ژنو، شهر جهانی سوئیس

به گزارش وبمستر وبلاگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

ژنو، شهر جهانی سوئیس

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

همه جهانگردان و طبیعت گردان سراسر جهان در این نکته اتفاق نظر دارند که قاره اروپا با داشتن جاذبه های طبیعی مختلف از حیث زیبایی های طبیعی و مناظر رؤیایی حرف اول را می زند. در میان بسیاری از کشوران قاره سبز که به دنبال جذب حدبیشتر تعداد جهانگرد هستند، بعضی از کشورها تمرکز خود را بر روی تعداد کمتر جهانگردان ولی افرادی که از تمکن اقتصادی بالاتر برخوردارند و به دنبال تفریحات لوکس و گران قیمت هستند، گذاشته اند. یکی از این کشورهای رؤیایی که آرزوی خیلی از افراد سفر به آن است کشور سوئیس و شهر ژنو است.

در میان شهرهای بسیار زیبا و ایالت های متعددی که در سوئیس وجود دارد، ژنو به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد جهانگردی شناخته شده است که سفر شما را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد نمود. وجود دریاچه های طبیعی در سطح شهر، کوه های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف، امکانات تفریحی بسیار و رستوران ها و هتل های لوکس تنها بخشی از مهم ترین دیدنی های ژنو را تشکیل دا

ده است. فضای تفریحی و جهانگردی به قدری در این شهر زیبا تدارک دیده شده است که ظرف چند روز سفر ممکن است امکان بازدید از همه آنها میسر نباشد.

با این حال تصمیم گرفتیم در مقاله ای کوتاه به اطلاعات مختصر و مفید درباره ژنو سوئیس بپردازیم تا اگر قصد سفر به این شهر رنگارنگ و دیدنی را داشتید از این اطلاعات بهره مند شوید، بنابراین ما را در ادامه همراهی کنید.

کیفیت زندگی کم نظیر در ژنو

ژنو که مرکز ایالت ژنو محسوب می شود و در غربی ترین نقطه سوئیس قرار گرفته است، از هر طرف به فرانسه می رسد و بسیاری از ساکنان آن به زبان فرانسوی صحبت می نمایند. با نگاهی به نقشه ژنو متوجه خواهید شد که این ایالت نسبت به دیگر ایالت های سوئیس از مساحت کمی برخوردار است اما جذابیت های مرکز آن یعنی شهر ژنو به اندازه ای مورد علاقه افراد است که آن را تبدیل به دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس بعد از زوریخ نموده است.

ژنو در طول سال های اخیر از صندلی بالایی در فهرست باکیفیت ترین شهرهای جهان برای زندگی قرار داشته است، اما به همان اندازه که کیفیت زندگی در این قطعه بهشت از قاره اروپا بالاست، هزینه های زندگی نیز نسبتاً زیاد است.

برای بسیاری از افراد که قصد اقامت در ژنو را دارند اولین انتخاب هتل است که از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردارند و امکانات بسیاری در اختیار جهانگردان قرار می دهند. با این حال اقامتگاه های دیگر که مقرون به صرفه باشند هم می توان در ژنو پیدا کرد، هرچند ممکن است نسبت به امکانات مناسب و یا امنیت خود کمی دچار فقدان شوید.

مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟

زوریخ کجاست؟

گشت و گذار در شهر بین المللی ژنو

هزینه خورد و خوراک در ژنو به نسبت رستورانی که انتخاب می کنید می تواند متغیر باشد، اما همانطور که اشاره شد، بخش قابل توجهی از رستوران های ژنو سوئیس را رستوران های مجلل و لوکس تشکیل می دهند. با این وجود اگر قصد صرف یک وعده غذای متوسط را دارید باید مبلغی در حدود 40 فرانک سوئیس (واحد پول رسمی) پرداخت کنید.

برای حمل و نقل نیز انواع وسایل حمل و نقل عمومی در اختیار شما خواهد بود که بسیاری از جهانگردان جدید و کم تجربه ترجیح می دهند برای جلوگیری از سردرگمی مشخص خطوط اتوبوس یا مترو، از تاکسی استفاده نمایند. برای استفاده از تاکسی باید 6.50 فرانک بپردازید و به ازای هر یک کیلومتر نیز 2.50 فرانک دیگر به این مبلغ افزوده خواهد شد. بهترین گزینه برای جابجایی میان فرودگاه ژنو و هتل نیز تاکسی خواهد بود، هرچند برای معاشرت بیشتر با مردم و نزدیک شدن به اجتماع و سطح شهر می توانید برای بازدیدهای تفریحی خود از اتوبوس و مترو نیز بهره ببرید. بدین منظور یک کارت جهانگردی در ژنو وجود دارد که می توان با خرید آن به مدت یک تا سه روز از وسایل حمل و نقل عمومی و بعضی از موزه ها به رایگان بهره ببرید.

اما اگر قصد دارید آلبوم خاطرات یا سفرنامه ژنو از خود به یادگار بگذارید، نمی توان از بازدید دیدنی های ژنو چشم پوشی کرد. شاید گشت و گذار در شهر و سر زدن به تمام جاذبه های جهانگردی نیازمند چندین روز زمان خالی باشد، اما می توان به طور کوتاه به اصلی ترین نقاط دیدنی ژنو اشاره نمود که از اولویت برخوردارند.

جاذبه های جهانگردی در ژنو

کلیسای سنت پیر یکی از اصلی ترین مقاصد جهانگردی ژنو است که قدمت آن به 870 سال قبل بازمی شود و از طراحی و معماری چشم نوازی برخوردار است. برای علاقه مندان به اماکن باستانی و تاریخی، کاخ ملل و موزه هنر و تاریخ نیز در لیست بازدید قرار خواهد داشت. کاخ ملل که مقر اروپایی سازمان ملل متحد به شمار می رود با ساختمان مرمری خود علاوه بر اینکه یکی از مهمترین مراکز دیپلماسی در جهان به شمار می رود، زیبایی های بسیاری نیز دارد.

اما اگر به دنبال جاذبه های طبیعی هستید اولین انتخاب شما دریاچه ژنو باید باشد. در هر زاویه از این دریاچه می توان مناظر بی نظیر و نابی پیدا کرد که برای عکس یادگاری عالی به نظر می رسند. در یک عصر دل انگیز بسیاری از ساکنین ژنو به اطراف دریاچه می آیند و به مناسبت های مختلف نمایشگاه ها و برنامه های تفریحی و فرهنگی مختلفی نیز در این منطقه اجرا می شود.

کاخ ملل با ساختمان مرمری خود علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین مراکز دیپلماسی در جهان به شمار می رود، یکی از دیدنی های ژنو محسوب شده و زیبایی های بسیاری نیز در خود دارد.

اسکله مون بلان نیز یکی از بهترین مناظر شهر را در اختیار شما قرار می دهد، جایی که می توانید چشم انداز بی نظیر کوهستان مون بلان را داشته باشید که برای کوهنوردان و طبیعت گردان بسیار ارزشمند است. تجربه دیدن طلوع و غروب آفتاب از یال های کوه باورنکردنی و کم نظیر خواهد بود.

مراکز خرید در ژنو نیز جزء انتخاب بیشتر جهانگردان واقع شده است، جایی که می توان انواع برندها و محصولات باکیفیت را پیدا کرد. هرچند ممکن است قیمت ها کمی زیاد باشند اما بهترین کیفیت نصیب شما خواهد شد. بعضی از مهم ترین مراکز خرید در ژنو عبارتند از: خیابان دو رون، مرکز تجاری بالکسرت، مرکز خرید میرین و فروشگاه آلپتیتود. ساعت ها و جواهرات سوئیسی جزء اصلی ترین کالاهای موجود در این بازارها به شمار می فرایند.

سوئیس، بهترین مقصد جهانگردی اروپا

اما فهرست دیدنی های این شهر پررونق به همین جا ختم نمی شود. بیش از 40 موزه و گالری، میدان های معروف شهر، باغ های سرسبز، باغ گیاه شناسی، دانشگاه ژنو و کافه ها و رستوران های رنگارنگ خیابانی از جمله نقاط بسیار زیبایی هستند که می توانند برای ساعت ها شما را سرگرم نمایند.

در هر حال اگر قصد سفر تفریحی و یا کاری به ژنو را در سر دارید باید بدانید که بهترین و باکیفیت ترین امکانات و تفریحات در اختیار شما خواهد بود و انتخاب های بی شماری پیش روی شما واقع شده است که باعث می شود بهترین اوقات ممکن را در این شهر زیبا تجربه کنید و یک سفر مجلل و سرشار از جاذبه های خاطره انگیز داشته باشید.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 7

به "ژنو، شهر جهانی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنو، شهر جهانی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید