23 کار بامزه با فتوشاپ که حتما باید امتحان کنید

به گزارش وبمستر وبلاگ، فتوشاپ یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویرایش تصویر به شمار میرود که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن برای ایجاد تغییر و تحول حرفه ای در تصاویر خود استفاده می نمایند. این اپلیکیشن آنقدر ابزارهای زیادی در اختیارتان قرار می دهد که شاید بعد از مدت زمان زیادی استفاده از آن هم نتوانید به همه آن ها مسلط شوید. آنچه که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، معرفی همه قابلیت های فتوشاپ نیست؛ بلکه 23 ایده جالب و خلاقانه ای است که به شما یاری می نماید نتیجه جذابی داشته باشید.

23 کار بامزه با فتوشاپ که حتما باید امتحان کنید

در بین تمام اپلیکشن های ویرایش تصویر، فتوشاپ را باید قدرتمندترین و محبوب ترین اپلیکشن بدانیم که تقریبا می توان گفت هیچگونه محدودیتی در اعمال تغییرات به وسیله آن روی تصاویر وجود ندارد. در واقع فقط کافی است چیزی را در فکرتان تصور کنید، فتوشاپ را باز کنید و می بینید که تصوراتتان امکان تبدیل شدن به واقعیت را دارند. به خاطر همین پتانسیل بالای این اپلیکشن است که از آن استفاده گسترده ای در زمینه های مختلف می گردد.

همانطور که در بالا اشاره شد، آنچه که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، 23 ایده جالب و خلاقانه ای هستند که شاید برایتان مجذوب کننده به نظر برسند. اگر از خود این ایده ها برای یک سری کارها استفاده نکنید، شاید خلاقیت خودتان اندکی افزایش پیدا کند و بتوانید طرح های شگفت انگیزی خلق کنید. اما می پردازیم به معرفی این 23 ایده جالب و مجذوب کننده در فتوشاپ.

به خاطر داشته باشید که در این مطلب فقط ایده ها معرفی شده اند و نه آموزش انجام آن ها. در واقع شما فقط با تصاویری روبرو خواهید شد که امکان خلق شان در فتوشاپ وجود دارد و نه اینکه چگونه باید آن ها را انجام دهید. چون طراحی هر کدام از آن ها یک مطلب جداگانه را طلب می نماید.

1. قلعه معلق در آسمان

یکی از تصاویر خلاقانه ای که می توانید به وسیله فتوشاپ خلق کنید، ساخت سازه ای برفراز آسمان هاست. حال این می تواند تصویر خانه خودتان باشد یا یک خانه رویایی و یا هر سازه ای دیگر. مهم این است که با فتوشاپ، ابزار کافی برای طرح چنین تصویری خواهید داشت.

2. قرار دادن صورت روی تخم مرغ

البته این ایده اندکی خنده دار و شاید نه چندان کاربردی باشد اما در نوع خود جالب است و شاید برای آن دسته از کاربرانی که به فراوری محتوای خنده دار علاقه مند هستند، مجذوب کننده به نظر برسد. خصوصا اینکه معمولا طراحان گرافیکی و علاقه مندان به هنر در تصاویر، چیزهایی می بینند که درک هایی از آن دارند که شاید با افراد معمولی متفاوت باشد.

3. اشیای مارپیچی

با این ایده جالب می توانید در فتوشاپ هر شی یا حتی انسانی را که در تصویرتان وجود دارد مانند شکل بالا، به شکل یک مارپیچ در بیاورید. با نگاه کردن به تصویر بالا اینطور به نظر می رسد که پوست پرتقال از آن جدا شده است اما وقتی به سگ می رسیم، نمای آن تغییر می نماید. طراحی جالبی به نظر می رسد اما به نظر می رسد باید ایده ای پشت استفاده از آن باشد.

4. بزرگ فکر کنید

با استفاده از ابزارهای فتوشاپ می توانید مقدار یک انسان را تا مقدار ای افزایش دهید که به مقدار یک ساختمان بزرگ به نظر یرسد. درست مانند آنچه که در تصویر بالا مشاهده می کنید. قرار دادن آن جسم بزرگ در کنار سازه های بزرگ تر هم می تواند ایده خوبی باشد تا تصویری مجذوب کننده خلق گردد.

5. کوچک فکر کنید

دقیقا بر عکس آن ایده ای که در بالا وجود داشت، در این تصویر می توانیم ببینیم که یک انسان تا چه مقدار در برابر اجسام اطراف خود کوچک تر دیده می گردد. ایده های پشت این طراحی ها می تواند بسیار مجذوب کننده و متفکرانه باشد و به همین دلیل این طراحی در فهرست مان قرار می گیرد.

6. صفحه گوشی خود را به رودخانه تبدیل کنید

با استفاده از فتوشاپ، این امکان وجود دارد که تقریبا هر چیزی را روی صفحه گوشی یا تبلت بیاورید. مثلا می توانید آن را پر از آب کنید، مانند تصویر بالا تا بدین ترتیب نمای مجذوب کنندهی از یک فضای طبیعی خلق گردد. البته شاید آیفون های قدیمی به خاطر کلید هوم بزرگ و حواشی زیاد، خیلی نمای زیبایی خلق نکنند اما خوشبختانه انتخاب گوشی یا تبلت با خودتان است!

7. پیچ اشتباه

معمولا بازی های موتور سواری در خاک یا فضاهای مشابه آن صورت می گیرند، اما اگر کاربر حرفه ای فتوشاپ باشید، محدودیتی برای تصوراتتان وجود نخواهد داشت. اینطور است که می توانید این بازی مجذوب کننده و پرطرفدار را روی آب برگزار کنید. این خلاقیت شماست و بنابراین شما هستید که قانون آن را مشخص می کنید. تا جایی که خلاقیت تان اجازه می دهد، می توانید هر غیرممکنی را با فتوشاپ ممکن کنید.

8. کاریکاتورهای واقع گرایانه

یکی از ایده های قدیمی اما هنوز پرطرفدار و مجذوب کننده این است که کاریکاتورهای واقع گرایانه از تصاویر خود خلق کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که مقدار سر سوژه مورد نظر را با قابلیت های صورت آن وارد کنید تا شکل کاریکاتوری مجذوب کنندهی را داشته باشید. البته همانطور که گفته شد این ایده خیلی قدیمی است و شاید خیلی ها اصلا از آن استفاده نکنند اما می تواند گاهی اوقات جالب باشد.

9. شهر کوچک

شده که در فکرتان بخواهید یک دنیای بزرگ را درون یک فنجان چای جای دهید؟ خوشبختانه با فتوشاپ این ایده جالب فقط درون فکرتان نخواهد بود و می توانید آن را روی صفحه کامپیوتر خود داشته باشید. مانند تصویر بالا که یک شهر پر جمعیت و حتی هواپیمایی در حال پرواز درون یک فنجان چای جای گرفته اند و نمای زیبایی از یک جزیره پرجمعیت، متراکم و زیبا را خلق نموده است.

10. میوه ای عجیب

یکی از قابلیت های مجذوب کننده فتوشاپ که البته گاهی اوقات در واقعیت هم می توان نمونه های آن را دید، پیوند دو میوه به هم و ترکیب شدن آن ها با یکدیگر است. کاری که در واقعیت به این زیبایی انجام می گردد، قطعا در فتوشاپ هم به برترین شکل ممکن انجام خواهد گرفت که نمونه آن را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

11. تغییر مقدار چشم

با استفاده از ابزارهای فتوشاپ می توانید به سوژه مورد نظر خود ظاهری عجیب و به شکل بیگانه بدهید. به این صورت که قطر چشم آن ها را به شکلی طبیعی، اما به مقدار ای غیرطبیعی افزایش دهید. شاید تغییر ساده ای به نظر برسد اما می تواند خلاقیتتان را در خلق طرح های عجیب دیگر افزایش دهد.

12. آسمان زیبا

این یکی از زیباترین و چشم نوازترین صحنه هایی که می توانید در فتوشاپ ایجاد کنید، همین تصویری است که در بالا مشاهده می کنید. جلوه گرافیکی این تصویر به گونه ای است که گویا روکشی تیره و تاریک از آسمان را برداشته اید و در پشت آن، یک فضای نورانی و زیبا را پدیدار ساخته اید.

13. بشقاب غذای عجیب و ترسناک

این، یکی دیگر از ایده های مجذوب کنندهی است که می توان به اسم ایده کیک مجالس محبت آمیز بکار گرفته گردد اما بعید به نظر می رسد خیلی پرطرفدار باشد چون ترسناک هستند. فقط بدانید چنین ایده هایی هم وجود دارند و می توانید در مواقعی که فکر می کنید باید از آن ها بهره ببرید.

14. خلق حیوان نو

همانطور که با استفاده از ابزارهای فتوشاپ قادر به تلفیق دو میوه با یکدیگر بودید، می توانید این کار را با حیوان ها هم انجام دهید. یعنی مشابه آنچه که در تصویر بالا می بینید که یک سگ و یک جغد به شکل بسیار جالبی با یکدیگر ترکیب شده اند.

15. نقاشی درون کتاب

با استفاده از فتوشاپ قادر خواهید بود تصاویری که درون فکرتان واقع شده است را درون صفحات مختلف کتاب جایگذاری کنید. این ایده فوق العاده مجذوب کننده است و می توانید از آن برای ایجاد جلوه های دیدنی، فانتزی و زیبا بهره ببرید.

16. تصاویر سه بعدی زیبا

تا به امروز تصاویر تبلیغاتی که به شکل سه بعدی طراحی شده اند را دیده اید؟ به فکرتان خطور نموده است که چگونه می توانید تصاویر مورد علاقه خود را با چنین جلوه های زیبایی خلق کنید؟ راه حلی که برایتان داریم، فتوشاپ است که می تواند یاری تان کند درون یک فریم صاف، تصاویری از سوژه های مختلف قرار دهید و جلوه زیبایی خلق کنید.

17. داستان بگویید

همانطور که در بالا هم اشاره شد، ایده هایی که می بینید شاید بعضا مسخره و بی معنا به نظر برسند اما بسیاری از کاربران و طراحان گرافیکی آن ها را با نگاهی آمیخته با احساس می نگرند. در نتیجه آنچه که آن ها می بینند با آنچه که افراد عادی می بینند فرق دارد. نمونه این تصاویر، طرحی است که در بالا مشاهده می کنید. گربه ای که با خشونت به یک موش که ترسیده است نگاه می نماید و احتمالا قصد شکار او را دارد. این تصویر برای یک داستان نویس یا طراح گرافیکی حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ بنابراین شاید ایده مجذوب کنندهی باشد.

18. فکر خوانی کنید

هنگامی که شروع به کار با فتوشاپ می کنید، داستانی می نویسید یا هر چیزی را که خلق می کنید، این شما هستید که قوانین را رقم می زنید و این قوانین می تواند به هر مقدار که می تواند عجیب باشد. مهم این است که ایده شما به واقعیت تبدیل شد. اگر یکی از ایده های مجذوب کننده درون فکر شما این بود که بتوانید فکر خوانی کنید، فتوشاپ را اجرا کنید و یک بچه یا فرد دیگری را در حالی که می توانید ببینید در فکرش چه چیزی می گذرد خلق کنید.

19. کودک کنجکاو

در طرحی که شما خلق می کنید، شیر درنده می تواند به مقدار یک شیر واقعی بزرگ باشد، اما بویی از خشونت نبرده باشد. در نتیجه یک کودک می تواند بدون اینکه بترسد و فقط از روی کنجکاوی به آن نزدیک گردد و آن را لمس کند. ایده هایی که برای مقابله با ترس هایمان بسیار عالی به نظر می رسند.

20. به گربه ها علاقه مند هستید یا سگ ها؟

صرف نظر از اینکه به چه حیوانی علاقه دارید از چه حیوانی می ترسید، می توانید سر هر حیوانی که مد نظرتان واقع شده است را روی سر یک انسان قرار دهید و اطراف آن را پر کنید از موجوداتی که هدفشان آسیب رساندن به اوست. شاید در نگاه اول این تصویر مجذوب کننده به نظر نرسد، اما قطعا می توان با ایده های عمیق، طرح های مجذوب کنندهی از آن ایجاد کرد.

21. انگشت ها و دست ها

این تصویر شاید یک ایده خنده دار و نه چندان مفهومی و جالب باشد که می توان در فتوشاپ آن را خلق کرد اما ایده جالبی است که می توانید با خلق آن، یک تصویر را بارها و بارها بهره ببرید. با نگاهی عمیق تر می توانید مفهوم خاصی هم از آن دریافت کنید که این بسته به نوع نگاه شما دارد.

22. میم!

خلق میم همواره یک کار مجذوب کننده و خنده دار و البته پرطرفدار بوده و هنوز هم هست. با استفاده از فتوشاپ می توانید میم های مختلفی با موضوعات مختلف و طرح های گوناگون خلق کنید. تصویر بالا هم یکی از میم های مفهومی درباره توسعه عشق و محبت است که با فتوشاپ طراحی شده است.

23. در موقعیت خطر

آخرین ایده جالب فتوشاپ که قرار است در این مطلب با آن آشنا شوید، شرایطی است که در آن می توانید تا اعماق خطر فرو بروید اما آسیبی به شما وارد نگردد. دقیقا همین مزیت عالی است که باعث می گردد ذوق و خلاقیت انتهایی نداشته باشند. مثلا در تصویر بالا، چیزی را مشاهده می کنید که در واقعیت خیلی کم یا اصلا اتفاق نمی افتاد.

البته این 23 ایده جالب فتوشاپ تنها ایده هایی نیستند که برای خلق طرح های شگفت انگیز در این اپلیکیشن می توانید از آن ها الگو بگیرید. قطعا می توانید با جست و جو در اینترنت، با ایده ها و طرح های بیشتری آشنا شوید که متناسب با کار شما هم باشد.

اما اگر تازه کار با فتوشاپ را شروع نموده باشید، طرح چنین تصاویر جالبی می تواند شما را در آشنایی با ابزار مختلف این اپلیکیشن فوق العاده قدرتمند یاری کند. بعلاوه فرایند یادگیری با این طرح ها هم بسیار مجذوب کننده تر خواهد شد.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 526

به "23 کار بامزه با فتوشاپ که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 کار بامزه با فتوشاپ که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید