گسترش سویه های مختلف کرونا در دنیا ادامه دارد

به گزارش وبمستر وبلاگ، سازمان ملل گفت که موارد ابتلا به بیماری کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید در کشورهای مختلف دنیا برای نهمین هفته متوالی افزایش داشته و سویه های مختلف این ویروس همچنان در حال گسترش است.

گسترش سویه های مختلف کرونا در دنیا ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران، براساس آخرین به روزرسانیِ سازمان بهداشت دنیای (WHO) از همه گیری ویروس کرونا در هفته روز منتهی به سه شنبه گذشته که تاریخ انتشار این به روز رسانی بوده، تقریبا 5.7 میلیون مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده که بیش از تمام آمارهای قبلی بوده است.

تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس نیز افزایش یافته و با بیش از 87 هزار قربانی برای ششمین هفته متوالی، افزایش تلفات این بیماری تایید شده است.

بنابر این گزارش به غیر از مناطق جنوب شرقی آسیا و مناطق غربی اقیانوس آرام در این بازه زمانی در تمام نقاط دنیا، کاهش میزان ابتلا گزارش شده است.

هرچند جنوب شرق آسیا بیشترین افزایش در ابتلا و مرگ و میر را برای سومین هفته متوالی گزارش نموده اما در واقع این کشور هند بوده که بالاترین موارد ابتلا با 2.17 میلیون مورد جدید یعنی 52 درصد افزایش را در این منطقه تشکیل داده است.

این تعداد تقریبا معادل با چهار مورد از هر 10 مورد ابتلای دنیای گزارش شده در هفته گذشته است و به دنبال آن ایالات متحده (با 406،001 مورد جدید و 15 درصد کاهش)، برزیل (404،623 مورد جدید و 12 درصد کاهش)، ترکیه (378،771 مورد جدید و 9 درصد کاهش) و فرانسه (با 211،674 مورد جدید و 9 درصد کاهش) قرار می گیرند.

در خصوص شناسایی سه سویه جدید از ویروس کرونا که موجب افزایش نگرانی ها شده است، سازمان دنیای بهداشت می گوید سویه ای که به اصطلاح ویروس کرونای انگلیسی نام گرفته از هفته گذشته در سه کشور دیگر شناسایی و تأیید شده است و تا به امروز مجموع کشورهایی که وجود این ویروس در آنها تایید شده به 139 کشور رسیده است. هم اکنون این سویه به جز گرینلند و چندین کشور آفریقای مرکزی و جنوبی در بیشتر نقاط دنیا وجود دارد.

همچنین سویه دیگری که منشا آن آفریقای جنوبی بوده تا به امروز در 87 کشور شناسایی شده و کروناویروس های جهش یافته ای که برای اولین بار در برزیل و ژاپن یافت شدند نیز در 54 کشور گزارش شده اند.

آژانس بهداشتی سازمان ملل همچنین تاکید نموده که نظارت بر هفت سویه دیگر این ویروس که به اصطلاح انواع مورد توجه هستند، در حال اجرا است.

بنابر گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، همچنین تا تاریخ 27 آوریل 2021 یعنی تا روز سه شنبه گذشته که جدیدترین گزارش این سازمان به روز رسانی و منتشر شده در مجموع 961،231،417 دوز واکسن کرونا در دنیا تزریق شده است.

همچنین بنابر تازه ترین به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی ورلداُمتر، شمار مبتلایان این بیماری در دنیا تا صبح امروز (آدینه) به 151 میلیون و 143 هزار و 582 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 179 هزار و 495 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 357

به "گسترش سویه های مختلف کرونا در دنیا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش سویه های مختلف کرونا در دنیا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید