کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: به دلیل اینکه هنوز در نرم افزار ماسک کوهسرخ از کاشمر جدا نشده آمارها هم به تفکیک اعلام نمی شود؛ در صورتی که اگر این جداسازی صورت گیرد، شرایط شهرستان زرد خواهد بود.

کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود

عمید شمسایی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به رغم اینکه تا به امروز از سوی مسئولان استانی پیگیری هایی بسیاری برای جداسازی کاشمر و کوهسرخ در نرم افزار ماسک داشته ایم اما همچنان این مشکل و معضل ادامه دارد.

وی بیان نمود: اگرچه آمار کوهسرخ از نظر تعداد مبتلایان و فوتی ها بسیار پایین است اما چون آمارها با کاشمر اعلام می شود، هر گاه در این شهرستان شرایط قرمز اعلام شود، به تبع در این منطقه هم باید محدودیت ها را اعمال کنیم و این موضوع مسائل جدی را برای مسئولان و شهروندان کوهسرخی به وجود آورده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: هر چند در حال حاضر فقط سه نفر کوهسرخی در بیمارستان کاشمر بستری هستند اما اگر این تفکیک صورت گیرد بدون شک شرایط ما زرد و یا در بدبینانه ترین حالت نارنجی خواهد بود اما در شرایط فعلی چون نرم افزار ماسک آمار کاشمر و کوهسرخ با هم اعلام می شود، کوهسرخ هم قرمز است.

وی افزود: تا به امروز به کسب و کارهای شهرستان کوهسرخ به خاطر محدودیت هایی که اعلام می شود لطمه های بسیاری وارد شده است در حال حاضر رستوران ها بیرون بر، برخی باشگاه های ورزشی تعطیل و صنف هایی نیز به خاطر قرمز بودن شهرستان در نرم افزار ماسک تعطیل شدند در صورتی که آمار نمونه های مثبت حتی پنج درصد کاهش داشته است.

استعلام برای شناسایی واکسن نزده ها

شمسایی ادامه داد: تا به امروز 86 درصد جمعیت شهرستان کوهسرخ دوز اول و 60 درصد دوز دوم را تزریق نمودند و 100 درصد مادران باردار، 90 درصد دانش آموزان و 90 درصد سالمندان نیز واکسینه شده اند.

وی یادآور شد: اخیرا با آموزش و پرورش توافقنامه ای را به امضا رسانده ایم تا بر اساس آن اسامی دانش آموزان، مدیران و معلمانی را که تا به امروز واکسن نزده اند، اعلام کنند و تیم سیار در روستاها و شهر به منازل این افراد مراجعه نموده و واکسیناسیون را انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با بیان اینکه از یک هفته قبل در روستاها نیز واکسیناسیون خانه به خانه را آغاز نموده ایم، مطرح نمود: خوشبختانه در شهرستان کوهسرخ مشکل خاصی نداریم حتی طی یک هفته اخیر در اندازه مبتلایان به کرونا پنج درصد کاهش داشته ایم.

وی اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته تست های رپید در شهرستان افزایش یافته و تیم سیار واکسیناسیون صبح و عصر انجام وظیفه می کند.

شمسایی همچنین از فعال شدن تمام خانه های بهداشت طی 2 شیفت صبح و عصر خبر داد و افزود: علاوه بر راه اندازی تیم های کارگروه سلامت روستایی و شهری جلسات ستاد کرونا به طور منظم در شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در روستاها و منطقه شهری واکسن نزده اند دارند شناسایی می شوند و تیم سیار واکسیناسیون موظف شدند روزی دو ساعت به منازل این افراد رفته و با ارائه آموزش های لازم واکسیناسیون را انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ بیان نمود: متأسفانه برخی تبلیغات منفی علیه اهمیت واکسیناسیون موجب شده هنوز هم برخی افراد از زدن واکسن ممانعت کنند.

وی یادآور شد: کوهسرخ با 27 هزار و 916 نفر جمعیت 23 خانه بهداشت در روستاها دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 585

به "کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید