغییر نمایند. تمامی این موارد میتوانند بهبود پیدا نمایند، فقط باید اجرا شوند.

احتمالاً متوجه شده اید کارمندان تازه وارد یا اشخاص خارج از کسب و کار ما، چقدر ایده برای بهتر شدن شرایط فعلی ما دارند و معمولاً به بهانه هایی با آنها مخالفت میگردد. این همان خو گرفتن و رضایت داشتن از شرایط فعلیست! حال این حجم بزرگ اتلاف را به کل کسب و کارهای کشور تعمیم دهید ! چه هزینه ها و چه زمانهایی در حال تلف شدن هستند .ممکن است خیلیها بگویند :خیلی سخت میگیری، همواره همین طوری کار میکردیم، این از همان بهانه هایی است که در مقابل ایده های تازه برای بهبود آورده میگردد. در چنین مواردی، همان لحظه لبخندی بزنید، چرا که این میتواند برترین فرصت برای متفاوت بودن شما و یک مزیت رقابتی در برابر سایر رقبا باشد.

کاهش هزینه ها

قطعاً بهبود فرآیندهای کاری به طور مستمر، یک الزام است و مزایای زیادی را به همراه دارد .اولین آن کاهش هزینه هاست .همان کارمندی که وقت خود را در ساخت فایلی ساده تلف میکرد، کار او را به یاد بیاورید .اگر بخواهید، میتوانید به راحتی بین سایر کارکنان تقسیم نموده و او را اخراج کنید! از این طریق هر ماه نیازی نیست حقوقی اضافی برای اتلاف زمان پرداخت کنید.

همواره این نوع بهبودها با آزادسازی نیروهای کاری همراه است ولی این موضوع را میبایست به خوبی مدیریت کرد .مثلاً به دلایل زیادی گزینۀ اخراج قرار نیست اجرایی گردد . شاید قرارداد آن شخص به گونه ایست که امکان اخراج وی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست. شاید اصلاً دوست ندارید که در شرایط فعلی مالی، کسی که تنها از این راه کسب عایدی میکند را بیکار کنید .از همه مهمتر شاید آن شخص واقعاً از کارمندان خوب شما باشد .چرا میبایست یک کارمند خوب را از مجموعه اخراج کرد در حالی که مشکل از فرآیند کاری بوده نه از شخص؟

پروفسور ادوارد دمینگ از شناخته شده ترین چهره ها در حوزۀ کیفیت است و در واقع کسی است که کیفیت را به ژاپنی ها آموخت! او میگوید اگر میخواهید مسائل کیفی را ریشه یابی کنید به فرآیندها نگاه کنید .او معتقد است که 96 درصد مسائل کیفی به فرآیندها و تنها 4 درصد آن به افراد بر میگردد .یک نسبت باورنکردنی ! چرا که ما همواره در پی مقصر بوده ایم تا او را سرزنش کنیم. درحالی که اگر شما فرآیندی منسجم و استاندارد داشته باشید تا حد زیادی میتوانید خطاهای انسانی را نیز پوشش دهید. اینجاست که اهمیت موضوع بهبود فرآیندها معین میگردد و دقیقا همین جاست که ابزارهای بهبود به یاری شما میآید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 761

به "چه مسائلی به کسب و کارتان یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مسائلی به کسب و کارتان یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید