آیا یارانه تیرماه نقدی واریز میشود؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، ابهام بزرگ توزیع کالابرگ و پرداخت یارانه در ماه های پیش رو همچنان پا بر جا است. ابراهیم رئیسی اخیرا گفته بود تا زمانی که وضع کالابرگ الکترونیک قطعیت پیدا نکند، حتما پرداخت نقدی یارانه را در دولت ادامه می دهند. اما او در مقام رئیس دولت سیزدهم نگفت که توزیع کالابرگ الکترونیکی چه زمانی خواهد بود.

آیا یارانه تیرماه نقدی واریز میشود؟

به گزارش خبرنگاران، به تازگی هم علی شهیدی، جانشین معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این ابهام افزوده است. او گفته که قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ تبدیل گردد و مردم با مراجعه به فروشگاه ها بتوانند کالا ها را خریداری نمایند.

طبق اعلام او، طرح جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی تا جای خوبی پیش رفته است. اما او هم به شکل دقیق تشریح نکرده که این طرح از چه زمانی شروع می گردد و پرداخت یارانه نقدی به کار خود سرانجام می دهد.

شهیدی معتقد است که تبدیل پرداخت یارانه نقدی به کالابرگ، منجر به کاهش اندکی از رشد نقدینگی می گردد. اما چون پول به شکلی غیر از ریال وارد چرخه مالی می گردد نهایتاً تأثیری بر تورم نمی گذارد.

یارانه تیرماه به چه صورتی پرداخت می گردد؟

براساس اعلام ابراهیم رئیسی و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یارانه تیرماه 1401 به صورت نقدی پرداخت می گردد. اما بعید نیست که در مراحل بعدی دولت به شکل آزمایشی یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند.

با این حال یارانه بگیران در مرحله 137 باید منتظر یارانه 300 و 400 هزار تومانی باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 792

به "آیا یارانه تیرماه نقدی واریز میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یارانه تیرماه نقدی واریز میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید