90 هسته فناور در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مستقر است

به گزارش وبمستر وبلاگ، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: 90 هسته فناور و 15 شرکت تولیدی دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می نماید.

90 هسته فناور در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مستقر است

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از فعالیت 90 هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه اطلاع داد.

نجفی نژاد گفت: 15 شرکت فراوریی و دانش بنیان در دانشگاه مستقر بوده و 300 نفر از دانش آموختگان و دانشجویان در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: همه این شرکت ها وهسته های فناور در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و موضوعات مرتبط با تکنولوژی کشاورزی، رباتیک در کشاورزی، هوشمندسازی و تجهیزات کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه 10 هزار متر مربع فضای فیزیکی و زیرساخت فراوریی در دانشگاه در اختیار شرکت ها و هسته ها قرار گرفته، گفت: در پردیس دانشگاه فضایی به عنوان پارک کسب و کار راه اندازی نموده ایم که دانشجویان می توانند در آن برای فعالیت های فراوریی مهارت های لازم را بیاموزند و آزمایش نمایند.

نجفی نژاد گفت: در این پردیس پس از تصویب طرح ها، امکانات زیرساختی اولیه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان در این فضا می توانند به طور مستقیم کار فراوریی نمایند و به عایدی برسند.

وی با بیان اینکه مزرعه نوآفرینی دانشجویی یک زیرساخت دیگر برای کارآفرینی دانشجویان است، گفت: مساحت این مزرعه یک و نیم هکتار است و دانشجویانی که در پارک کسب و کار دانشگاه مهارت و تجربه به دست آورده اند، می توانند در این مزرعه کار خود را در مقیاس بزرگتر ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شرح داد: زمین، فضای گلخانه ای و همه امکاناتی که برای فراوری محصولات ضروری است، در این مزرعه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. آنان می توانند با تشکیل تیم ها و هسته هایی، فعالیت خود را به توسعه دهند.

وی با بیان اینکه سال جاری قرار است پردیس تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در استان گلستان احداث گردد، گفت: این، نخستین پردیس تخصصی در کشور است که فضایی برای شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی فراهم می آورد.

نجفی نژاد اظهار داشت: مجوز اولیه احداث این پردیس از سوی هیئت امنای دانشگاه صادر شده و در پی اخذ مجوز از وزارت علوم هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 754

به "90 هسته فناور در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مستقر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 هسته فناور در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مستقر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید