گلکسی S23 دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت؛ اما S24 شاید

به گزارش وبمستر وبلاگ، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ قرار نیست در سری گلکسی S23 از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده کند اما ظاهرا سری گلکسی S24، نخستین پرچم داران سامسونگ خواهند بود که به این قابلیت مجذوب کننده مجهز می شوند.

گلکسی S23 دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت؛ اما S24 شاید

فناوری دوربین زیر نمایشگر در حال حاضر یک فناوری بسیار مجذوب کننده و البته نوپا به شمار میرود که متأسفانه فقط یک شرکت پیروز شده با علم کنونی، به برترین شکل ممکن آن را در گوشی خود تعبیه کند. آن شرکت هم ZTE است که Axon 40 اولترا را به چنین فناوری مجذوب کنندهی مجهز نموده است. البته ZTE نخستین شرکتی هم به شمار میرود که این فناوری را در یکی از گوشی هایش استفاده کرد اما در آن موقع کیفیتی را که انتظار داشتیم از دوربین سلفی آن شاهد نبودیم.

سامسونگ اما به عنوان بزرگ ترین شرکت فراوریکننده گوشی هوشمند تصمیم گرفت سال گذشته گلکسی زد فولد 3 را که گوشی تاشوی شرکت هم به شمار میرود، به این فناوری مجهز کند. گلکسی زد فولد 3 به دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشونده مجهز شد اما عملکرد این دوربین خیلی خوب نبود. نمی دانیم آیا در نسل نو یعنی زد فولد 4 هم قرار است از این فناوری استفاده گردد یا خیر اما زمزمه های زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت کره ای می خواهد پرچم داران سال آینده خود یعنی سری گلکسی S23 را به دوربین زیر نمایشگر مجهز کند.

اما با توجه به خبری که به تازگی به دستمان رسیده، به نظر می رسد این اتفاق نخواهد افتاد. این خبر را منابع یکی از زنجیره های تأمین منتشر نموده و مدعی شده در هیچ یک از مدل های گلکسی S23 از دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد شد. با توجه به گفته های این منبع، ظاهرا سامسونگ سفارش قطعات مورد احتیاج برای فراوری سری گلکسی S23 را ثبت نموده و در آن هم خبری از فناوری یادشده نیست. بنابراین هیچ شانسی وجود ندارد که پرچم داران مورد انتظار سامسونگ به آن مجهز شوند.

همانطور که گفته شد، بعضی ها منتظر بودند که حتی شده گلکسی S23 اولترا به این فناوری مجهز گردد چون سامسونگ آن را در یکی از گوشی های خود استفاده نموده اما به نظر می رسد شرکت کره ای نمی خواهد با پرچم دارانی که همچنان در بین کاربران از محبوبیت و مقبولیت بیشتری از گوشی های تاشو برخوردارند، چنین ریسکی را انجام دهد.

البته نکته مثبت اینجاست که دوربین سلفی سری گلکسی S23 قرار است ارتقا داشته باشد. نمی دانیم آیا این ارتقا برای دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا هم خواهد بود یا خیر اما دو مدل استاندارد و پلاس ظاهرا به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد تا بالاخره بعد از سه سال، تغییری در این قسمت ایجاد گردد. حال دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا یک سری قابلیت های مجذوب کننده نظیر لرزشگیر اپتیکال خواهد داشت یا خیر معین نیست و باید منتظر ماند و دید چه خبرهایی در این رابطه منتشر می گردد. بنابراین اگر عدم بهره مندی گوشی های نو به دوربین زیر نمایشگر خبر بدی باشد، اینکه می دانیم قرار است شاهد بهبود کیفیت دوربین سلفی آن ها باشیم، خودش یک نکته امیدوارکننده به شمار میرود.

اما بر می گردیم به دوربین زیر نمایشگر. ظاهرا یک شایعه محتمل در رابطه با این فناوری وجود دارد که بهتر است به آن اشاره کنیم. دیر یا زود به نظر می رسد شرکت ها باید به استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر روی بیاورند. سامسونگ یک بار این کار را سال گذشته انجام داده و اگر سال بعد دست به چنین کاری نزند، احتمال اینکه دو سال بعد این کار را انجام دهد بسیار زیاد است.

بنابراین می توان انتظار داشت در سال 2024، پرچم داران سری گلکسی S24 نخستین گوشی های پرچم دار غیرتاشوی سامسونگ باشند که دوربین زیر نمایشگر خواهند داشت. هرچند خبری هم که در این رابطه وجود دارد فقط در حد شایعه است و نمی توان به آن به صورت 100٪ اطمینان داشت. این خبر را همان منبعی منتشر نموده که مدعی شده سری گلکسی S23 قرار نیست دوربین زیر نمایشگر داشته باشد.

منطقی هم خواهد بود اگر شرکت کره ای استفاده از این فناوری را در پرچم دارهای قدرتمند خود به تعویق بیندازد چون در این صورت زمان کافی برای بهبود مسائل آن خواهد داشت. اکنون بیشتر زمان آزمون و خطاست و پرچم داران هم اصلا گزینه مناسبی برای آزمون و خطای یک قابلیت نوپا نیستند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 791

به "گلکسی S23 دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت؛ اما S24 شاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت؛ اما S24 شاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید